Підняття цін на маршрутки в Коцюбинському: що відповіли в ОДА?

0

Що сталося? Влітку монополісти підняли ціни на маршрутки. Ціна виросла за рік мало не удвічі з 7 до 12 гривень на 745 та з 7 до 10 на 393. 

Передвиборча обіцянка Сергія Даніша (“Слуга народу”) про те, що діти їздитимуть безкоштовно – не виконана. Це при тому, що з бюджету перевізники отримали як компенсацію мільйон гривень. 

Інтервал курсування маршруток зріс. Відповідно маршрутники отримують надприбутки під час пандемії, коли доходи громадян точно удвічі не виросли.

Що було зроблено? Я як мешканка селища та голова фракції УДАР Олена Сокотюк одразу направили листи до облдрежадміністрації. Інформували не лише про підняття ціни, а й про те, що тривалість маршруту завищена, бо кінцевою стоїть АС “Дачна”. Також наголосили на тому, що громадяни скаржаться на якість сервісу. 

Наголошую, що на рівні області у депутатів Коцюбинської селищної ради немає жодних повноважень і вони звертаються на рівень області як прості громадяни. У облраді ані фракції УДАР, ані фракції “Голос” немає жодного депутата. У ЗМІ Голова ОДА наголосив на тому, що з первізниками домовилися про те, що ціна не буде піднята вище.

Реакція ОДА. Публічно в ОДА повідомили, що з перевізниками досягнуті домовленості про те, що ціна не може зрости більше, ніж 18% або в грошовому еквіваленті – до 2 грн.

Але якщо на інших маршрутах це відбулося, то Коцюбинського, де відстань найкоротша, це правило не стосувалося. Ба більше, з серпня по листопад нам, громадянам, довелося чекати відповіді на свої звернення. І не просто чекати. Написали повторне звернення і для того, щоб отримати на нього відповідь довелося штурмувати ОДА і займатися по суті телефонним тероризмом, щоб вибороти своє законне право на відповідь.

Що кажуть в ОДА? Вертикаль президента розводить руками. Вони не бачать монополії в Коцюбинському і кажуть, що у нас є два маршрути і різні перевізники. Всі ми розуміємо, що це бутафорія, бо ці потоки курує одна людина – “батьківщинівець” Олег Сотніков. Я особисто бачила не раз, що на рівні області він лобіює як депутат не інтереси громад, а інтереси перевізників. Те, що створили дві різні ТОВки для двох різних маршрутів – це для проформи.

В ОДА нарікають на те, що “попередники” з 2017 року на законодавчому рівні зробили все так, щоб ОДА не мало права впливати на перевізників області. Якби це був 2019 рік, то це можна було б ще списувати на “попередників”. Але пройшло більше половини каденції Верховної Ради, де у “Слуги народу” більшість. Якщо всі знають про проблему монополій і нічого з нею не зробили – значить винні так само, як і “попередники”.

ОДА проводить тендери і підписує договори. І при тому, що населення Коцюбинського через появу величезного ЖК “Атлант” стрімко зростає, кількість маршруток на 745 зменшили до 9, хоча було майже удвічі більше. І це вже не відповідальність законотворців, а пряма відповідальність ОДА, бо вони а не народні депутати проводять тендери. І хоча я писмово і неодноразово просила запросити мене на проведення тендерних процедур, жодного разу цього зроблено не було. 

Їдуть з селища люди  в форматі “Івасі” і це в часи пандемії! Замість збільшення інтервалу маємо підняття ціни і зменшення. І от чомусь в ОДА не хочуть перевіряти дотримання умов договору.

Що було раніше? Ми проводили моніторинг пасажиропотоку 393 та 745 маршрутів. Виявили, що вони отримують надприбутки. Результати моніторингу були направлені до ОДА перед тим, як там мали провести новий тендер. Але голова бюджетної комісії минулого скликання Людмила Узерчук (“Нові обличчя” – партія ексмера Ірпеня Карплюка) зібрала комісію, яка зробила для перевізників потрібний документ. І на рівні області все позиціонували так, ніби претензій до перевізника немає. 

Що з цим робити? Обирайте, будь ласка, на рівень області та і парламент тих представників, які будуть захищати Ваші інтереси, а не закривати очі на монополію. Дуже важко боротися за наші інтереси без інструментів.

Сергій Даніш, який зараз представляє партію “Слуга народу” у облраді піднімає одну-єдину тему – питання розширення меж селища Коцюбинське за рахунок Біличанського лісу, де йому виділили незаконно ділянку ще 2008 року. Ми були в ОДА і в облраді на низці робочих груп. Питання ціни за проїзд та якість пасажирських перевезень він не піднімав жодного разу. При тому, що ОДА – це вертикаль президента – тобто повністю підконтрольна партії, чий бренд наразі має Сергій Даніш.

Авторка: Олександра Куцан, мешканка селища

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539