Як я зробив свій “електромобіль”

21

Темою електротранспорту я цікавлюся вже близько 10 років. У 2010 році купив набір для переобладнання велосипеда в електровелосипед. Це доволі просто зробити, такі набори зараз широкодоступні. Вийшов тоді непоганий байк який розганявся до 50 км/год і міг проїхати без підзарядки до 70 км. Він повністю замінив для мене міський і приміський транспорт і дозволив заощадити купу грошей і часу.

З часом я навіть зробив пасажирського причепа до нього який витримував двох людей і ми могли родиною їздити відпочивати чи у справах. Катав дітей з нашого двору по селищу вони були у захваті. Але хотілося чогось більшого, не покидала думка про переобладнання звичайного авто в електромобіль, зупиняла лише ціна.

Чи не найдешевшим “донором” на переобладнання в екар була і залишається “Таврія” тому, що це доволі легкий автомобіль (а для переобладнання вага машини напряму пов”язана з ціною), але і в цьому разі ціна лише матеріалів складе близько $7000.

У 2013-му році мене двічі впродовж місяця збивала машина на дорозі, чудом я лишився живий і навіть неушкоджений за винятком синців та ссадин і я замислився не лише над економією, а й над безпекою. В нашій країні електровелосипед рідкість до тогож ззовні вони майже не відрізняються від звичайного вело, тому не всі водії авто враховують мою швидкість коли збираються робити маневр.

Коштів катастрофічно не висточало і я вирішив робити легке саморобне авто- трайк.

Три колеса замість 4-х дозволили суттево зменшити вагу і ціну всієї конструкції. Ідею я взяв в цієї американської розробки.

Надихнула також Тойота Ай роад.

Без імені

Раму вирішив робити з “нержавійки”, це по-перше додаткова економія ваги, по друге захист від корозії. Двигун- колесо використав від електроскутера, його разом з контролером замовляв у Китаї через аліекспрес, вийшло дешевше ніж купувати у нас.

Без імені

Батарея літійзалізофосфатна, зарядний пристрій і БМС (система керування зарядом/розрядом) купував в Україні. Передні колеса разом з гальмівною системою від мотоцикла kawasaki gpz 600 амортизатори також від мото. Постало питання де все робити, тут мені допоміг мій друг, коцюбинчанин Олександр Шевченко який працює на одному з автотранспортних підприємств Киева.

Він виділив мені приміщення для роботи та багато в чому сприяв і допомагав, там я зварив більшу частину рами, зібрав ходову частину, встановив батарею. Звідти своїм ходом приїхав додому в селище Коцюбинське і наступні роботи проводив вже у дворі, прямо на тому місці де зараз і паркуюсь.

Без імені

Зварив верхню частину рами, замовив і встановив лобове скло, дах і інші частини обшивки, механізм нахилу. Потім встановив світлове обладнання.

Без імені

В такому вигляді мій трайк їздить вже майже 4-ри місяці. За цей час наїздив близько 5000 км. Батарея поки дозволяє проїхати близько 40 км на одній зарядці зі швидкістю 40-45 км/год планую збільшити емність батареї до 100 км на одній зарядці з максимальною швидкістю 80 км/год. Також у планах бокові двері які дозволять повністю герметизувати машину і використовувати її цілий рік в будь-яку погоду.

За цей час мене два рази спиняла поліція, але лише щоб розпитати про трайк, ніяких претензій не висували, а взагалі поліція при зустрічі на дорозі веде себе дуже привітно, посміхаються, бажають успіхів і щасливої дороги. Водії теж на дорозі поводяться дуже привітно, багато хто показує “лайк”.

За весь час невдоволення виказала лише наш депутатка від Нових облич Тетяна Хоптінська (у соцмережі – Таня Тамініані), яка намагалася настроїти сусідів проти мене, але марно.
Без імені
Свої дії пані Хоптінська мотивує тим, що я зривав агітацію НО зі свого під’їзду під час передвиборної кампанії.
Без імені
Так я дійсно це робив, але мав на те причину. Агітацію Ольги Матюшиної та Андрія Скіпальського яка висіла на моєму під’їзді було зірвано людиною, яка натомість приклеїла агітацію НО а зірвану зім’яла і кинула прямо перед дверима. Така поведінка мене обурила. Взагалі ще з першого зібрання, яке НО проводили у нашому дворі я помітив їх вороже, ба, навіть агресивне, відношення до людей, що їх не підтримують.

Але свій авто-трайк я завершу і не полишу своєї роботи, а політикам раджу вирішувати питання з безпритульними собаками, якістю доріг, проблемами якісного автобусного сполучення та цін на маршрутки. У селищі є над чим працювати.

Без іменіАвтор: Юрій Устиновський, коцюбинчанин

21 коментар

  1. Дмитрий 23 Листопада 2015 at 15:30

    Хуже журналиста я не видел, эта статья была вершиной неадекватности писательницы этого сайта. Мало того, что прикрываясь разными авторами пишет один и тот же человек, это не понять только тому кто читать не умеет, так еще и вот так топорно вести свою политическую войну. Этот сайт не отображает реалии жителей нашего региона, это помойка где льют только грязь. По всему тут написанному создатели и так сказать авторы в полной мере характеризуют себя как желчные узконаправленные люди, чтоб даже статья о электромобиле была использована для своей политики, грязью которой у автора в душе с избытком. Как говорил один хороший человек, людям желать зла нельзя по этому: смены жилья – переездов, вам два раза в месяц и красивую двойню в придачу, ваша чудесная сущность этого заслуживает.

    • Юрий 23 Листопада 2015 at 19:01

      Паганий з Вас аналітик 🙂 Журналісти тут ні до чого, статтю я написав власноруч. Звісно Ви не повірите, але мені байдуже, до того ж я не лікар))

      • Дмитрий 23 Листопада 2015 at 19:48

        Отчего же верю, что вы автор части текста о электромобиле, и данная тема интересна для меня как автомобилиста, но при чем в статье с названием “Як я зробив свій “електромобіль”” опус о Тане и борьбе с ней, кто кому агитацию срывал? Повторюсь все, что тут размещается, редактируется и-или пишется одним человеком для этого и не нужно быть аналитиком. Человеку разработавшему и собравшему электромобиль у которого руки и голова способна на создание хороших вещей опускаться до грязи “сварливой бабы” зачем же? Но если вы так жаждите присвоить все сочинение себе, это только ваше лицо…

        п.с. Я кстати тоже не доктор…

        • Юрий 23 Листопада 2015 at 20:11

          Шо за “боротьба с Таней”? Може хтось з нею і бореться, але я тут ні до чого. А от вона вирішила чомусь зі мною “боротися” про це я і написав у статті. Ще раз повторюю мені байдуже вірите ви чи нє, доводити щось нема бажання.

          • Дмитрий 23 Листопада 2015 at 20:31

            Так вы все же о электромобиле или о Хоптинской? Еси вам всё равно верю я или нет, зачем вы пишете в общий доступ? Куме, жене бы в личной переписке написали бы….. Я вам не верю, но найдутся те кто поверит, а вам всё равно? Зачем пишите тогда если вам все равно? Ладно о своем о ваших достижениях, но зачем о человеке, зачем свою личную брань выносить под соусом Эдисона? Или вам тоже все равно кого грязью облить как и всем “авторам” данного сайта?

  2. Григорій Айлбібек 23 Листопада 2015 at 23:23

    З повагою ставлюся до людей-фахівців, які щось створюють. І саме як фахівець вважаю Ваш “електромобіль” небезпечним
    1. Справжні електромобілі мають генератори шуму, щоб їх чули! Ваш– практично безшумний. На вузьких вуличках– це реальна небезпека для дітей. Це не фантазія. Моя дитина ледь не потрапила в халепу з вашим “дивом”..
    2. Чи маєте Ви водійські права (розумію, що для цієї “самобєглої коляски” вони не потрібні.., але ж правила треба знати!)
    3. Чи маєте страховку? Що буде, як Ви в щось потрапите? (я цього Вам не бажаю, але все ж…)

    Взагалі ще з першого зібрання, яке НО проводили у нашому дворі я помітив
    їх вороже, ба, навіть агресивне, відношення до людей, що їх не
    підтримують.

    Це Ви ще Матюшину со таваріщі не чули! Слова не давали вставити!

    • Юрий 24 Листопада 2015 at 20:55

      1. Деякі екари справді мають генератор шуму, але не всі. В Україні лише одна марка на ринку Chevrolet Volt має вбудовий генератор шуму до того ж він вмикається вручну по бажанню водія, всі інші їх не мають наприклад Nissan leaf не має, BYD Е6 теж немає. ПДР не регламентують обов”язкову наявність генератора шуму в екарі. Тойота пріус на якій їздить поліція доречі теж не має ніякого генератора шуму і хоча це не чистий електромоіль а гібрид, та коли іде на електричній тязі абсолютно безшумний. Я їзжу дуже обережно, а у дворах чи вузьких вуличках особливо і ніколи в мене не було ніяких пригод чи навіть небезпечних ситуацій тим більше з дітьми.
      2.ПДР знаю і дотримуюсь і навіть маю водійське посвідчення.
      3.Страховки не маю, але чому це Вас цікавить?

      • Григорій Айлбібек 24 Листопада 2015 at 22:03

        Навіть якщо Ви їздите обережно, то не факт, що діти обережно ходять, особдиво коли не чують, що щось їде… Повірте, ситуацію з моєю дитиною я не придумав…
        Я мав на увазі страховку цивільної відповідальності…

        • Юрий 24 Листопада 2015 at 23:17

          Я зрозумів що Ви мали на увазі, повторюю чому це Вас цікавить більше ніж мене? Що до дитини зі мною точно це не пов”язано, якщо я неправий то розкажіть докладно що трапилось.

          • Григорій Айлбібек 26 Листопада 2015 at 20:32

            Це мене цікавить, бо я прихильник цивілізованого розвитку. Скажіть, десь у Німеччині чи у Франції Вам би дозволили пересуватись дорогами загального користування на такому саморобному трайку???

            Щодо дитини. У мене немає упередженості щодо Вас. Якщо я щось пишу, значить мав такий досвід.

          • Юрий 27 Листопада 2015 at 02:08

            В Німеччині чи у Франції я б започаткував власне виробництво.

            Ну так поділіться подробицями досвіду, це що така ж велика таємниця як і Ваш фах?:)

          • Григорій Айлбібек 27 Листопада 2015 at 20:45

            Я теж засумнівався у Вашому авторстві статті! Не вірю, що Ви вмієте писати, бо ж Ви й читати не вмієте!

            Запитання: Десь у Німеччині чи у Франції Вам би дозволили пересуватись дорогами загального
            користування на такому саморобному трайку?

            Ваша «відповідь»:
            В Німеччині чи у Франції я б започаткував власне виробництво..

            Я запитував про виробництво чи про пересування???

            Мене не цікавлять Ваші творчі плани. Мене турбує безпека моя і моїх рідних.

            Тепер щодо Вашої і моєї фаховості:

            Мій фах взагалі не повинен Вас цікавити, це моя особиста справа.Те, чим я займаюся, не становить жодної загрози для Вас чи Ваших рідних і жодним чином не впливає на їх і Вашу свободу. Але це не взаємно.

            Моїх знань достатньо, щоб оцінити Вашу професійність за фразою «Раму вирішив робити з “нержавійки”, це по-перше додаткова економія ваги»
            «Нержавійка» має багато переваг, але вага у неї приблизно та ж, що і у сталі звичайної… А міцність Вашої дешевої нержавійки така ж, як у конструкційного алюмінію (який більш ніж удвічі легший!), і вдвічі менша, ніж у конструкційної сталі. Для цього достатньо шкільного підручника фізики…І з такими знаннями Ви збираєтесь відкривати виробництво?

            Все ще чекаю простої і прямої відповіді:

            Десь у Німеччині чи у Франції Вам би дозволили
            пересуватись дорогами загального користування на такому саморобному трайку?

          • Юрий 27 Листопада 2015 at 23:55

            “Моїх знань достатньо…. міцність Вашої дешевої нержавійки така ж, як у конструкційного алюмінію (який більш ніж удвічі легший!), і вдвічі менша, ніж у конструкційної сталі. Для цього достатньо шкільного підручника фізики…”

            Ви собі лестите. Межа міцності σв(МПа) моєї “дешевої” нержавійки AISI 301 становить 750-800 МПа тоді як σв(МПа) конструкційної сталі скажімо розповсюдженої марки Х30 становить 680-720 МПа і це при умові гартування, “сира” сталь не йде ні в яке порівняння . Як бачите міцність нержавійки більша чим навіть у гартованої конструкційної сталі. Я вже не кажу про твердість та пружність і це при приблизно однаковій питомій вазі. Вчіть “опір матеріалів” бо цього не має в шкільному підручнику. А ще краще спробуйте свердлити конструкційну сталь, а потім нержавійку тим самим свердлом. Результат Вас вразить:)))

            Запитання: Десь у Німеччині чи у Франції Вам би дозволили пересуватись дорогами загального
            користування на такому саморобному трайку?

            “Я запитував про виробництво чи про пересування???…Все ще чекаю простої і прямої відповіді” Взагалі то я відповів, просто Ви не зрозуміли.(( Ну добре спробую простіше. В Німеччині чи у Франції я мав би більше можливостей для реалізації своїх розробок а тому поставив би це на виробничу основу. Тоді це був би вже не “саморобний трайк” а промисловий з відповідними тестами і т.і. і безсумнівно отримав би всі потрібні дозволи. Так більш зрозуміло?… І до речі Ви вимагаєте відповідей і я їх Вам надаю, а от самі не відповідаєте. Ваш фах мене особисто в принципі не цікавить, але Ви взялися оцінювати мій електромобіль як “фахівець” саме тому у мене виникло запитання стосовно Вашого фаху. Тим більше як виявилось, ні в електромобілях, ні в конструкційних матеріалах ви не розбираєтесь.

            Ще Ви звинуватили мене в тому, що я був загрозою Вашій дитині, тому я запитав про подробиці щоб розібратися в ситуації, але Ви мовчите, що наводить на певні думки.

          • Григорій Айлбібек 28 Листопада 2015 at 20:01

            В Німеччині чи у Франції я мав би більше можливостей для реалізації своїх розробок а тому поставив би їх на виробничу основу.

            Кого цікавлять Ваші фантазії???
            Вас хтось тримає тут? Вперед! А так … Є така приказка “Дурень думкою багатіє” Як казали древні греки, “тут стрибай!”

            Ви написали багато тексту замість трьох слів визнання правди: трайк поза законом. Немає документів, майнових прав, страховок.. Немає права їздити. Чому Вас не чіпають? Тому ж, чому не чіпають велосипедистів і пішоходів: складність встановлення особи і проблеми притягнення до відповідальності…

            Шкода, що Ваші мрії закінчуються на 30Х… Мої з 30ХГСА лише починаються… Розкажіть мені ще про метод кінцевих елементів і статично визначені конструкції…

          • Юрий 28 Листопада 2015 at 20:41

            Ви спитали про гіпотетичну ситуацію в Німеччині чи Франції, я відповів як би отримав дозвіл там, хіба я казав що збираюсь туди? Ваші припущення чи фантазії стосовно моїх планів повірте теж мене не цікавлять.

            “Чому Вас не чіпають? Тому ж, чому не чіпають велосипедистів і пішоходів: складність встановлення особи і проблеми притягнення до відповідальності…”

            Ну шо відповісти на цю нісенітницю? Те що пішохода чи велосипедиста штрафують за порушення ПДР так же, як і водіїв авто, тому що і ті і ті є учасниками дорожнього руху? Чи те, що встановлення особи пішохода чи велосипедиста це елементарна річ, навіть якщо він не має при собі паспорту, чи те що пішохід чи велосипедист мають законне право пересуватися по дорогах в межах ПДР? Чи те що поліціянти не мають до мене претензій і це пов”язано не зі складністю встановлення моєї особи (бо я її не приховую) а з відсутністю заборони зі сторони закону? Та думаю це все одно марна трата часу. Такий видатний “фахівець ” широкого профілю як Ви, все одно лишиться при власній думці. Ну то таке. А вчити Вас не маю ні якого бажання, для цього є підручники і навчальні заклади.

            P.S. Не. Мені вже цікавий Ваш фах просто з спортивного інтересу, бо ПДР Ви теж виявляється не знаєте, якщо велосипедистів і пішоходів поставили “поза законом”. ))))))

          • Григорій Айлбібек 28 Листопада 2015 at 22:19

            Це мій останній допис у даній розмові. Продовжувати не бачу сенсу… Я запитую про пересування в Україні, мені відповідають фантазіями про Францію.. Я кажу про незаконність трайку, мені приписують незаконність пішоходів… Чоловіче! У Вас багата фантазія….
            Коли Ви бачили останнього оштрафованого пішохода чи велосипедиста???
            Якщо я Вам назву вулицю і скажу, що це сталося декілька місяців назад, щось зміниться? Коли дитина робить крок вбік, а ззаду нечутно підкрадається “пєпєлац”??? Ви перестанете їздити???

            Свої спортивні інтереси задовільняйте переглядом художньої гімнастики і фігурного катання…чи там футболу…

            А коли волочишся за Вами проспектом Палладіна зі швидкістю 20 км/год, то не лайк хочеться показати, а щось інше…. 🙂

            Відповідь на моє запитання така: Ні у Німеччині, ні у Франціїї Ви б не виїхали на міський проспект своїм трайком…

          • Юрий 28 Листопада 2015 at 23:43

            “мені приписують незаконність пішоходів…”

            Ви хоч свої пости перечитуйте якщо забуваєте так швидко))))

          • Юрий 28 Листопада 2015 at 23:56

            “Якщо я Вам назву вулицю і скажу, що це сталося декілька місяців назад, щось зміниться? Коли дитина робить крок вбік, а ззаду нечутно підкрадається “пєпєлац”???” Назвіть вулицю, де йшла дитина, куди саме “вбік” зробила крок, на якій відстані був я до неї. Ви були безпосереднім свідком, чи розповідаєте зі слів дитини, чи когось іншого? Треба ж мати хоч більш менш об”єктивну картину. І взагали 20 км/год? Та велесепедисти їздять швидше і ще тихше, а давайте і їм генератор шуму)))))

            “Я запитую про пересування в Україні, мені відповідають фантазіями про Францію.”

            “Відповідь на моє запитання така: Ні у Німеччині, ні у Франціїї Ви б не виїхали на міський проспект своїм трайком…”

            Ви вже якось визначтесь про Україну Ви питаєте чи про Францію.

          • Юрий 29 Листопада 2015 at 12:31

            “Якщо я Вам назву вулицю і скажу, що це сталося декілька місяців назад, щось зміниться? Коли дитина робить крок вбік, а ззаду нечутно підкрадається “пєпєлац”???”

            Назвіть вулицю, де йшла дитина, куди саме “вбік” зробила крок, на якій відстані був я до неї. Ви були безпосереднім свідком, чи розповідаєте зі слів дитини, чи когось іншого? Треба ж мати хоч більш менш об”єктивну картину. І взагали 20 км/год? Та велесепедисти їздять швидше і ще тихше, а давайте і їм генератор шуму)))))

            “Я запитую про пересування в Україні, мені відповідають фантазіями про Францію.”

            “Відповідь на моє запитання така: Ні у Німеччині, ні у Франціїї Ви б не виїхали на міський проспект своїм трайком…”

            Ви вже якось визначтесь про Україну Ви питаєте чи про Францію.

            Повеселили трохи))))) Особливо “оцінкою” з претензією на фаховість)))) Я навіть заскринив ваш пост про “дешеву нержавійку” посмішу колег з форуму електротранспортників))))

  3. Любов 30 Листопада 2015 at 13:34

    Хорошо, что в нашем поселке есть такие изобретатели ))) лично я думаю, обычные машины, фуры, бетоносмесители и прочие куда опаснее для наших детей, чем электромобиль, развивающий максимум 50км..

  4. Юрий 4 Грудня 2015 at 12:28

    Колега киянин

    та дещо про державну реєстрацію саморобок.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539