Навчання в умовах карантину через коронавірус: як школи Києва та Київщини проводять уроки
— 31 Березня 2020 0Навчання в умовах такого тривалого карантину – новий досвід не лише для України, а й для інших країн у світі. Про досвід Німеччини ми вже писали, зокрема і про навчання в умовах карантину.
Кожна школа в Києві та області намагається оперативно розробити свої формати і методології навчання. Це обговорюють під час педрад, які тривають теж у режимі on-line. Ось до прикладу одна з нарад в школі Ірпеня № 2.
Чимало батьків незадоволені якістю дистанційного навчання.
З огляду на те, що ситуація для країни нова і досвід, зокрема позитивний, треба передавати оперативно, “Громада Приірпіння” вирішила зібрати інфомрацію про те, як проходить навчання в умовах карантину.
Київ
У столиці задіяли систему відеоуроків, сайт “Мій клас”, Google Class, перевіряють читацькі щоденники, присилають дітям відеоуроки з фізкультури. Також проводяться відеоуроки після чого діти мають можливість спілкуватися з однокласниками та разом зробити завдання в сервісі Zoom.
Батьки обмінюються посиланнями на безкоштовні сервіси.
Школа Шевченківського району “Кияночка”, 3 клас
“Є завдання за підручниками і зошитами. Але дуже багато інтерактиіного. У нас частково завдання з української мови, математики та англійської приходять на сайт “Мій клас”. Там є рейтинг учнів – це стимулює робити завдання. Окрім цього з англійської задають домашнє читання за книжками, які є в учнів та надіслали відео, яке треба учням переглянути. Також перевіряють читацькі щоденники учнів. Туди діти записують хужожню літературу і змагаються, хто скільки сторінок прочитав. У кінці року відзанчають переможців. Приємно, що вчителька фізкультури теж надіслала відео і діти мали повторювати. Зараз на карантині вдома діти менше рухаються і це вкрай необхідно навіть встановити правило, щоб діти щоранку робили зарядку,” – розповідає мешканка Коцюбнського Ірина.
“Вчителька нашого класу проводить відеоуроки української мови, математики (Zoom-конференція). Дуже радувало, коли такий урок був в 19:00. Це особливо прекрасно для батьків, які мають ноути і працюють на них вдень і можуть для відеоуроку віддати свій ноут дитині ввечері, коли вони менш завантажені. Що тішить, що після таких відеоуроків діти іноді залишаються онлайн і пробують разом робити домашню роботу. Це розвантажує дорослих і вони вчаться самі контролювати одне одного. На канікулах, оскільки у нас є друга німецька мова, то аби підтримати рівень ми самі вирішили позайматися на сайті Rosetta Stone . Там є пробні 3 дні безкоштовно, для тих, хто вагається. Можна вибрати мову і рівень, який Вас влаштує”, – додає мати третьокласниці.
Святошинський район, “Інтел”, 4 клас
“Вірші, які треба вчити на пам’ять, ми записуэмо на відео і відправляємо вчительці. Вирішили піти зранку до Біличанського лісу, щоб записати вірш “Любіть Україну”. І отримали за це 12. Місце дійсно живописне. Тут живуть бобри,” – розповідає Олександра.
“Додатково ми готувалися до ДПА через он-лайн уроки з репетиторами, але ДПА зараз скасували. Оскільки ми в 4 класі і нам треба думати, куди переходити в 5, то ситуація поки незрозуміла”, – додає Олександра.
Гімназія “Академія”, 2 клас (НУШ) та 9 клас
“Під час карантину батьківський комітет запропонував перейти на навчання у Google Classroom. Це безкоштовний веб-сервіс для навчальних закладів. Нам були розіслані інструкції щодо налаштування. Класний керівник завантажила завдання і ті, що були до канікул, і нові на понеділок 30 березня. Є можливіть виствляти необхідний матеріал, створювати завдання, які ресурс може сам автоматично перевіряти і рахувати бали. Також можна встановити термін здачі завдання. Нагадую всім батькам і вчителям, що з 6 квітня будуть транслювати уроки на телеканалах. З тим, які і на якому каналі можна ознайомитися за посиланням“, – розповідає коцюбинчанка Олена.
“Звісно, шкода дала ще дуже багато додаткових сервісів: математичний тренажер, вірутальна школа видавництва “Ранок” і розклад відеоуроків цієї школи. Також відеоуроки є на базі “Дистанційної освіти”. Батьки теж діляться досвідом. Так, для початкової школи відкрили безкоштовно сервіс “Розумник” з доступом на місяць та є доступ до інтерактивної “Логіки”. Тобто кожен може користуватися цілий місяць карантину”, – додає мати двох школярів.
Спеціалізована школа з поглибленим вивченням інформаційних технологій № 304, 3 клас
“У нас в школі зробили розклад уроків і виклали його у відкритий доступ. Там у розкладі є активні посилання на відеоуроки в Youtube. Урок триває 20 хв в записі. Відеоуроки я так розумію не лише вчителів нашої школи, є й вчителі інших шкіл, які такі уроки записали і їх більшість. Є навіть фізкультхвилинки і руханки”, – розповідає Ірина.
Подільський район, гімназія 18 “Межигірська”
“Працюємо через zoom-конференції, під’єднаний майже весь клас. Потім роблять домашню роботу і скидають вчителю фотографії. Сайт “Мій клас” стимулював мого сина робити домашню роботу наперед, бо він бачить тести і завдання. Виконує навіть те, що не пояснив ще вчитель. Тобто платформа мотивує. Щодо читання, то кожен читає, що хоче. Читацьких щоденників немає – це для власного задоволення. Діти продовжуються корисуватися зошитами до ДПА і попри відміну ДПА цей матеріал проходять”, – розповідає Віта.
Коцюбинське
Освітні заклади використовують сайти “Інтелект” та “Мій клас”. Музична школа селище Коцюбинське теж обговорює можливості переходу на он-лайн навчання.
18 школа, 4 клас
“У нас у 18 школі – програма “Інтелект”. Вони надали доступ до відеоматеріалів, вчитель записує аудіоурок по книжці. У нас спеціальні книжки і зошити. Дитина сідає і включає аудіо та переглядає відповідний урок. Робить так класну роботу з вчителем. По закінченню урока задають д/з, після обіду дитина робить домашню роботу і відправляє вчителю до 20:00. Далі вчитель перевіряє і відправляє інформацію про зароблені бади дитині у привктному повідомлені”, – розповідає Тетяна.
У калас, де немає програми “Інтелект” ситуація інша.
9 клас
“Скидають завдання по вайберу, що прочитати в підручниках і що зробити в зошитах. Поітм учень рішення скидає відповіді. Там створили вайбер-чат для дітей, щоб вони скидали завдання”, – зазначає коцюбинчанин Юрій.
Ліцей, 8 клас
“Нам спершу дали читати підручники і писати домашню в зошиті і зараз ми це продовжуємо робити. Далі нам дали сайт “Мій клас”, ми зареєструвалися і там список предметів і завдань додатково. Онлайн уроків з вчителями напряму немає і я рада, бо стільки, скільки задали і так достатньо. У нас деякі вчителі не мають навіть елементарного доступу до комп’ютерів, щоб робити такі конференції, як проводять в моєї доньки, яка ходить в столичну школу”, – розповідає мегшканка селища Віка.
Ірпінь
ЗОШ №2, 9 клас
“У деяких класах впроваджено дистанційне навчання за допомогою онлайн програми для конференцій “Zoom” та тестів “Google forms” для онлайн перевірки знань учнів ще з 13 березня, на сьогодні більшість вчителів переймають цей досвід та застосовують його у своїх класах”, – розповідає мешканець Ірпеня Олексій.
Позашкілля: школа Inventor, “Школа усного рахунку Сорбан”, ДНЗ “Радість”
“Маю двох дітей, Марія 3 роки. Займається онлайн з STEM – школа Inventor. Заняття проводяться на платформі ZOOM. Вчитель розповідає тему заняття, діти роблять конструкції з Lego-цеглин. Також Марійка кожного дня отримує завдання по Viber від вихователя з ДНЗ №6 “Радість”. Данилові 6 років. Цього року він піде в перший клас. Підготовчі заняття з курсу “Інтелект України” тепер у вигляді завдань від вчителя по Viber. Отримаємо фото завдання, переписуємо в прописи, частину друкуємо і дивиться відеоматеріали за посиланням. Також має онлайн заняття з STEM – школа Inventor це програмування. І “Школа усного рахунку Соробан” першими перейшли на дистанційне навчання. З садочку отримуємо завдання з англійської мови. Сам проводжу заняття з йоги для дітей. Користуюся ZOOM” – розповідає Тарас.
Якщо у Вас є позитивний досвід у дистанційному навчанні, який не описаний у статті – закликаємо їм ділитися, щоб допомогти і освітянам, і батькам і дітям.
Залишити відповідь