Буча в Бучі: громада повстала проти дій правоохоронців (ОНОВЛЕНО)
— 14 Липня 2013 3Дещо пізніше водієві сказали, що приїде митна служба, яка й буде розбиратися у ситуації. Зі слів очевидців, на водія не склали жодного протоколу. Відповідно, людина тривалий час була незаконно обмежена в праві на пересування.
Потерпілий викликав “Дорожний контроль”, який у свою чергу почав гуртувати своїх активістів. До них приєднались і представники громади.
Представникам “Дорожного контролю” повідомили, що водій затриманий разом з транспортним засобом і повинен невідомо скільки чекати. Відповідних протоколів, які б обмежили свободу пересування постраждалого, навіть на момент приїзду активістів правоохоронці не склали.
“У нас провова держава. Правова свобода громадян, згідно з конституцією є пріорітетом. Він може вільно пересуватись, окліьки тут перебуває на законних підставах. Якщо ви володієте інформацією, фактичними даними, що цей транспортний засіб перебуває на території України незаконно, то, будь ласка, проводьте процесуальні дії,” – говорить правоохоронцям активіст “Дорожного контролю”, який все фільмував на камеру.
“У нас існує презумція невинуватості. Тому, якщо в Вас є конкретні дані, будь ласка, надайте їх водієві, якщо ні, то вні не має чекати, що приїде митниця і так далі. Брати участь в діях, які абсолютно ні чим не обгрунтовані й незаконні. Давайте так, ви покажете протокол затримання,” – пропонує активіст.
Замість протоколу про затримання правоохоронці показали йому рапорт. Активіст їх почав переконувати, що перше складають протокол, а не рапорт, бо тоді немає підстав для затримання людии і її машини.
“Это вам так хочеться,” – відповів йому правоохоронець недержавною мовою.
Після невдалого діалогу правоохоронці закрили вікно, а активісти й водій, вирішили, що раз немає протокола затримання, то він вільний їхати, куди заманеться.
Під час спроби виїхати машину заблокували ззаду автівкою підрозділу кобри, а спереду проїзд унеможливив правоохоронець.
Між правоохоронцем та водієм відбувся наступний діалог:
“Я затриманий?”
“Ну, куда вы собрались ехать?”
“У своїх справах їхати.”
“По своим делам ехать? Тоесть то, что я вам объясняю, вы не понимаете?”
“Товаришу старший лейтенант, він затриманий?”
“Ви на мене склали протокол?”
Далі правоохоронці вирішили покликати підкріплення. Активістам пояснили, що приїде кобра і наряд беркуту, щоб “забезпечити правоохоронну діяльність”.
“Вам треба допомога? Давайте я вам надам допомогу,” – іронізує активіст.
Вкотре попросили скласти протокол затримання, але правоохоронці пояснили, що люди затримують правоохоронця від виконання роботи.
На чергову вимогу активіста написати протокол правоохоронець відповів:
“Требуйте. Требуйте.Требуйте. Вы имеете законное право требовать. Требуйте”.
Вимогу представитись і надати документи старший лейтинант проігнорувв.
Під час суперечки в правоохоронця задзвонив телефон з піснею Йолки “Мальчік-красавчік”.
Люди й представники “Дорожного контролю” утворили живий коридор, щоб машина проїхала.
Правоохоронець і тут перегородив дорогу.
“Ви хворий, інспекторе? Що з вами робиться?” – питає інший активіст.
Старший лейтенант попросив його відійти на 2 метри і аргументував свою вимогу законом, але на питання, що це за закон, так і не відповів.
Все, що відбувалосб, перехожі знімалт одразу на десяток телефонів. Ніхто з перехожих чи водіїв не хотів нічого підписувати.
“Треба поводитись з нами як з людьми, а не так як ви поводитесь,” – вигукнув хтось з натовпом.
За кілька хвилин приїхало підкріплення. Їхній приїзд громада супроводжувала іронічними вигуками та скандувала “банду – геть!”
За півгодини приїхали митники.
“По приїзду на місце події працівники митної служби Київської області провели перевірку номерних знаків та агрегатів автомобіля “Ауді”. У результаті на власника зазначеного транспортного засобу було складено протокол про адміністративне правопорушення за ст. 470 Митного кодексу України (порушення строків перебування транспортного засобу на території України). Після цього власника на автомобілі відпустили,” – повідомили через кілька днів у прес-службі МВС Київської області.
Загалом на захист водія постало близько двох сотень людей. Від’їзд міліції громада супроводжувала криками “ганьба!”.
Матеріали для перевірки правомірності дій працівників міліції за даним фактом направлено в прокуратуру міста Ірпінь.
ОНОВЛЕНО:
Доки прокуратура вивчає матеріали на предмет порушень з боку працівників спецпідрозділу, журналісти програми “Вікна-Новини” вирішили дослідити проблеми ввезення машин з чужоземними номерами на територію нашої держави.
Як виявилось, ДАІ оголосила полювання на іномарки з Європи : перевіряють усіх і конфісковують сотнями.
Правоохоронці взялися прикрити популярну схему ввезення дешевих автомобілів зі збереженням закордонних номерів.
На відео, яке переглянули десятки тисяч користувачів, активісти дорожного контролю знімають дії підрозділу “Кобри”.
Водій Микола омельченко пояснює, що проходить якась перевірка:
“Мені сказали, що відбувається якась перевірка”.
Його машину затримали, бо вона з іноземними номерами. У Миколи були всі документи, але правоохоронці засумнівалися, чи законно чужоземне авто гасає Україною.
“Вікна” з’ясували: Миколине авто зареєстровано на литовську фірму “Іволінк”, керівник якої активіст дорожнього контролю.
Схема, за якою ввозили Миколину машину в Україну – найпопулярніша, вона звільняє від сплати митних платежів. Клієнта зареєстрували в литовську фірму, як працівника. Авто начебто не його, а фірми, і машину Микола використовує ніби зі службовою метою.
В Україну Микола в’їхав транзитним зеленим коридором. У литовській компанії Миколу переконали – нині в Україні діє Стамбульська конвенція, яка дозволяє службовим машинам їздити рік.
“Все було законно, мені дали пакет документів. Мені сказали не перевищувати строк перебування на території України рік. Заїхав і поїхав у справах фірми,” – розповідає водій Микола.
У митній службі Миколу розчаровують: сказати такого на митниці не могли. Бо правила гри змінилися, і сьогодні службові машини, що перетинають кордон, можуть їздити Україною не більше, як 20 діб.
Цей строк визначається законодавством виходячи з часу, необхідного для доставки (доїзду) до митниці призначення – до 10 днів і повернення за межі країни – також 10 днів.
Якщо бажаєте завезти авто на довше, заощадити не вдасться, треба платити митні платежі.
А “ощадливому” Миколі за порушення митних правил загрожує штраф – 8 із половиною тисяч гривень. І таких, як він – в Україні нині тисячі.
“Від початку року співробітниками було виявлено більше 300 фактів порушень митних правил перебування автомобілів, які були зареєстровані на території інших держав, а перебували на території України,” – розповідає Олександр Зубенко, речник ДАІ України.
Разом із активістами водій Микола не погоджується, кажуть, що Стамбульська конвенція – документ міжнародного рівня й має більшу силу, аніж вітчизняний митниц кодекс.
Юристи ж кажуть, що Стамбульська конвенція має рекомендаційний характер.
“Стамбульська конвенція передбачає, що країна-учасниця може обмежувати правила ввезення транспортного засобу, якщо вони використовуються для внутрішнього перевезення. Це перевезення в межах однієї країни,” – роз’яснює юрист Андрій Сидоренко.
Громада даремно мітингувала і сварилась. Це митний інспектор. Він до Миколи приїхав через кілька годин по тому, як його заблокували працівники спецпідрозділу.
“Встановлено, що строк транзитного транспорту на території України – 10 днів або 5 діб. Станом на сьогодні транспорт за межі території Україні не вивезений. Громадянин перевищив строк поставки товару до митного органу,” – каже митниц інспектор.
Встановлено, що строк транзитного транспорту на території України – 10 днів або 5 діб. Станом на сьогодні транспорт за межі території Україні не вивезений. Громадянин перевищив строк поставки товару до митного органу.
“Вікна-Новини” намагалися зв’язатися з українським представництвом литовської компанії, на яку нібито працює Микола. Тим більше в Інтернеті є сайт, на якому клієнти її обговорюють і переконують – та досі бере замовлення і обіцяє справи з митниками владнати.
Але в компанії від коментарів відмовилися. Тим часом, країни Євроспілки почали нервуватися, через жвавість автокомбінаторів до тамтешніх бюджетів не надходять податки. Польща й Чехія вже активно трусять фіктивні фірми. Щойно починаються перевірки, компанії закриваються. І після закриття використовувати машини, що на них зареєстровані, вже не можна. Продати – також ніяк, бо машина не власна, а робоча. А тому охочим до автошари економія починає вилазити боком.
Проте правомірністю дій та манерою спілкування працівників Кобри з громадою зацікавились у прокуратурі.
3 коментарі
прочитала, и не верится что вот так быстро все люди и активисты собрались
явно в истории что-то не договаривают 😉
91.124.135.**
ТУШКА-КУТОВИЙ ВЖЕ Й ПРОТИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ!
КУТОВИЙ ЗРАДИВ НЕ ТІЛЬКИ СВОЇХ ВИБОРЦІВ, ПАРТІЮ ЯКА ЙОГО ВИСУНУЛА В ДЕПУТАТИ Й ЛЮДЕЙ ЯКІ БУЛИ ПОРЯД, А ВЖЕ ВСТИГ ЗРАДИТИ ВЕСЬ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД ТА ЙОГО ІСТОРІЮ!!! ТУШКА ВІН І Є ТУШКА!
ПІДЛОТА – Повний список 148 нардепів-негідників (регіонали + комуністи + тушки), які зганьбили Україну (документ) СЕРЕД ЯКИХ ТАКОЖ СТОЇТЬ ОСОБИСТИЙ ПІДПИС ДЕПУТАТА-ТУШКИ КУТОВОГО
178.137.210.1**
В прокуратурі Ірпеня нічого не вирішать…
Вони 100% підтримають Кобру…
Викладайте фото цих “чудо-правоохоронців”,
люди повинні знати своїх “героїв”.
217.76.204.2**