Кияни судитимуться з Кличком за Шулявську розв’язку

0

“Подали позов на КМДА з приводу проекту Шулявської розв’язки“, – повідомив “Громаді Київщини” юрист Олександр Мазуркевич. Вимога – скасувати реконструкцію за проектом неповного чотирилисника. Перше засідання призначено на 17 жовтня на 10:45 в Окружному адміністративному суді м. Києва.

“Півтора роки ми з вашою підтримкою намагались домовитись з КМДА не будувати в Києві один із найважливіших транспортних об’єктів за застарілим і неефективним проектом. Зустрічались з мером, його заступниками, ходили на депутатські комісії, проводили прес-конференції і навіть мітинг, два рази збирали по 10 000 голосів під відповідними петиціями на сайті КМР. До відповідної групи у Facebook залучилось більше 13.000 учасників. Однак жодна з цих дій не призвела до чогось більшого ніж обіцянки мера таки запросити незалежних експертів, яку він так і не виконав, але чудово потягнув цим наш час. Стандартна стратегія класичного українського чиновника – заговорити, забалакати, потягнути гуму у публічній площині, поки питання “під килимом” вирішується у “потрібному” руслі. Ми про це здогадувались, а тому попереджали, що якщо від всі ці перемовини – гра на публіку для затягування часу, то ми будемо захищати наші з вами права у суді. Так і сталося“, – пояснює активіст.

З його слів, земельна ділянка на якій хочуть збудувати частину розв’язки не належить місту.

“Скажіть, яка ймовірність того, що сусід, який зібрався будувати свій будинок на вашій ділянці добудує його до кінця і почне ним користуватись? Правильно – мізерна. Навіть у нашій державі. Тут та сама ситуація: КМДА хоче побудувати один із з’їздів/заїздів на земельній ділянці заводу “ПКМЗ” (колишній “Більшовик”). Підприємство віднесене законодавством до тих, які не підлягають відчуженню. Яка ймовірність того, що цей з’їзд побудують? Мізерна. А це в свою чергу означає, що нову розв’язку побудують по тому ж проекту що і існуюча. Просто оновлять бетон. За 1,5 млрд. наших з вами гривень. Киянам таке потрібно? Скільки коштує земля під 5м цехом і сам цех, у КМДА не знають. Вся ця інформація підтверджена офіційними відповідями на запити до Фонду держмайна України, КМДА. Підтвердженням також є те, що у КМДА заявляють: 5-й цех ми знесемо пізніше і не називають строки. Киянам потрібен черговий недобуд ще й на малому транспортному кільці?“.

Активісти також переконані: КМДА і замовник порушили Закон України “Про архітектурну діяльність” не провівши конкурс проектів. Закон передбачає проведення архітектурних та містобудівних конкурсів для виявлення кращих архітектурно-планувальних, інженерно-технічних та економічних проектних пропозицій щодо об’єктів містобудування та архітектури і визначенні виконавців проектної документації. Те, що у КМДА називають “конкурсом”, наспраді є рішенням дорадчого і на 100% підконтрольного КМДА органу, який не має права приймати будь-які обов’язкові до виконання рішення і не несе будь-якої відповідальності за них. Зараз всю відповідальність у КМДА “спихують” на замовника проекту – директора КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” Максима Калініна.

Натомість було як мінімум ще три серйозних проекти реконструкції Шулявського шляхопроводу, зокрема, від китайської корпорації CRBC, що будує по всьому світу, які не передбачали знесення 5-го цеху, ба більше – передбачали звільнення додаткових безцінних земельних ділянок.

До того ж позивачі вказують, що відповідно до постанови КМУ №560 від 11.5.2011 р. Кабінетом Міністрів України може бути надано право КМДА затверджувати проекти будівництва загальною кошторисною вартістю більше 400 млн. грн. Але посилання на вказаний дозвіл у розпорядженні відсутній. Як відсутній й робочий план землеустрою для реконструкції Шулявського шляхопроводу.

“І все це стало можливим не без внесення недостовірних відомостей у офіційні документи, які ми вже дуже довго намагаємось отримати, але все якось не виходить – то листи губляться, то направляють не у те підприємство, то виявляється у КМДА не зобов’язані ці документи зберігати “, – говорить Мазуркевич.

Він наводить приклади маніпуляцій від КМДА. По-перше так стверджують, що конкурс проектів був проведений. По-друге, інші реалізувати складніше, або взагалі неможливо, бо вони не відповідають вимогам. По-третє, завищують вартість і строки будівництва альтернативних проектів, але занижують вартість і строки будівництва недочотирилисника.

Небайдужі кияни, які звернулися до суду, просять скасувати розпорядження КМДА, підписане Віталієм Кличком про затвердження недочотирилисника як проекту реконструкції Шулявської розв’язки. При цьому вони не просять будувати за певним проектом, а лише провести чесний конкурс на найкращий проект Шулявської розв’язки.

Нагадаємо, журналісти проекту “Схеми” провели розслідування, в якому йдеться, що тендер щодо Шулявської розв’язки розіграли між двома фірмами, пов’язаними з президентом корпорації “Укрбуд” Максимом Микитасем. У КМДА вирішили реконструювати Шулявський шляхопровід за проектом неповного чотирилисника, розробленого інститутом “Київдормістпроект”.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539