Коцюбинське: Чому в приватному секторі перебої з водою?

1

На травневі свята мешканці приватного сектору залишились без води. Диспетчер повідомляла, що путі резервуари через поломку насосів, в соцмережі писали про два пориви по вулиці  Бакала.

В чому ж причина насправді?

Для початку треба зрозуміти, як працює система.

Система водопостачання приватного сектору складається з трьох ВНС, а саме: “Шевченка”, “Лісова”, “Меблева”, кожна з яких має по дві свердловини і лише на ВНС “Шевченко” є резервуар на 400 л, який, у разі поломки, забезпечує деякий час населення водою.

ВНС “Шевченко” таким чином: на станції є дві свердловини, на кожній з яких є свій глибинний насос, який піднімає воду у резервуар.

Також на станції Шевченко є  насоси, які нагнітають тиск в системі водопостачання, так звані насоси другого підйому. Саме ці насоси були встановлені перед Новим роком за кошти субвенції, яку ми отримати з обласного бюджету. Олексій Зінкевич каже, що ці насоси є якісні, але дуже чутливі до стрибків напруги. Те, що в селищі є стрибки напруги – може відчути кожен і це проблема РЕС.

Через ці стрибки напруги насоси вимикаються і ми маємо  перебої з водопостачанням до тих пір, поки мешканці про відсутність води не повідомлять диспетчера, а той в свою чергу –  відповідних спеціалістів УЖКГ “Біличі”.

“Така проблема виникає через те, що  постійно вибиває одну з трьох фаз, обладнання автоматично убезпечує себе і вимикається, якщо не буде вимикатися, то згорить. Запустити його на даний час можливо тільки вручну. Ми можемо переналаштувати  програмне забезпечення так, щоб воно перезапускало систему автоматично але на це потрібні кошти, а у вас (у селища – прим.ред) і так заборгованість за виконані нашою компанією роботи 2 млн. грн.” – говорить пердаставник підрядника по модернізації ВНС Євген Кунь.

Селище має заборгованість перед цією компанією, через те, що субвенція для модернізації водонапірних станцій  має бути знову відголосована депутатами у бюджеті 2018 року.

“В цьому році потрібно знову прийняти рішення за розподіл залишку субвенції. Під час перевороту на псевдосесії депутати проголосували за це, але ж казначейство не приймає ці документи. Потрібно зробити все у законний спосіб” – коментує ситуацію з фінансуванням селищна голова Ольга Матюшина.

Очевидно, що без голосування деп.більшості за бюджет 2018 року без порушень законодавства автоматичного перезавантаження програмного забезпечення на ВНС нам не бачити.

Зі слів Куня, заміна насосів другого підйому – це тільки початок модернізації водоканалу. Наступний етап – це становити, скільки води добувається, скільки води споживається, які втрати, скільки необхідно добувати води для якісного забезпечення споживачів. Цим мають займатись спеціалісти УЖКГ або мають бути залучені зовнішні фахівці.

Наступний етап – це заміна насосів першого та третього підйому.  Це план робіт не менше ніж на два роки при відповідному фінансуванні.

Ну, і звичайно далі – це мережі.

Зі слів керівництва УЖКГ, в кінці квітня було замінено один  з глибинних насосів на ВНС “Шевченко”, який відпрацював 5 років, а за нормативами має замінюватись кожні 3-4 роки.

Також є велика проблема з тим, що з серпня 2017 року зовсім не добувається вода однією з двох свердловин на ВНС “Меблева”.  Новий глибинний насос для цієї свердловини коштує 280 тис грн. На сьогодні УЖКГ Біличі немає таких коштів для придбання цього обладнання.

Як видно з умовної схеми, яку нам надали в УЖКГ (див. вище), вся система водопостачання по приватному сектору, Меблевій та Лісовій – закільцевана, а отже, ми маємо нестачу видобутку води.

Заступник головного інженера Сергій Слухай повідомив, що на даний момент закільцювання перекрили:

“Проблема в тому, що приватний сектор масово поливає свої присадибні ділянки, особливо ті, в кого нема лічільників, а платять по нормі. Думаю, що на наступному тижні питання водопостачання трохи вирівняється. Планується заміна глибинного насоса на Лісовій і тоді можна буде закільцювати з приватним сектором. Зараз закільцьовку перекрили бо на Лісову 20-20А навіть не вистачає, якщо приватний сектор підключити”.

Також, в УЖКГ стверджують, що пориви на Бакала не можуть так сильно вплинути на тиск води. А ще в УЖКГ немає жодної скарги до диспетчерської служби щодо проблем із тиском у системі водопостачання, тому і нема відповідного реагування.

Так що ж робити?

Для початку керівництво УЖКГ пообіцяло здійснити перевірку засувок в мережах приватного сектору(відкрити їх повністю), збільшать тиск в системі з 3,5 до 4,0 атмосфер.

Будуть штрафувати за полив присадибних ділянок тих споживачів, які не мають лічильників, оскільки за договором споживачі без лічильника не сплачують кошти за таку послугу.  Але навіть якби споживачі і хотіли за неї сплачувати, на сьогодні УЖКГ немає затверджених виконавчим комітетом тарифів на цю послугу.

Якщо вас не задовольняє тиск в системі, то немає сенсу телефонувати селищному голові, депутату, писати у Фейсбуці про це необхідно обов’язково щоразу повідомляти диспетчера УЖКГ Біличі (067 446 65 65 або 72 680). Як варіант, можна направляти і письмові звернення.

Давайте доручення виборця своєму депутату голосувати у законний спосіб за бюджет 2018 року, в якому повторно будуть розподілені кошти субвенції, а також передбачені видатки на модернізацію водоканалу з місцевого бюджету.

Бережіть природні ресурси і намагайтеся не використовувати водопровідну воду кубами для поливу городини та закликайте до цього сусідів.

Перерахунок за оплату послуг із водопостачання робиться автоматично за наказом керівника УЖКГ у разі, якщо води не було безперервно більше доби, і лише для абонентів, які платять по нормі води на людину, а не за показниками лічильника. Якщо води не було менше ніж добу, то треба письмово звернутися до УЖКГ “Біличі” із заявою про перерахунок і тоді кожне індивідуальне питання буде розглянуто його керівництвом, про що вас мають поінформувати.

Автори:

Олена Сокотюк – голова депутатської групи “Приватний сектор” 

в Коцюбинській селищній раді

Ірина Латиш – помічниця депутата 

 

1 Comment

  1. Den 6 Травня 2018 at 07:52

    Можливо, ви підкажете. Куди потрібно звернутать, якщо погане електрозабезпеченя.

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539