Метро на Виноградар – найбільша містобудівна афера Києва, – інженер Петрук
— 23 Січня 2019 0
Нова карта щільності населення Києва доводить: метро на Виноградар будувати недоцільно. Про це говорить транспортний експерт Віктор Петрук. Він наклав на інфографіку зображення щільності населення усіх районів столиці, підготовлену сервісом пошуку житла ЛУН, заплановані мережі рейкового громадського транспорту. Згодом зробив висновок: гроші з міського бюджету на майбутні проекти будуть витрачені неефективно.
Приміром, Петрук звернув увагу, що згідно з мапою, заплановане продовження гілки метро на Виноградар стане найменш завантаженим відрізком Сирецько-Печерської лінії і при цьому потребуватиме таких самих витрат, як і інші станції.
“Дивлячись на цю карту, не важко розібратися, чому, наприклад, хвости Сирецько-Печерської лінії: “Харківська” – “Червоний Хутір” і “Лук’янівська” – “Сирець” мають такий бідний, як для метрополітену, пасажиропотік і, фактично, є інвестиційним провалом міста. А також самостійно розібратися – чому найбільшою містобудівною аферою Києва є зовсім не “Еліта-Центр” і не будівництва Войцеховського, а … “метро на Виноградар”, – говорить фахівець.
“Мені особисто рішення проблеми транспортної доступності Виноградаря бачиться в легкому метро – наземній лінії легкорейкового транспорту на відокремленому полотні по: Кирилівській – Автозаводський – Правди- Свободи. За ціною будівництва це буде приблизно у десять разів дешевше, а за вартістю експлуатації у три-п’ять разів.”, – зазначає Петрук.
“При цьому експлуатаційні витрати метрополітену на цьому відрізку будуть такими ж, як і на інших лініях неглибокого закладення, а тому хтось повинен буде їх компенсувати , – продовжує Петрук. – Тому, наступного разу, коли КМДА почне плакати і просити підняти тарифи на проїзд в метрополітені – знайте: це сталося через те, що хтось побудував метро до агрокомбінату “Пуща-Водиця”. До речі, саме на території агрокомбінату зараз ведеться будівництво житлового комплексу “Варшавський мікрорайон”, тож вартість житла зросте через наявність метро поруч. Відповідно, киянам доведеться заплатити вартістю проїзду за здорожчання житла у новому районі, оскільки на девелопера витрати не перекладуть, вважає Петрук.
Читати також: Бюджет Києва-2019: 260 додаткових мільйонів знайдуть для метро на Виноградар
Інженер також говорить, що соціальна статистика 2040 року, якою підкріпили необхідність зведення метро на Виноградар, вигадана. Вона, зокрема, не має виходити за межі Генплану на 2025 рік. Як пише Петрук, дані статистики розробників не збігаються, наприклад, з прогнозами ООН: кількість населення Києва у 2040 році, на його думку, не виправдає зведення лінії метро на Виноградар.
Читати також: За 3 роки – дві станції метро на Виноградар
Експерт нагадує, що вже 40 років не вирішується реальна проблема – транспортна доступність Троєщини. Окрім того, не розуміє, чому весь час виникають невиправдані перепони з боку адміністрації міста, яка не ухвалює продовження Борщагівської лінії швидкісного трамваю у центр столиці, до станції метро “Палац Спорту”. Петрук нагадує: попри підтверджений транспортний ефект, у Департаменті містобудування та архітектури КМДА проект блокують.
Фінансові та матеріальні ресурси, які міська адміністрація має намір витратити на цю війну з вигаданою проблемою майбутнього, знову надовго відстрочить вирішення накопичених проблем сьогодення, – резюмує фахівець.
Читати також: Робота метрополітену під загрозою через борги: чи буде станція на Виноградар?
Залишити відповідь