Хто дав право депутатам Коцюбинського порушувати наші права?

1

Основним очікуванням мешканців, які прийшли відвідати позачергову сесію селищної ради було побачити, що новообрані депутати продемонструють свідомість та відповідальність по відношенню до громади, сформують виконавчий комітет та почнуть напрацьовувати рішення.

Але очікування були марними, адже більшість депутатського корпусу не є незалежним, і підзвітні не громаді, а угрупуванню «Нові обличчя», яке фінансувало їхні виборчі кампанії.

Отож, кілька питань обговорювалося на сесії. Питання перше – комісії. Нагадаю, що на попередній сесії була сформована лише бюджетна комісія. Далі Нові обличчя не підтримали взагалі рішення про створення інших комісій, навіть тих, де в них були кандидатами їхні голови і кандидати до комісії були виключно представники “Нових облич”.

Інші дві комісії – містобудування та регламенту не підтримали, бо голови фракцій “Солідарність” та “Сила людей” вимагали рівного представництва у комісіях із Новими обличчями. За законом, якщо є голова комісії від Нових облич, то фракції, які зареєструвалися в раді мають повне право мати своїх голів у інших комісіях.

Отже, голова фракції “Нові обличчя” Катерина Корбут-Ющенко мала б сісти за стіл переговорів перед сесією з “Солідарності” та Миколою Єременком “Сила людей”. Вони мали б досягнути консенсусу щодо головування і складу комісій. Але “Нові обличчя”, маючи більшість, вирішили, що можуть порушувати закон.

До чого це може призвести. Рішення про створення комісій може ветувати голова. Навіть якщо вето подолають двома третинами голосів, то можна спокійно позиватися до суду й рішення буде скасоване, якщо не Ірпінським судом (всі розуміють з яких причин це може трапитися), то в апеляційній інстанції.

Які наслідки такого варварського дикунства.  Навіть якщо рішення суду доведеться чекати кілька місяців, то всі проекти рішень, які підготує комісія, стануть нелегітимними. Але якої правової культури чекає громада від депутатів, які кілька тижнів не визнавали, що стали депутатами і не розуміють елементарних засад демократичного процесу.

Друге питання, яке викликало найбільше суперечок, це обговорення Регламенту селищної ради – документу, який визначає порядок роботи, правила та процедури для селищної ради.

Робоча група на чолі із депутатом Євгеном Домбровським напрацювала проект Регламенту із залученням провідних фахівців у сфері місцевого самоврядування із Інституту політичної освіти та місцевих юристів-волонтерів. Демократичні засади цього проекту схвалили і в Інституті політичної освіти, і в Громадському русі ЧЕСНО.

В той же час інша робоча група на чолі із секретарем селищної ради пані Главацькою запропонувала свій варіант документу.

Основні позиції проекту Регламенту від Главацької, які викликали обурення та невдоволення громади:

  • Перше: сесії будуть проводитися в селищній раді, оскільки “не має технічної можливості умістити усіх бажаючих у приміщенні”. Громада обурилася такому повороту подій і з залу почали лунати викрики “Ганьба”, але депутат Євстефеєв закликав усіх користуватися новітніми технологіями, він пообіцяв, що буде здійснюватися онлайн трансляція засідань, і можна буди спостерігати за депутатами біля комп’ютера. На заклик того, щоб провести всім бабусям у залі Інтернет депутат Євстефеєв не відреагував.

Очевидно, що депутати, які мають представляти інтереси територіальної громади, не хочуть бачити представників територіальної громади, які вже два місяці, як демонструють свою готовність ходити на сесії та контролювати їхню роботу.

  • Друге: для участі громадян у сесії потрібна реєстрація за три дні, а також необхідно бути мешканцем селища. Депутати він НО аргументували свою «демократичну» позицію тим, що так написано у Статуті селища Коцюбинського, і що вони не можуть порушувати цей документ. Відверта критика та обурення громади не переконала депутатів, що нічого їм не заважало формально порушити Статут, який ніхто ніколи не використовує, хіба що для обґрунтування подібного упередженого до громади рішення. Депутати пояснювали, що коли вони змінять статут, що обов’язково змінять регламент. А поки всі в Інтернет.

“Хочу зазначити депутатам, які прикриваються статутом, що найвищу силу в державі має Конституція. Далі закони України. Статут і регламент ради не може суперечити чинній нормі закону. Якщо закон говорить про те, що на сесії може бути кожен і сесії відкриті, то жоден статут жодної територіальної громади, жоден регламент жодної територіальної громади не може це змінити. Якщо депутати в новому регламенті прийняли такі норми, то або вони не знають закону, або свідомо нищать підвалини демократії, сподіваючись на пасивний спротив громади,” – каже Олександр Солонтай, експерт Інституту політичної освіти.

“Регламент, який містить такі положення селищна голова може спокійно ветувати із зазначенням норм закону, які регламент порушує. Якщо рада захоче подолати вето, то такий регламент може оскаржити в суді. Є низка громадських організацій, які можуть підтримати коцюбинчан у цьому питанні,” – додає Солонтай.

Я ж пригадую, як ми вимагали в Київради проводити сесії гласно і разом з Єгором Соболєвим її штурмували й таки домоглися свого. Це було ще до революції гідності у лютому 2013 року. Схоже, депутати Коцюбинської ради хочуть випробувати силу нашої громади.

  • Можливість виносити будь-які питання на позачергові сесії селищної ради. Нагадаю, що у жовтні саме через таку “позачергову сесію” депутати минулого скликання протягнули “зонування” 400 гектарів Національного природного парку у жовтні цього року.

Але вимога закону про те, що проекти рішень мають бути оприлюднені для громади за 20 днів до прийняття такого рішення не може бути скасована депутатами Коцюбинської селищної ради. Це означає, що будь-яке рішення, яке не було належним чином доведене до відома громади, можна при бажанні скасувати в суді.

Цікавим моментом було і те, що у проекті Регламенті Главацької залишилися слова “місто”, “місцевий”, тобто у спущеному “зверху” командою Карплюка проекті Регламенту депутати навіть не замінили ці слова на “селище”. Це свідчить про те, що місцеві депутати мають мінімум впливів на процеси та ведуть себе за вказівкою.

Знаково, що у регламенті, який за попередньої каденції вивісили на сайті ради, замість Коцюбинської селищної ради написано: “Гостомельська селищна рада”. Тепер депутати проголосували за регламент, де йдеться про МІСЬКУ раду.

Депутатові мого округу панові Бомбі, який говорить на цьому відео про те, що депутати мають право так чинити, бо їх обрали, хотілося б нагадати про те, що є таке поняття, як легітимність. І за результатами виборів (за кількістю відданих голосів) картина у селищі ось така.

Без імені

Найменшу кількість голосів отримали такі депутати: Лагода (36), Ходаківська (42), Ющенко-Корбут (43), Тимчук (46), Євстифєєв (58), Ясінєв (58).

Кожен депутат має не просто представляти не лише тих, хто його обрав, а й іншу кількість виборців, які мають ІНШУ точку зору і ставлять доручення виборців, які є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ для виконання.

“Я особисто збирала підписи у коцюбинчан, які підтримували демократичні процеси: проведення сесій у Будинку культури, вчасне оприлюднення проектів рішень, підзвітність депутатів, оприлюднення їхніх декларацій тощо. Підписи були передані селищній голова і вона їх демонструвала на сесії. Також я збирала підписи під дорученням виборців для депутата мого округу Базілевського. Він голосував за недемократичний проект регламенту і змовчав, коли сказали, що немає зауважень,” – наголошує коцюбинчанка Олександра Куцан.

“Я особисто надсилала йому зауваження на пошту. Це неприпустимо, коли депутат не розуміє, що він обраний не для того, щоб прибиратизупинку, для цього є двірник, а для того, щоб виконувати нашу волю, питати в нас про те, що ми хочемо і як ми далі бачимо розвиток селища, щоб далі представляти наші інтереси. Коли я говорю про те, що не його робота замінювати лампочку, але його робота продумати, щоб в окрузі було енергозберігаюче освітлення, в очах я не бачу розуміння. У “Нових облич” більшість. Ви хочете працювати в напрямі ЖКГ? Освіти? Так працюйте, а не думайте, що є обрана голова, яка має комплексно за 26 депутатів все зробити. Не вмієте вчіться, не хочете вчитися – складайте мандати,” – резюмує Куцан.”

Демократичний проект регламенту, який робив депутатів підконтрольними та підзвітними, більшість не підтримала. Це так само, як вимагати у парламенту позбавити депутатів недоторканості. Не маючи свідомих сусідів, які стали депутатами, чого ми можемо сподіватися від людей, які сидять десь там далеко.

Такий регламент ради селищна голова може спокійно теж ветувати як такий, що порушує закон України. А при потребі, якщо депутати подолають вето, коцюбинчани за підтримки громадські організації оскаржать такий регламент у суді.

Іншим важливим питанням були затвердження складу виконкому селища – надважливого органа управління. Нагадаю, що на минулій сесії депутати відхилили склад виконкому із 15 осіб, які пропонувала голова селищної ради Ольга Матюшина. Саме голові належить право висувати персональний склад виконкому на розгляд депутатів.

Голосуванню передували виступи громадян, які висували свої кандидатури та роботу в виконкомі. Серед них був і колишній депутат Ярослав Салівонов, депутата попередньої каденції, якому виборці після 5 років незвітування не довірились знову і не переобрали.

Після виступів громадян та словесної перепалки депутати вирішили голосувати особисто по кожному із кандидатів.

Перші три кандидатури були підтримані депутатами, але починаючи з бухгалтера селищної ради депутати НО та їх колеги, наче змовилися, і різко перестали підтримувати кандидатів і використали свою стару тактику – утримуватися та не приймати жодних рішень.

Після того, як до виконкому не увійшли ні бухгалтер, ні економіст, ні депутат облради учасник україно-російської війни Ігор Домбровський, особисто я вирішив взяти відвід, оскільки вважаю, що брати участь у роботі виконкому без ключових фахівців селища вельми проблематично та непрофесійно. Аналогічно вчинила Орина Бойко.

Отож, за результатами голосування жодна інша кандидатура Матюшиної не пройшла. Після голосування, а радше саботування , депутати почали вимагати продовжити сесію та включити до кандидатів у виконком осіб, які висловили бажання працювати.

Голова відмовилася це робити, та заявила, що формування виконкому – це її виключне право.

Це також відповідальне рішення і вона не може включати людей до свого подання із залу. НО явно продовжили чинити тиск на пані Матюшину.

Але вона закрила засідання.

Засідання зазвичай закривають, співаючи гімн України. Музику не давав вмикати, з слів очевидців, депутат Ірпінської ради Олексій Олійник. відповідно, має бути звернення до регламентної комісії Ірпінської ради, яка має розглянути порушення депутатської етики.

Мушу визнати, що нетактовна поведінка депутата Олійника обурила навіть його вчительку, яка наголошувала на тому, що думала, що виховала патріотів, а вони виявилися зрадниками громади.

Люди заспівали гімн і без музики. Зрештою, зрозумівши, що кільком сотням людей співати завадити не можна, музику таки увімкнули.

Аналізуючи події на сесії можна зробити наступні висновки:

  • Більшість депутатів усвідомлює відповідальність своїх посад, але не можуть виступати самостійними та впливати на 2-3х лідерів у групі Нових Облич.
  • Для кількох, з ким вдалося поспілкуватися друзям, питання голосування “проти” вказівок – це питання навіть персональної безпеки. Кілька депутатів наголосили, що з ними можуть не спілкуватися вдень сусіди, але вони більше бояться того, що буде з ними вночі, якщо вони діятимуть не по команді. Дехто вже шкодує, що став депутатом і сам навіть мріє про розпуск.
  • Особисті образи, амбіції та гордість керівництва групи НО не дають можливість подолати відсутність довіри між депутатським корпусом та головою.
  • Відсутність професійного досвіду та бачення розвитку не дозволяють поки депутатам працювати на користь громади.
  • Поки депутати воліють слухати керівництво в Ірпені ніж власну громаду, коцюбинчани приречені дуже дорого платити за свій роздвоєний вибір.

“Все сумно. Ані демократії, ані гласності. Я очікував, що з-поміж депутатів є більшість, яка розуміє необхідність запровадження підзвітності громаді і розуміє важливість участі громади, яка нас обрала, у процесі місцевого самоврядування. Ані регламент, ані статут не може позбавити громадянина права бути присутнім на сесії за реєстрацією,” – наголошує депутат Коцюбинської ради Євгеній Домбровський, член фракції “Сила людей”.

Коли депутати не визнавали своїх повноважень, не можуть працювати з дотриманням закону, саботують створення виконкому, приймають недемокртичний регламент, який урізає права контролю громади, – єдина можливість налагодити роботу – це розпуск ради.

Без іменіАвтор: Андрій Скіпальський – коцюбинчанин, експерт Реанімаційного пакету реформ, голова правління ГО “Життя”

 

1 Comment

  1. Виктор Узерчук 5 Січня 2016 at 20:35

    Автор этого опуса “немного” исказил факты:

    1. Нарушений законодательства в регламенте “Матюшиной” – просто прорва (даже не считая свободные “самостоятельные” трактовки законодательства – не новаторство).
    2. Главный экономист сельсовета была поддержана при голосовании, но взяла самоотвод.
    3. Мужчина, который хочет, но не может называется “взял самоотвод”.
    4. Кучка псевдо-активистов (Демчеко, Петрик-Ельникова) уверовали, что они ЛИЧНО, ДВА человека это и есть все население Коцюбинского 15,300 человек. ВСЯ ГРОМАДА!

    Причина по которой ВЫ взяли самоотвод – не дать сформировать Исполком исорвать сессию, чего ВЫ в принципе и добились. Спасибо Вам, Бойко, ученому секретарю и ко!
    Автор! Все Ваше показное желание работать на благо Коцюбинского – ФАРС!

    В Верховной раде теплее, чем в холодном исполкоме?

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539