Депутат побився з киянином через зірвану рекламу Кошулинського без вихідних даних

0

У Києві помічено рекламу кандидата в Президенти від ВО “Свобода” Руслана Кошулинського без вихідних даних. Через це між киянином і депутатом Київради стався конфлікт, пише рух ЧЕСНО.

Цей агітаційний плакат киянин Денис Філіпов побачив у своєму дворі.

Як зазначає Філіппов, він кілька разів зривав цю рекламу, але вона з’являлася знову.

Невдовзі в нього стався конфлікт із групою людей в одностроях із шевронами ВГО “Сокіл”. Також, за словами автора допису, до нього застосував фізичну силу чоловік, який назвався депутатом Київради від ВО “Свобода” Володимиром Назаренком.

Человек, назвавшийся депутатом Киевсовета Назаренко, наносит мне несколько ударов. Почти все прохожие уходят. Остались только парень лет 30 и пожилой мужчина, который вызвал полицию. Индивид, назвавшийся депутатом Назаренко, начал требовать от меня представиться, пытаться провести досмотр моих вещей, при этом он нанес мне несколько ударов и пытался порвать мне пальцами рот. Потом он пытался поставить меня на колени, нанося многочисленные удары по ногам. Отобрал телефон. При этом он постоянно угрожал меня искалечить или убить, кричал, что вызовет подмогу, они меня вывезут в лес и порешат, и другие угрозы”, – пише Філіппов, який називає себе громадським інспектором з благоустрою Солом’янського району.

Дописувач звернувся до правоохоронних органів, де отримав направлення на судово-медичне обстеження.

Громадський рух ЧЕСНО поцікавився в Назаренка, чи справді трапився конфлікт, про який розповідає Філіппов. Депутат Київради сказав, що не пригадує, і пообіцяв перетелефонувати пізніше.

Я не можу пригадати, що там учора було, а ви хочете, щоб я згадав, що було 28 січня. Зараз я просто в дорозі, давайте я спробую пригадати й вас перенаберу”, – відповів Назаренко та додав, що їде до слідчого у справі нападу на його помічника.

Оскільки депутат не передзвонив, журналіст ЧЕСНО на другий день поцікавився в депутата в стінах Київради, чи не згадав він про цей конфлікт. Депутат попросив надіслати йому посилання на пост Філіпова.

Посилання на пост про цю ситуацію депутат не відкривав і ніяк не більше не коментував.

У коментарях до згаданого вище допису “свободівець” Руслан Андрійко натякає, що не потрібно зривати незаконну рекламу Кошулинського, якщо існує й інша реклама без вихідних даних.

Зауважимо, що, крім невеликих наліпок з портретом Кошулинського, у Києві з’явилися білборди з кандидатом у Президенти, які також не містять вихідних даних.

Розміщення друкованих агітаційних матеріалів на носіях зовнішньої реклами, а також на стендах та дошках оголошень є однією з форм ведення передвиборної агітації”, – каже юристАндрій Нечипоренко.

Експерт зауважує, що наведену рекламу “можна вважати саме друкованими агітаційними матеріалами”.

Виготовлення й розміщення таких матеріалів має здійснюватися з дотриманням норм законодавства, зокрема в частині фінансування та наявності необхідних відомостей. Так, друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, яка здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання відповідно кандидата на посаду Президента України чи партії, яка його висунула, їхній наклад, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, і замовника відповідних матеріалів. Виготовлення та розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без таких відомостей забороняється (частина 16 статті 64 Закону України “Про вибори Президента України”)”, – наголошує Нечипоренко.

На фото нижче бачимо, який вигляд мають вихідні дані агітаційної продукції деяких інших кандидатів.

За словами експерта, виготовлення й розповсюдження таких друкованих агітаційних матеріалів без необхідних відомостей є порушенням виборчого законодавства.

Відповідальними за недотримання виборчих обмежень є особи, які здійснюють замовлення на виготовлення агітаційних матеріалів (або самостійно їх друкують), а також особи, які замовляють їх розміщення на білбордах (або самостійно розміщують їх на носіях зовнішньої реклами, стендах чи дошках оголошень). Зазвичай кандидати формально в таких речах не фігурують, а така заборонена діяльність здійснюється сторонніми або “невідомими” особами”, – зазначає Нечипоренко.

Зауважимо, що низка зразків рекламної продукції на користь інших кандидатів також не містить необхідних даних.

Виготовлення й розміщення друкованих агітаційних матеріалів повинно здійснюватися виключно за кошти з виборчого фонду кандидатів (за винятком виготовлення їх із залученням власного майна та/або обладнання). Це означає, що на кожне розміщення друкованих агітаційних матеріалів на зовнішніх носіях реклами має бути офіційний договір між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата та власником зовнішнього рекламного носія. Якщо з боку замовника виступає не розпорядник виборчого фонду (кандидат), то має місце порушення закону в частині порядку фінансування передвиборної агітації. І відповідальною за порушення особою насамперед є замовник виготовлення/розміщення агітаційних матеріалів. Відтак формально сам кандидат не має до цього порушення жодного стосунку”, – тлумачить норми законодавства юрист.

Фото 11 лютого 2019 року.

Законом заборонено вести агітаційну кампанію до її офіційного старту.

Крім цього, усі витрати на неї повинні здійснюватися тільки з рахунку виборчого фонду, який кандидат відкриває вже після реєстрації в ЦВК. Тож технічно кандидат у Президенти не мав би вести агітацію до офіційної реєстрації, особливо якщо ця агітація передбачає витрати коштів. Однак ситуація така, що досить складно знайти кандидата, який вів би свою кампанію виключно у визначених законом межах. Кампанія Руслана Кошулинського не є в цьому плані винятковою. Відрізняється вона лише масовим використанням інформаційних листівок, розміщених у неналежних місцях”, – каже аналітик партійних фінансів Ігор Фещенко.

Порушення ведення передвиборної агітації можливе лише після того, як відповідна особа буде зареєстрована кандидатом у Президенти України. Фактична передчасна агітація чинним виборчим законодавством не вважається порушенням”, – зауважує адвокат Нечипоренко.

Нагадаємо, що Руслан Кошулинський 23 січня подав до ЦВК документи для реєстрації кандидатом у Президенти. Він уже відвідав на Київщині Приірпіння, Ставище та Тетіїв. Дізнатися більше про кандидата Кошулинського можна на сайті Громадського руху ЧЕСНО в розділі “Політична пам’ять” – Polithub.org.

Якщо ви побачили політичну рекламу зареєстрованого ЦВК кандидата, що не містить вихідних даних, можете її зривати й викидати у смітник. Але спершу сфотографуйте її та надішліть світлину на електронну адресу Руху ЧЕСНО: info.chesno@gmail.com.

Автор: Сергій Огородник, журналіст Громадського руху ЧЕСНО.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539