Перевізники підняли ціни: Коцюбинське моніторить пасажиропотік

0

По селищу Коцюбинське на 393 маршруті майже ніхто не їздить. Попри холоди люди воліють пройтися – 4 гривні за поїздку селищем мало хто готовий віддавати. У середньому на рейсі Коцюбинське- Академ-Коцюбинське по селищу їде лише 1 пасажир. За день маршрутка селищем перевозить в середньому до 13 людей.

Щодо школярів, які їздять по селищу, то на 1 маршрутку навіть в мороз за день припадає десь 5 учнів. Ці цифри говорять про те, що якби ціна на проїзд в автобусі селищем була не 4 гривні, а менше, то вдень, коли діти вертаються зі школи, а односельцям треба пересуватися селищем, маршрутки були б не такі порожні. Мешканці отримали б дешевший сервіс, а перевізник – додатковий заробіток.

Пільговикам цього разу не відмовляли. Заходили в маршрутку всі хто хотів. Не платили навіть школярі, які поодиноко виїздили з Академу. В середньому одна маршрутка переводить за кожну поїздку до 2 пасажирів. Тобто міф про те, що пільговики штурмують маршрутки не підверджується. Звісно є поїздки, де пільговиків немає, а є рейси, коли їх може бути і 4, і 5. Зауважу, що під час моніторингу водії не відмовляли і брали абсолютно всіх. Тому ми маємо уявлення про попит на такі перевезення.

Ми також прорахували прибутки перевізника. І тепер маємо дані для того, аби підрахувати, чи виправдано зросла ціна на проїзд.

На нашу думку ціну підняли невиправдано.

А взагалі ми схиляємося до думки, що нам не треба просто чекати столичного комунального перевізника, а ми можемо зробити своє АТП і  обслуговувати своїх мешканців.

Тендер в ОДА: навіщо потрібний моніторинг?

У облдержадміністрації голова комісії з питань ЖКГ та транспорту Коцюбинської ради Олександра Куцан подала звернення щодо того, що тариф підняли на 1 гривню необґрунтовано.

На якість послуг перевізника скаржаться пасажири: недостатньо маршруток, щоб в години-пік вивезти пасажиропотік, водії не беруть всіх пільговиків, бувають доволі недружні, ціна на пальне не зросла і т. д. Ці проблеми дуже часто громада обговорює в соцмережі Facebook у групі “Громада Коцюбинського”.

Після консультацій з експертами, які мають досвід пасажирських перевезень, ми зрозуміли, що треба робити моніторинг пасажиропотоку. Для цього треба, щоб цілий день від 1 до останнього рейсу в кількох маршрутках, які йдуть одне за одною сиділи контролери й обраховували: скільки всього пасажирів, скільки з них пільговиків взяли/не взяли, скільки пасажирів їздить по селищу, скільки школярів їздить по селищу.

Це дасть нам розуміння того, скільки отримують коштів перевізники та водії, скількох пільговиків вони реально перевозять. Таким чином ми зможемо до того, як проведуть тендери мати реальні показники, аби аргументовано опонувати, якщо ціна завищена. Також це дасть нам розуміння того, скільки грошей має виділити як компенсацію для пільговиків селищна рада. Ніхто не може без моніторингу чітко сказати  

Я намагався вмовити перевізників, щоб вони приїхали до нас в селище й зустрілися з членами комісії. На жаль,вони не змогли приїхати на моє прохання.

Рішення комісії з питань ЖКГ і транспорту

Голова комісії Олександра Куцан зібрала в терміновому порядку засідання, щоб створити робочу групу, до якої увійшли депутати та мешканці селища Коцюбинське. На мене комісія поклала обов’язок скласти графік чергувань для безперервного моніторингу пасажиропотоку. Це рішення підтримали одноголосно всі присутні члени комісії – я, Ліна Радуда та голова комісії Олександра Куцан.

У будній день на маршруті 393 є 78 рейсів. Їх здійснюють 5 маршруток. Ми вирішили, що вибірка 3 з 5 буде достатньою для того, аби зрозуміти обсяги пасажирських переведень та кількості пільговиків.

Для моніторингу 26 січня 2017 року у нас було задіяно 8 волонетрів і 6 депутатів. Тобто всього було 14 чоловік.

У середньому 2 пільговики на рейс

Були рейси, коли не їхав жодний пільговик. Таких було десь до 5 на маршрут. А були такі рейси, де їхало і по 3, і по 5 пільговиків. Але в середньому, якщо розділити кліькість пільговиків на поїздки то виходить коефіцієнт 1,86. Тобто навіть менше 2.

“Водії бідкалися, що пільговиків зазвичай більше, ніж у нашому моніторингу. Але ми їхали в середньостатистичний будній день. Нагадаю громаді, що бюджетна комісія заклала в бюджет 600 тисяч гривень як компенсацію перевізникам. Але ніхто під час засідання бюджетної комісії не міг сказати, скільки в середньому пільговиків за рейс бере водій. Тим більше, що всі ми знаємо ситуацію, коли водії відмовляються брати пільговиків і кажуть, що вже 2 є. Ніхто не може ніколи точно сказати, чи є ці два пільговики вже на маршруті. Тому пенсіонери, інваліди, АТОвці мають принижено проситися і чекати. Більше того, закон не встановлює обмеження на кількість пільговиків” – розповідає депутатка КСР Олена Сокотюк.

“У свою чергу пільговики повинні добросовісно відкривати посвідчення. Водій розумів, що триває моніторинг, просив показати посвідчення і тільки тоді люди діставали. За відсутності контролера для водія це додаткове навантаження. І намагайтеся готувати завчасно гроші, щоб розрахунок відбувався максимально на зупинках, а не тоді, коли водій має кермувати,” – додає Сокотюк, яка проїхала 3 кола на автобусі.

Тут треба зауважити, що безкоштовно як пільговиків брали під час моніторингу школярів з Академмістечка, що зазвичай не практикують водії.

“У мене під час моніторингу лише кілька пільговиків показали документи. Що дивувало, що в школяр на Академі років 12 теж має бажання їхати безкоштовно. Таке навантаження не витримає жодний бюджет. У комунальному транспорті столиці є учнівські і студентські квитки. І нам потрібний комунальний транспорт. Щодо приватного перевізника, то я вважаю, що він має розуміти, що в обід, якщо дати можливість дітям їздити з Академу додому хоча б за 2 гривні, вони будуть отримувати додаткові кошти за проїзд. Діти їхатимуть і розумітимуть, що не треба позичати очі в сірка”,, – каже Ірина Федорів.

Аналогічно я не побачила бажання в коцюбинців платити 4 гривні за проїзд по селищу. Люди краще пройдуться пішки навіть, коли холодно. Тому треба не втупитися в своє “хочу 4 гривні по селищу”, а ставити хоча б 2,50 тільки ввести цей тариф з 9:30 і до кінця дня в бік Академу і з 6:30 ранку і до 17:20 по селищу, коли маршртука їде з Академу. Нема пікового навантаження на потік в бізнес-час у цих напрямках. Я не розумію небажання заробляти в перевізника. Зменшення ціни на проїзд по селищу дало б можливість заробляти і питання про підняття ціни виникло б ще не скоро”, – додає журналістка.

Таким чином для 393 маршруту компенсація в середньому по 2 пільговики на маршрут – це більш, ніж достатньо. Пасажиро-потік у вихідні потребує додаткового вивчення.

В цей же час треба наголосити, що проїзд по селищу КСР компенсувати може, а проїзд до Академмістечка (а більшість пасажиропотоку, в тому числі й пільговики їдуть саме туди) має компенсувати частково бюджет обласного рівня.

У середньому 5 маршруток в будній день первозять на маршруті близько 300 пільговиків. За день компенсація з бюджету має скласти 750 гривень (по 2,5 по селищу). Це десь 15 тисяч і місяць у бізнес-дні.

Ми вважаємо тариф 4 гривні по селищу необгрунтованим. Навіть 3 – це забагато.

Тривалість маршруту

Довжина маршруту становить десь 5 кілометрів. Розверталися всі машинми на “Академі” навпроти “Фори”, де є розрив між 2 суцільними смугами. Таким чином реальна тривалість маршруту менше 6 кілометрів. Проїзд 1 км дорівнює гривні. За нового тарифу.

Як працюють перевізник і водії?

Умови роботи водіїв – просто жахливі. І тому цілком закономірно, що невиспана людина, яка неофіційно, без відпусток, лікарняних працює зранку до ночі, не буде щасливо посміхатися нам в маршрутках.

Водії виходять на маршрути десь о 6:00 – 6:45 і триває робочий день до 22:00 або до 23:00. Вони працюють, як ми з’ясували, без вихідних 2 тижні і потім перевізнка. Звісно, з напарником вони можуть домовитися про те, щоб помінятися на вихідні чи ще якось.

Трудової в них нема. Вони не зареєстровані як фізичні особи-підприємці. Тобто нема лікарняних, нема відпусток, нема соціальних гарантій. Все що є – це обов’язок віддати перевізнику з 1 маршрутки 1400 гривень. На вихідних – віддають на 100 гривень менше.

Відповідно до перевізника питання: чому він так поводиться з персоналом і уникає сплати податків, порушуючи закон? Квитки нікому не видають попри те, що вони лежать. В цьому винні й самі мешканці. За кілька рейсів квиток попросила активістка Ірина Латиш. Не варто забувати, що цей квиток є Вашою страховкою, якщо не дай Бог, щось трапиться під час поїздки.

З слів водіїв на один день вони витрачають на заправку дизелем 750 гривень.

Скільки заробляє 1 маршрутка і перевізник?

Якщо прибуток 3 маршруток за день  (середня кількість пасажирів до Академу без пільговиків – 482). Тобто маршрутка отримує за день десь 2 410 гривень.

Якщо вірити водієві, й він віддає 750 гривень на заправку та 1400 перевізнику, то йому нелегально залишається десь 260 гривень за роботу з 6 ранку до 22. З перервою на 1,5 години. Наші розрахунки дають 640 гривень за пальне. Відповідно водієві залишається десь 370 гривень.

Тобто на 5 маршрутках в будні дні перевізник має 7 тисяч гривень. На вихідні працює 3 маршрутки і це ще 4200. За місяць сума набирається під 45 тисяч гривень. В рік буде з 393 маршруту десь 540 тисяч. Тобто понад півмільйона.

Ще порахуйте компенсацію з бюджету у розмірі десь 180 тисяч гривень за те, що перевізник провозить пільговиків. Ці кошти вже заплановані. Тобто пасажиропотік одного маршруту з пільговиками дасть перевізнику десь 720 тисяч гривень.

Звісно, що за ці гроші має оновлюватися автопарк, ремонтуватися машини. Але тут варто зазначити, що за рік така сума дає можливість купити автобус.

Таким чином постає слушне питання: а чому нам давати комусь заробляти на пасажиропотоці, якщо громада може навіть не чекати того, щоб Київ завів свій транспорт (він, безумовно потрібний і до Сирця, і до Шулявки), а за гроші, які є в бюджеті просто купити кілька машин, створити своє АТП і демонополізувати ринок. Пільговиків не будуть принижувати, люди матимуть альтернативу, яка їх буде обслуговувати й її можна буде контролювати завдяки місцевим депутатам. Я досі не розумію, як Ірпінь, який має нібито такий великий бюджет і виділяє по 700 тисяч на газету, не створить своє АТП для того, щоб допомогти громаді. При цьому гроші витрачаються на запуск непотрібних маршрутів як “Коцюбинске-Ірпінь-Коцюбинське”.

Хто ті герої, які зробили перший в історії Коцюбинського моніторинг?

Наш рекордсмен – Тетяна Безобчук пройшла 7 рейсів (рейс це поїздка Коцюбинське-Академ-Коцюбинське).

Юрій Мороз суттєво допоміг. Він шукав волонетрів. Анна Цибок, яку він знайшов, від’їздила 6 рейсів. Ми їй надзвичайно вдячні.

Олександра Куцан, яка живе на Меблевій 11-б виконувала надважливу функцію. Вона не просто координувала посадку наших волонтерів і депутатів. Якщо зривався графік, то вона робила заміни. Тому вона побувала на всіх трьох маршрутках.

Куцан підігрівала людей чаєм, пекла пиріг, на Меблевій 11-б всі могли сходити у вбиральню. Відігрівалися не лише в будинку на Меблевій. Прихисток для групи волонтерів надавали в УЖКГ “Біличі”, за що ми нашому комунальному підприємству вдячні.

Куцан проїхала 5 рейсів Коцюбинське-Академ-Коцюбинське. Помічниця депутата Куцан Людмила Буток відмоніторила стільки ж.

Сусідка Куцан – Ірина Федорів – від’їздила 3 рейси Коцюютинське-Академ-Коцюбинське.

По 4 рейси проїхали Володимир Паламарчук, депутатка Оксана Недашківська зі своєю сусідкою Світланою Матушко проїхали 4 рейси, Сергій Войташевський.

Депутат Микола Єременко відмоніторив три рейси. По 2 останніх нічних рейси відмоніторили  активіст Євген Форостовський

та депутат облради Ігор Домбровський.

та Ігор Чижевський.

Я складав графік волонтерів та пильнував, щоб коли утворювалися “вікна” були інші волонтери, які можуть замінити відсутніх.

Коли буде моніторинг 745 маршруту?

Я вдячний всім, хто дав нам гроші на проїзд. На картку Олександри Куцан перерахували 330 гривень.

Цього вистачить, щоб відмоніторити 22 години. А ми поставили собі за мету  відмоніторити 3 маршрутки по 18 годин роботи. Звісно, що ми ще доскидалися самі.

Ще 70 гривень дали пасажири 393 Ірині Федорів. Вони бачили, що вона проводить моніторинг і давали “ще на пару кіл”. Не може не радувати, коли ти розумієш, що тебе підтримує громада.

На щастя, з нас водії гроші не брали після кількох кіл. Дякуємо їм за розуміння. Тому те, що залишилося, ми радо передамо тим, хто зголоситься моніторити 745 маршрут.

Моніторинг хотілося б провести до засідання робочої групи в КОДА. Тому прошу всіх, хто живе на Пономарьова, Доківській, ДОЗі зголошуватися. 393 маршрут відмоніторили переважно силами тих, хто живе в тій половині селища.

Автор: Олександр Ковальчук, депутат КСР і член комісії, яка відповідає за ЖКГ та транспорт в селищі

 

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539