Понад 60 тисяч приірпінців щодня їде до Києва
— 25 Квітня 2019 0
Київ знаходиться на порозі транспортного колапсу через масових денних мігрантів до столиці з Ірпеня, Бучі, Гостомеля та інших пристоличних населених пунктів.
Про це повідомляє Економічна правда.
За інформацією ЕП у 2025 році кияни витрачатимуть 4 години на добу, щоб дістатися з дому до роботи і назад — вдвічі більше, ніж зараз. Для іногородніх витрати по часу завжди більше. Станція “Академмістечко” – одна з найбільш завантажених станцій метро. В передмісті будуються нові житлові комплекси, але ніхто не думає про транспортне сполучення зі столицею, не створюються нові робочі місця, не будуються школи та садочки в необхідній кількості.
Столичний метрополітен так само працює на межі можливостей. У 2018 році найбільш завантаженими станціями метрополітену виявилися “Лісова”, “Академмістечко” та “Вокзальна”, що розташовані на “червоній” гілці. Усі три станції об’єднує дещо спільне — вони є транспортними вузлами для жителів передмість, які їдуть до Києва на роботу, навчання або у справах.
Завантаження кожної з них перевищило 20 мільйонів пасажирів на рік, що в середньому дорівнює 55 тисячам осіб на добу.
Як відомо, у Києві неодноразово намагалися перекрити вулицю Обухівську, щоб зупинити трафік з Ірпеня.
Так само склалась непроста ситуація на автомобільних дорогах, що сполучають столицю з містами-супутниками. Жителі Броварів, Вишгорода, Бучі у години пік проводять по декілька годин в транспорті на дорозі до Києва.
За словами директора компанії “А+С Україна” Дмитра Беспалова, який спеціалізується на транспортному плануванні до Києва з передмість на роботу, навчання, лікування і т.д. приїздить близько 700 тисяч осіб.
“Багато населених пунктів Київської області де-факто перетворилися на “спальні” райони Києва. Це дає можливість говорити про формалізацію визначення “Київська агломерація”, — вважає Беспалов.
Відсутність кількісних даних дуже вигідна чиновникам, оскільки ніхто не зможе звинуватити владу у неефективній роботі. Якщо немає цифр, то дорікання пасажирів на затори або недостатню кількість рухомого складу зводяться у суб’єктивну площину.
Хоча усвідомлення того, з якою кількістю “денних мігрантів” треба мати справу, може допомогти київській та місцевим владам вирішити транспортні проблеми.
У ЕП наголошують, що місцева влада не створює робочі місця, а будує спальні райони навколо столиці і не несе відповідальності за своїх мешканців, а відтак не бажає вирішувати транспортні проблеми, ігноруючи їх.
Човникові електрички, які нещодавно запустили з метою розвантаження автомобільних шляхів, свою функцію не виконують – рухомий склад зношений на 90%.
Перший заступник голови КМДА Микола Поворозник упевнений, що у вирішенні питання транспорту зможе допомогти створення Київської агломерації, тоді інвестори будуть зацікавлені у будівництві метро до передмістя.
Так, у грудні 2017 року Київрада ініціювала створення місцевої асоціації “Київська агломерація”, але ініціатива не знайшла підтримки. З 19 міст та сіл, суміжних з Києвом, ідеєю зацікавилися лише Обухів та Бориспіль.
“Києво-Святошинська районна і Київська обласна ради повідомили, що підстави для утворення асоціації відсутні”, — відповіла КМДА на запит ЕП.
Як відомо, делегація з КМДА, до якої увійшов і мер Бучі екс-регіонал Анатолій Федорук, якого судять за розкрадання лісу в особливо великих розмірах, відвідала Париж з метою вивчення досвіду Франції у свтворенні Паризької агломерації. Проте на сесії Бучанської ради депутати не підтримали ідею цього об’єднання.
В той самий час, як показує світова практика, анклави стають частиною мегаполісів. У 2018 році 61% мешканців Коцюбинського, які взяли участь у громадських слуханнях, підтримали приєднання селища до столиіцці. Восени 2018 року Київрада прийняла відповідне рішення і звернулася з такою ж ініціативою до ВР. Самопроголошена влада Коцюбинського саботує виконання волі громади. Частина депутатів, зокрема, третій самопроголош голова Сергій Дангіш є власниками роздеребанених земельних ділянок в Біличанському лісі, роблять все для його подальшої забудови.
Активісти моніторили пасажиропотік місцевих перевізників з сел. Коцюбинвське до столиці і виявили, що перевезення не є збитковими і після цього ціни були підняті ще раз. Голова бюджетної комісії Коцюбинської ради Людмила Узерчук обстоювала інтереси перевізників, що знівелювало результати моніторингу громади і частини депутатського корпусу. Після цього депутатка Коцюбинської ради Олександра Куцан, яка очолює транспортну комісію, разом з громадою та начальником залізничної станції Біличі домоглася того, щоб човникові електрички зупинялися в Коцюбинському та Бучі, що допомогло розвантажити дороги.
Як відомо, Київ запровадив плату за навчання іногородніх дітей у столичних школах та дитячих садках. Це нововведення вступає в силу з 1 вересня. Якщо дитина не має столичної реєстрації і стояла в черзі в садок, то вона пропускає всіх киян поперед себе, а її перебування в садочку, як і перебування іногородніх дітей в школі, потребує щомісячної оплати. Сума становить кілька тисяч гривень. Якщо бюджет громади, де мешкає іногородня дитина, не передбачає компенсації столиці за навчання іногородніх дітей, то батькам доведеться ці кошти платити з власної кишені.
Як відомо, в.о. Ірпінського голови Анастасія Попсуй (змінила прізвище на Заблоцька) зазначила, що в бюджет Ірпеня жодних компенсацій за навчання дітей в Києві не закладено. Відповідно, ці витрати лягають на кишені батьків.
У Приірпінні, після того як мером став Карплюк, ввели платні групи продовженого дня, зникло безкоштовне харчування в школі, окрім того ввели як в Радянському союзі талони на харчування.
Залишити відповідь