Обладміністрація не затверджувала підняття цін на маршрутки

2

pravo7 квітня коцюбинчани, які скористалися маршрутами 393 та 745, сплатили за проїзд не 2 гривні 50 копійок, а 3 гривні.

“Я чекала, поки мені водій дасть решту. Аж тут він каже: проїзд по 3 гривні. І показує надрукований аркуш А-4 — “3 гривні”. Це, по суті, два найкоротші маршрути в Приірпінні. Тут і 10 кілометрів не буде”, — обурюється Ірина Федорів, депутатка Коцюбинської селищної ради.

“Люди їдуть за 2 гривні 50 копійок в Києві з Подолу через весь Академ на 417-ій маршрутці. І це комфортні “Богдани” з великою протяжністю маршруту, які постійно стоять в заторах, використовуючи значно більше пального”, — додає депутатка.

Редакція вирішила розібратись у темі тарифів, щоб мешканці Приірпіння зрозуміли, чому від сьогодні зросли ціни не лише в Коцюбинському.

У Київській облдержадміністрації від підняття цін на приміських обласних маршрутах відхрещуються й кажуть: сьогодні отримали низку скарг не лише з Приірпіння, але й з інших районів Київщини.

“На приміських маршрутах є два типи перевезення — звичайні й такі, які курсують в режимі таксі. Тобто на одному маршруті, наприклад, на 393-му, можуть бути два режими перевезення. Режим маршрутного таксі може існувати тільки за умови існування звичайного режиму, який є основним. Київська облдержадміністрація регулює ціни саме на автобусні маршрути зі звичайним режимом. З 2009 року ціни не піднімали, й зараз це питання справді розглядають, але рішення по ньому це нема”, — пояснює Олександр Перевертайло, працівник управління інфраструктури і туризму КОДА.

“На ті ж маршрутки, які курсують в режимі таксі, перевізники мають право самостійно регулювати ціни. На такому маршруті має буде обов’язкова трафаретна позначка чорного кольору, що це маршрут-таксі. Зараз пішли дзвінки з області, що перевізники звичайних маршрутів самостійно підняли плату за проїзд. У такому випадку пасажири мають писати скарги до Антимонопольного комітету та Державної інспекції по контролю за цінами”, — додає Перевертайло.

393

Це можуть зробити не лише громадяни, але й місцеві ради. Такі питання повинні одразу ж ініціювати профільні постійні комісії й виносити на розгляд сесії рад, яка, до прикладу, в Коцюбинському призначена на 15 квітня.

Редакція сайту громади Приірпіння вирішила поцікавитись в перевізника, який курує 393-ий маршрут, чому ціни підняли без погодження з КОДА на всіх автобусах.

“Зросла вартість паливно-мастильних матеріалів, й тому піднялись ціни на проїзд. Газ автоматично прив’язаний до бензину. Зараз у комітеті ВР відбувається круглий стіл із цих питань. Тарифи вже підняли по всій Київській області. У 2009 році, коли обраховували тариф, газ коштував 3 гривні, а зараз 6 гривень 30 копійок. Завтра буде засідання КОДА. Якщо вони з перевізниками не домовляться — транспорт стане”, — переконує Олег Сотніков, який, окрім того, що де-факто контролює низку маршрутів в Приірпінні, є це депутатом Ірпінської міської ради.

Але, як виявилось, всупереч закону й позиції КОДА перевізники не залишили на маршрутах жодного автобусу в звичайному режимі, ціна на який залишилася б незмінною — 2 гривні 50 копійок.

“Так, мають на маршруті бути автобуси в звичайному режимі. Я розумію, ви хочете знайти шпаринку. Але що ви пропонуєте? Зробити одні автобуси по 3 гривні 50 копійок, а інші залишити по 2,50? Раніше всі автобуси працювали по ціні звичайного режиму. Ціни на пальне зросли. Верніть ціни на пальне, й ми повернемо ціни на проїзд”, — пояснює Володимир Назаренко (ТОВ “Транс-Групп”).

745

Але законодавче поле передбачає, що основним на маршруті є саме звичайний режим, тобто той, на який досі не підняли ціну і який у населеному пункті Коцюбинське фактично зник, а місцева влада поки жодним чином не реагує.

Ті автобуси, які курсують в режимі таксі, згідно з постановою Кабміну, повинні мати відповідне маркування на трафареті попереду і збоку чорною фарбою: “Маршрутне таксі”.

Якщо такого маркування немає — ціна для цього автобусу залишилась станом на 7 квітня незмінною, бо КОДА ще не прийняло відповідного рішення.

Щодо оновлення автобусного парку, то Сотніков запевнив, що, як і обіцяв, у травні на 393-му маршруті оновлять автопарк, але зауважив, що для збереження автобусів у належному стані міська влада селища має подбати про якість доріг.

На цю ж проблему нещодавно звертав увагу і перевізник 745-го маршруту, який ще рік тому замінив частину свого автобусного парку.

Тим часом, з понеділка проїзд подорожчав з Бучі до Гостомеля на гривню й становить вже 3,50. Щодо маршруту Гостомель—Київ, то проїзд подорожчав з 7 до 8 гривень.

“У нас у Ворзелі теж змінилися ціни на маршрутки: було 8 гривень, стало 9. Це на Маршруті № 424 (Кічеєво—Київ),” – розповідає Світлана.

Аби зрозуміти реальну картину прибутків перевізників, редакція Сайту громади Приірпіння вирішила запитати у водія маршрутки Гостомель—Київ, скільки виходить заробити на маршруті:

“Чистий прибуток в середньому за день — будній та вихідний — без урахування солярки — десь 1 300 гривень з одного автобусу. На солярку в день іде близько 600 гривень. 200 гривень забирає на день собі водій автобусу. Це стала сума, яка не залежить від кількості пасажирів. На маршруті 14 автобусів.”

Якщо вірити водієві, то з 14 автобусів Київ—Гостомель щодня власник має близько 7 тисяч гривень (1300 прибуток – 600 пальне – 200 водієві =  500 грн * 14 машин). Тобто на місяць в середньому, спираючись на слова водія, власник отримує близько 200 000 гривень.

Із цієї суми, щоправда, частину грошей перевізник витрачає на поточний ремонт автобусів.

2 коментарі

  1. Лора 30 Квітня 2014 at 16:46

    можно ли разместить на сайте расписание маршруток в Коцюбинское?\

    109.237.89.2**

  2. dfcz 28 Серпня 2014 at 19:35

    Треба спочатку поновити права постраждалих у трудовій сфері від режиму Януковича, а потім підвищувати тарифи на комунальні послуги.
    У 2010-2013 роках багато працівників були звільнені з роботи у зв”язку з ліквідаціями державних установ та є досі непрацевлаштованими на свої попередні робочі місця, тобто по теперішній час залишаються без засобів існування. Ліквідація державної установи — це лише зміна цією установою кода ЄДРПОУ, тобто насправді є псевдоліквідацією, причому із збереженням посад звільнених працівників.
    Ви спочатку поновіть на роботах на їхніх робочих місцях цих незаконно звільнених працівників та оплатіть їм увесь час вимушеного прогулу, а потім встановлюйте нові тарифи на комунальні послуги.

    212.80.49.1**

Залишити відповідь до dfczСкасувати відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539