На скільки “Комунальник” завищив тариф на утримання будинку та прибудинкової території
— 4 Лютого 2022 0У селищі ще наприкінці минулого року з’явилося нове комунальне підприємство “Комунальник”. Ніхто з мешканців селища з ним договорів не укладав. Громаді навіть не пропонували це робити. Всі отримали договори, де замість них поставив підпис Петро Пушанко – чинний заступник Сергія Даніша.
Яку казку заклали в тариф “Комунальника” і чи є ця казка насправді?
Розберемося на прикладах конкретних будинків. Розпочнемо з Меблевої, 10 і одразу скажу про те, що за документи, які розкривають складові тарифу, різним будинкам довелося поборотися.
І тут виникає два питання: як надаються ці послуги і яку ж площу зарахували нам у прибудинкову?
Про якість послуг “Комунальника” цієї зими не писав хіба що лінивий. Те, що ви бачите на картинках внизу – це йде в прибудинковій території як “асфальтне покриття двору”. Не мало не багато – 854 м2.
А що ж мали б робити для Меблевої 10, яка отримала здорожчені платіжки (додаток №4 до договору):
- посипати прибудинкову територію піском
- підмітати сніг, що щойно випав шаром 2 см
- очищувати ущільнений сніг (чистити скребком до асфальту)
- підмітати територію
- прибирати сміття з газону
- косити та прибирати скошену траву
- прибирати контейнерний майданчик після вивозу ТПВ
Мешканці будинку скаржаться на те, що прибираються не всі площі, які закладені в тариф на прибирання прибудинкової території.
Схема, яку вдалося здобути у нелегкій боротьбі, доводить, що в тариф заклали міфічні послуги для “асфальтного покриття ВУЛИЦІ”. А це аж ніяк не прибудинкова територія. І це не мало не багато – 854 м2.
У тариф заклали не лише площу вулиці та тротуару, але й площа газону вулиці теж увійшла в площу газону двору! Це стосується не тільки цього будинку. Всі будинки, які межують з вулицями та тротуарами сплачують в своїх тарифах за їх прибирання.
Так от вулицю і тротуари взагалі мають прибирати за кошти місцевого бюджету, а не брати за це гроші з мешканців будинків, як за прибирання прибудинкової території, бо вулиця та тротуари – це не прибудинкова територія. Відповідно у прибудинковій цього не має бути. Те ж саме стосується газону ВУЛИЦІ.
Тобто мешканцям Меблевої, 10 заклали в тариф лише асфальтного покриття майже 1800 м2 та ще й газони вулиці, яких немало бути в тарифі взагалі і на цій площі має працювати 1,05 двірника. Якщо прибрати все, що “накрутили” і з умовою якісного надання послуг мешканцям, ніяких 1,05 двірника на Меблевій 10 не треба. За розрахунками потрібно не більше 0,5 двірника.
На цьому дива із двірниками в тарифі не завершуються. Штатний розклад “Комунальника” говорить про те, що там є один-єдиний майстер двірників. Так от в тариф закладено зарплату, нарахування та резерв відпусток аж ДВОХ майстрів двірників. Як же їх може бути ДВА, коли у штатному розкладі – ОДИН.
От так помилка на помилці лише в одному будинку виявляє порушення на порушенні, через яке мешканці переплачують, а хтось отримує прибутки.
Далі більше. У тарифі прописано, що має відбуватися підмітання території з удосконаленим покриттям двірником протягом 220 днів. Але ця послуга, навіть якщо і надається якісно, то має бути лише у весняно-осінній період. Тобто це впродовж 7 місяців – 149 днів. Отже, кількість днів завищена і теж, звісно, лягла в тариф.
Упослузі підмітання снігу, що щойно випав товщиною до 2 см замість норми робочого часу – 0,18 люд/год застосовується норма часу – 0,72 люд/год (прибирання як на Хрещатику в годину-пік). У послузі прибирання контейнерного майданчику після вивозу ТПВ закладено 20 кв.м. прибирання майданчика, хоча він один на декілька будинків і можливо це не 20 кв.м, але кожному будинку забито саме 20 кв.м. Закладено завищені площі удосконаленого покриття, які використовуються при розрахунку кількості двірників за послугою:
- посипання території піском – 100% ( за фактом посипається 10%)
- підмітання снігу, що щойно випав товщиною шару до 2 см -100% ( за фактом підмітається 50%)
- очищення території з удосконаленим покриттям від ущільненого снігу – 20% ( за фактом 10%)
А якщо мешканці цього не знали, то їм в тариф заклали не просто роботу двірника, а ще й спецтранспорт! Саме він має вивозити листя та сніг ІЗ ДВОРУ щомісяця. Має працювати міні-трактор “Крамер” цілі 2 години на місяць та МАЗ 10т теж 2 години на місяць. І за це все (чого немає!) мешканці сплачують сумарно 2 166, 67 грн. без ПДВ.
Скільки ж платять мешканці будинку за те, чого нема – прибирання прибудинкової? У місяць понад 13 тис грн., тобто з 1м2 – 2 грн 82 коп без ПДВ, а з ПДВ – 3 грн 38 коп.
Якщо з розрахунку місячного кошториса витрат на утримання 1-ї штатної одиниці для прибирання прибудинкової території прибрати помилки та врахувати з 01.12.2021р. збільшення мінімальної з/ти до 6500 грн. і відповідно до цього збільшення з/плати майстра двірників, то буд. №10 по вул. Меблева по послузі прибирання прибудинкової території буде сплачувати в місяць трохи більше – 4000.00 грн, що складає -0,91 грн. без ПДВ , а з ПДВ -1,09 грн з 1м2.
Мешканці зекономлять на цій послузі 2 грн. 29 коп. (3,38-1,09 грн).
Також варто розглянути прибирання місць загального користування, сходинкових клітин та прибирання ліфта. Питання також до того, чи надаються фактично ці послуги. До прикладу, у сусідньому будинку на Меблевій 11б мешканці вирішили відмовитися від цих послуг, бо вони не надавалися. Зібрали підписи і подали в КП ЖКУ “Комунальник”.
На Меблевій 10, де мешканці ще не відмовилися від цієї послуги заклали замість 0,51 ставки прибиральника 0,6 ставки, тому що заклали норми часу на прибирання сходинкових клітин та місць загального користування з ліфтом, а будинок п’ятиповерховий, де відсутній ліфт. А це значно впливає на суму, яку сплачує будинок. Так, якщо рахувати 0,6 ставки прибиральника, то нарахування становить 5904,34 грн, а якщо рахувати 0,51 ставки, то сума знизиться і становитиме 4703,02 грн. Навіть якщо цю послугу і надавати якісно, то має бути економія 31 копійка з 1м2.
Тобто, якщо сумувати економію тільки на помилках в прибиранні прибудинкової території та помилці у прибиранні місць загального користування, то вийде переплата на 2 гривні 60 копійок з урахуванням ПДВ з 1м2.
Довожу до відома мешканців селища що в розрахунок тарифу послуги прибирання місць загального користування закладено: вологе підмітання сходових кліток і місць загального призначення та ліфтів всіх поверхів – 1 раз на тиждень, миття сходових кліток і місць загального призначення та ліфтів всіх поверхів -1 раз на тиждень, прибирання кабіни ліфту (стіни та двері) -1 раз на тиждень.
Звісно, що потрібно ще й далі аналізувати складові тарифу для Меблевої 10 та всіх будинків, але КП ЖКУ “Комунальник”, на жаль, документів не надає. Було написано 16 запитів, а на звернення від керівництва компанії чуєш про себе “всякі” телефонують. Інші будинки вже теж починають цікавитися чому такий високий тариф і як працює нове КП ЖКУ “Комунальник”. Але спроби мешканців інших будинків отримати схеми прибудинкових територій завершилися тим, що вони отримали схеми, датовані 2011 роком. Звісно, що новостворений КП ЖКУ “Комунальник” їх насправді не використовував при розрахунку тарифів. Він, як нам відомо, працював за схемами 2016 року, зроблені на картографії. Але ці схеми мешканцям не показують. Ймовірно через те, що на одному будинку вже розібралися де і як в мешканців здирають гроші за ненадані послуги та послуги, які включають завищені площі (вулиці та тротуари), яких не повинно бути взагалі в тарифі.
Хто за це все відповідає?
Управлінська компанія “Комунальник” – це комунальне підприємство, яке заснувала Коцюбинська селищна рада і саме раді воно підпорядковане. Керівництво КП призначає селищний голова. Відповідно відповідальність за роботу керівника КП несе Сергій Даніш.
Ця управлінська компанія була визначена переможцем конкурсною комісією в складі голови комісії Пушанко П.П. та членів комісії Журавльової О.В., Главацької Ю.О., Стогова В.С., Гончарук С.Є., Писаного С.Є., Лизуна І.М., Рожанського І.В. та затверджена виконком 21.10.2021р.
Тобто членів конкурсної комісії влаштували кошториси по будинкам, хоча в комісії не було економіста, тому залишається відкритим питання, хто ж таки дав компетентну оцінку кошторисам нової управлінської компанії. Договори від мешканців підписав, як вже йшлося вище, заступник Даніша – Петро Пушанко. Тобто теж підпорядкована Данішу посадова особа.
Згідно наказу №130 “Про затвердження Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності” новообрана управлінська компанія повинна була оприлюднити інформацію про тариф та його складові по кожному будинку. Цього не було зроблено, тому мешканці не розуміють, що це за організація “Комунальник”, де вона взялася і який тариф по їхньому будинку.
Компанія пройшла конкурс, хоча згідно наказу №150 “Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку” КП ЖКУ “Комунальник” повинен був надати фінансову звітність за попередній рік, якої у нього не було, повинен мати досвід роботи, якого не було, бо компанія щойно створена, та в нього не було достатньої кількості працівників для виконання вказаних послуг, що призвело до негативних наслідків: якість прибирання МЗК та прибудинкової території погіршилася, при цьому тариф зріс втричі.
Після виявлення завищених площ прибирання територій, що в свою чергу призвело до збільшення кількості двірників та до збільшення тарифів, мешканці будинків почали проводити збори співвласників, а також були поодинокі звернення мешканців до селищного голови Сергія Даніша з проханням перевірити правильність нарахування тарифів. Тому про те, що мешканці обурені і незадоволені завищеними тарифами та відсутністю якісних послуг, селищний голова був чудово інформований.
На даний момент виконавчим комітетом селищної ради 27.01.2022р. затверджені нові схеми прибудинкової території, тому кожен будинок має отримати нову схему прибудинкової території та розрахунок нормативної кількості двірників для розуміння того, за яку саме площу прибудинкової території вони сплачують в тарифі. На виконкомі 27.01.2022 р. також було прийнято рішення про перерахунок вартості послуг з управління багатоквартирними будинками з 01 січня 2022 року. Перерахунок мають зробити до 01.03.2022 р. Чекаємо з нетерпінням на результат.
Контроль і звітність у роботі КП перед депутатами ради та перед громадою за останні 4 роки відсутня. Попри те, що УДАР та “Голос” вимагають з початку 2021 року звіт в УЖКГ “Біличі” (ще одне КП громади, на яке виводить мільйони з бюджету та яке має мільйонну заборгованість перед постачальниками послуг), керівництво на сесіях ради не квапиться звітувати. Не звітують перед громадою навіть тоді, коли “Громада Коцюбинського” проаналізувала звіт про якість води і водопостачання. Тут знайдено аж 21 (!!!) порушення.
І якщо тарифи впливають на фінансовий добробут мешканців, то якість води у водогоні – і на здоров’я. Тому не зрозуміло чому тариф на водопостачання, при відсутності її якості, значно вищий ніж в Ірпені.
Авторка: Наталка Пилипенко – депутатка Коцюбинської селищної ради, фракція УДАР
Залишити відповідь