Школу – знести, на її місці – звести… церкву чи багатоповерхівку?
— 13 Березня 2018 0Батьки учнів та трудовий колектив ліцею №142 підозрюють: будівлю навчального закладу хочуть зруйнувати, а привабливе місце біля метро віддати під забудову.
10 березня у цій столичній школі Солом’янського району відбулися термінові батьківські збори. На них директор повідомив, що 534 учня відтепер повинні навчатися дистанційно, адже будівлю віддадуть під капітальний ремонт. Причина – аварійний стан. Як довго це триватиме – невідомо.
Батьки сприйняли новину болісно, особливо ті, чиї діти навчаються у старших класах. Школа у Києві відома своїми випускниками, більшість з них обдаровані та по її закінченню мають гарні перспективи вчитися у кращих технічних вишах, зокрема, Національному технічному університеті “КПІ”. Тож аби вступити до ліцею, потрібно подолати конкурс 3-5 людей на місце.
У своєму прагненні ремонту адміністрація посилалася на експертну оцінку, яка проводилася наприкінці грудня 2017 року. Але чому ліцей не закрили з нового семестру, а лише два місяці потому – батьки учнів так і не зрозуміли.
Пояснює ситуацію привселюдно вже перший заступник голови Солом’янської РДА Володимир Бялковський.
З його слів, різко піднімаються ґрунтові води, що може привезти до обвалення будівлі. “Аби життю дітей нічого не загрожувало, ми прийняли рішення тимчасово тут припинити навчання”, – говорить той на зустрічі з батьками вже 12 березня.
Виявляється, рішення про закриття приміщення було ухвалено терміново і на вихідних. Серед головних зауважень: підвал у жахливому стані, у деяких кабінетах перекошена підлога.
“Зовнішні та внутрішні несучі стіни будівлі виконано із цегли, перекриття – дерев’яне. За понад 80 років експлуатації робіт з реконструкції (модернізації) проведено не було. Стіни мають значну кількість силових вертикальних та косих тріщин, дерев’яні конструкції даху вражені гниллю та грибком, на перекриттях будівлі спостерігаються прогини, фасад споруди зазнав атмосферної ерозії, внаслідок довготривалої експлуатації. Частина будівлі стягнута металевими тяжами. Ситуація ускладнюється тим, що під територією навчального закладу проходить гілка метро “Політехнічний інститут”, – про це вже йдеться і на офіційному сайті Солом’янської РДА. У цьому ж повідомленні зауважено: “З урахуванням зношеності всієї будівлі та фінансових затрат на відновлення краще демонтувати усю споруду 1936 року”.
Експертизі як і компанії, яка її проводила – ТОВ “ПРОЕКТ-СТУДІЯ”, батьки не довіряють, – мовляв вона фігурує у кількох кримінальних провадженнях. Натомість у місцевому управлінні освіти кажуть, що перевірку робила незалежна компанія, яка виграла тендер.
“На зборах вирішили взяти паузу до сьогодні та запросити фахівця для огляду будівлі, а далі продовжити навчання, – говорить нам Світлана, мама одного з учнів. – Сьогодні з фахівцем ходили й батьки. Підвал сухий – хоча у рішенні про закриття посилалися саме на ґрунтові води. Тріщин насправді багато і ззовні, і всередині, особливо на четвертому поверсі, де й клас сина. Але паперові маячки у більшості місць цілі ще з 2010 року. Зараз обстеження вже закінчилося, висновків чекаємо надвечір”.
суха підлога підвалу
Представниця управління освіти району Наталія Кухарева говорить, що нині ані плану ремонту, ані необхідної суми все ще немає. Кошти проситимуть у КМДА. Вона не поуточнює, що ж робити з висновком експертів про знесення.
“Є думки, що комусь приглянулася ласа споруда, розташована на метро “КПІ”, за адресою провулок Політехнічний 2-а, що ремонт будуть буксувати, а потім просто відберуть територію”, – натомість припускають у батьківському комітеті.
До того ж батьки стверджують, що Кухарева виконує безпосередні вказівки Олени Фіданян, начальниці столичного управління освіти. А та, мовляв, була причетна до спроб подібних маніпуляцій.
Тож у батьків учнів є підстави сумніватися, чи повернуться їх діти у цю будівлю, адже підозрюють, що її хочуть просто знести, а не ремонтувати. А на цьому місці може з’явитися або ТЦ, або висотка.
“Я тепер думаю, що й минулорічна зачистка МАФів перед школою була етапом підготовки, – припускає Світлана. – Так, МАФи власники спершу відстояли, але друга спроба комунальників була вдалою. Звичайно, за МАФами у школі не плакали – вони практично закривали вхід, та й зайвих людей поряд з навчальним закладом було багато. До речі, тоді одразу перед школою обіцяли сквер”.
І МАФи біля станції метро “Політехнічний інститут”, дійсно, були знесені наприкінці серпня 2017 року. Тоді були демонтований торговий ряд, розташований у провулку Політехнічний біля виходу з метро. Роботи тривали вночі. А кіоски на іншому боці провулку залишилися неушкодженими.
І ще одна цікава деталь, про яку говорять батьки. На місці ліцею до 1936 року була церква Марії Магдалини. У 1935 році цю будівлю розтягнули на цеглини, а поряд і побудували школу.
У 2006 році Солом’янська РДА ухвалила рішення “Про особливості проектування добудови до ліцею №142”, тобто рада розглянула пропозицію релігійної громади Української Православної Церкви парафії Святої Рівноапостольної Марії Магдалини щодо необхідності встановлення історичної справедливості і відновлення храму на території ліцею.
Тим часом у РДА переконують: “При наявності проектно-кошторисної документації буде ухвалено рішення про можливість реконструкції будівлі ліцею. Згідно із законом, на цьому місці має знаходитися навчальний заклад”.
Цікаво, що будівля школи зведена у 1936 році, це одна з перших типових шкіл Києва авторства Еммануїла Коднера. Подібних будівель у Києві було всього чотири, одна з яких вже зруйнована.
Що може статися з учнями? В управлінні освіти Солом’янської РДА кажуть, що у пріоритеті переселити всіх школярів в одне приміщення, щоб це була одна зміна. Хотіли просити ректора КПІ, аби той прийняв ліцеїстів. Нині мова йде про навчання у приміщенні навчально-виховного комплексу “Ерудит”.
А поки батьки змушені занурюватися у технічні деталі, хвилюючись за життя та здоров’я своїх дітей, збирають підписи під петицією за відновлення навчання у фізико-математичному ліцеї та зберегти школу у цій будівлі, діти сидять вдома – для них канікули з останнього тижня березня перенесено на цей.
Залишити відповідь