Газета “Тиждень Київщини” – рупор екс-регіоналів

0

Газети “Ми кияни”, “Київський носоріг”, “Тиждень Київщини” – це агітаційні передвиборчі рупори політиків, які інвестують у “безкоштовні” ЗМІ, аби потім мати доступ до ресурсу громади – бюджетних коштів, землевідведення та вирішення проблем свого бізнесу.

На шпальтах безкоштовної газети “Тиждень Київщини” екс-регіонал нардеп Юрій Бойко вимагає забезпечити проведення виборів на Донбасі.

Голова “Опозиційного блоку” у Київській області Олександр Качний критикує уряд Арсенія Яценюка за пенсійну реформу, яку запроваджували ще за часів Віктора Януковича. Качний, до слова, очолював за часів режиму регіоналів Київську облраду.

Читачі цієї газети також можуть дізнатися про те, як В’ячеслав Піховшек переймається на показ проблемами добровольчих батальйонів, а митрополит УПЦ МП Онуфрій вимагає покаяння у Київського патріархату.

Аби газета розходилася і громадяни читали те, що треба політикам, на перших шпальтах розміщують суспільноважливі теми: земля для АТОвців, транспортний колапс Київщини.


“Тиждень Київщини” виходить тиражем понад 300 тисяч. Це при тому, що ціна на папір подорожчала так, що низка ЗМІ, які продають свій інформаційний продукт, скорочують тиражі й головну увагу зосереджують на менш затратному он-лайн сегменті.А щоб газету на Київщині не викинули одразу і забрали з поштової скриньки, тут є телепрограма на тиждень. Це один з прийомів технологів. На агітаційній продукції для мешканців області можуть також розміщувати посівні календарі, церковні календарі, розклад електричок тощо.

Для порівняння “Київський носоріг”, який розповсюджують у столиці, у вихідних даних зазначає тираж лише 50 тисяч.

Знаково, що друкують газету “Тиждень Київщини” у друкарні ПРАТ “Сьогодні Мультимедіа” – холдинг Ріната Ахметова, де друкується однойменна газета “Сегодня”.  До слова тираж комерційної газети “Сегодня” удвічі менший.

Друкарня “Сьогодні Мультимедиа” надіслала у відповідь на наш лист розцінки.


Отже бюджет на друк цього видання за 8 номерів по 300 тисяч примірників (а це майже 2,5 мільйони газет) орієнтовно мав би коштувати 1 мільйон 680 тисяч гривень.”Тиждень Київщини” виходить раз на тиждень (№ 7 вийшов 05.08.2015, № 8 12.08.2015). Можна припустити, що видання стартувало наприкінці червня, саме у передвиборче літо.

Нам стало відомо, що роздача 1 000 примірників газети в регіоні коштує приблизно 100 гривень. Із такими розцінками роздача громадянам 8 номерів “Тижня Київщини” обійшлася його видавцям приблизно у 240 тисяч гривень.

Таким чином лише на газету, де піарять Опозиційний блок, вже мали б витратити до 2 мільйонів гривень.

Варто зазначити, що у реєстрі  друкованих ЗМІ така газета не зареєстрована.

У вихідних даних йдеться про те, що це просто суспільно-інформаційний бюлетень. До видання преси у формі бюлетнів, які не потрібно реєструвати як друкований ЗМІ, досить часто вдаються у передвиборчих штабах.

Матеріали, які публікують, як правило, розміщені без зазначення автора. Можна припустити, що за безкоштовними газетами, які роздають українцям масово перед виборами, завжди стоїть конкретний економічний інтерес.

Доступ до місцевого самоврядування – це не лише доступ до бюджету громади, а й до розподілу ресурсів, з яких найдорожчим є земля та комфортні умови для функціонування бізнесу.

Для  політиків Київської області питання доступу до земельного ресурсу та контролю місцевого самоврядування є надважливим, але значимим є і показник впливу своєї політсили поблизу столиці.

Тому кожен громадянин має цікавитися: хто і чому вирішив витрачати значні кошти на передвиборчу кампанію.

Громадський рух ЧЕСНО розпочинає кампанію “Стеж за грошима” і просить всіх стежити за друкованою продукцією, а також фотографувати рекламні борди, фіксувати місце розташування агітаційних наметів політичних сил.

У вересні ми презентуємо спеціальну аплікаційну форму, яка автоматично фіксуватиме борд політсили за фотографіями від активістів та відображатиме його на мапі.

Всіх волонтерів, які готові долучитися до кампанії “Стеж за грошима”, просимо надсилати свої листи на адресу pigmaliones@gmail.com.

Аворка: Ірина Федорів, координаторка регіональної мережі громадського руху ЧЕСНО для “УП. Київ”

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539