Хто хоче керувати транспортною інфраструктурою столиці?

0

Звільнилася посада директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. На неї претендують 16 осіб – про це інформує Громадський рух ЧЕСНО. Серед кандидатів є одразу двоє топ-менеджерів “Київавтодору”, які змагаються з детективом НАБУ. На сайті НАЗК розміщено декларацію лише одного з 16 претендентів – гендиректора “Київавтодору” Олександра Густєлєва.

Імовірно, на новопризначеного посадовця покладуть виконання обов’язків заступника голови КМДА, котрий куруватиме діяльність Департаменту. Раніше напрям транспорту й інфраструктури координував Дмитро Давтян, який 29 листопада звільнився з посади заступника Віталія Кличка.

5 грудня об 11:00 розпочнеться перший етап конкурсного відбору.

Конкурс оголосили 22 листопада. Усі охочі могли подати документи тільки протягом тижня. В останній день подання документів, 29 листопада, на сайті НАЗК з’явилася лише одна декларація кандидата на посаду директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА – Олександра Густєлєва.

Деякі претенденти на цю посаду є чиновниками, тож вони подавали дані про свої доходи та майновий стан у порядку, передбаченому законом, до 31 березня. У такому разі повторно подавати декларацію як кандидатам їм не потрібно. 

Декларації ще чотирьох претендентів на сайті НАЗК відсутні.

В оголошенні є інформація про умови оплати праці директора Департаменту: його посадовий оклад становитиме 10 990 гривень без відрахувань. Звісно, будуть ще й чималі надбавки та премії, але ця сума значно нижча за місячні зарплати більшості охочих очолити Департамент.

Двоє з “Київавтодору” та комунальник

Одразу два топ-менеджери “Київавтодору” вирішили податися на посаду, яка офіційно даватиме значно менший дохід, ніж, як відомо з декларацій кандидатів, вони отримували дотепер. Це Олександр Густєлєв та Валентин Осипов.

Олександр Густєлєв – генеральний директор комунальної корпорації “Київавтодор”.

Фото: vkurse.pro

Він був оплачуваним помічником-консультантом екс-нардепа ВРУ 7-го скликання, фігуранта кількох журналістських антикорупційних розслідувань, гречкосія та кнопкодава, тодішнього члена Партії регіонів Олександра Пресмана.

За керівництва Густєлєва “Київавтодор” став фігурантом кількох журналістських антикорупційних розслідувань, пов’язаних із Пресманом і головою Одеської ОДА Геннадієм Трухановим.

У червні 2019 року прокуратура відкрила кримінальне провадження проти службових осіб “Київавтодору” через відмивання коштів на 320 млн грн. Їх звинувачували у злочинній змові з підприємствами під час виконання чотирьох тендерних угод щодо дорожніх робіт.

2017 року компанія “Київшляхбуд” виграла тендер на капітальний ремонт вулиці Алма-Атинської за 248 млн грн, обійшовши на один мільйон турецьку фірму “Онур Конструкціон Інтернешнл”. Це зазначено в системі ProZorro. Як повідомляють “Наші гроші”, “Київшляхбуд” входить до групи авторитетного бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова.

У жовтні 2016-го компанія, пов’язана з Пресманом, перемогла в тендері на ремонт вулиці Лугової в Києві за 43 млн грн. У грудні 2017-го ця сама фірма виграла ще один тендер “Київавтодору”. Цього разу йшлося про ремонт дорожнього покриття на вулиці Тичини у столиці.

Густєлєв – єдиний, хто подав декларацію саме як кандидат на посаду директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Він зробив це останнього дня подання документів.

Відповідно до декларації, його середньомісячна зарплата становить майже 70 тис. грн, що значно більше, ніж пропонують на цій посаді. Також претендент має 13 тис. євро та 22 тис. доларів готівкою. А його дружина свої 90 тис. доларів і 65 тис. євро зберігає на банківських рахунках.

Заступник Густєлєва в “Київавтодорі” Валентин Осипов теж подався на цю посаду. 

Нинішня спроба очолити Департамент є вже другою для Осипова. Два роки тому він програв Сергію Симонову, ставши другим.

Осипов є заступником гендиректора саме того “Київавтодору”, керівників якого прокуратура звинуватила в незаконному заволодінні бюджетними грошима на 8 млн грн. Генпрокуратура зазначає, що 2017 року посадовці ГК із залученням фіктивних підприємств для участі в тендері заволоділи коштами з міського бюджету, виділеними на поточний ремонт вуличної мережі столиці, а саме оплату робіт з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки.

Фото: “Большой Киев”

Згідно з декларацією Осипова, його середньомісячна заробітна плата на посаді заступника гендиректора “Київавтодору” торік сягала близько 60 тис. грн. Готівкою він тримає 200 тис. грн.

Також Осипов викладає в Національному транспортному університеті та є членом громадських об’єднань “Транспортна академія України” й “Академія будівництва України”.

Окрім двох “київавтодорівців”, на посаду претендує ще один комунальник – Олександр Дудченко. Він працює заступником директора комунальної бюджетної установи “Контактний центр міста Києва”, а також є засновником і кінцевим бенефіціаром ТОВ “Байтсім” та ТОВ “Сеа Одс”, що веде діяльність телефонних центрів.

Кандидат подавав щорічну декларацію, відповідно до якої його середньомісячна заробітна плата становила майже 25 тис. грн. Грошових заощаджень він не задекларував. Його зарплата теж вища, ніж пропонують на посаді директора Департаменту.

Що змусило детектива НАБУ подаватися на посаду з меншою зарплатою?

На меншу зарплату згодні не лише комунальники, а й детектив НАБУ. Заявку також подав Роман Єгізаров, старший детектив – заступник керівника відділу НАБУ, який був претендентом на посаду директора Львівського територіального управління НАБУ.

Згідно з декларацією, середньомісячна зарплата Єгізарова 2018 року сягала понад 76 тис. грн, що значно більше, ніж пропонують на посаді директора Департаменту. Готівкою він тримає понад 750 тис. грн, а його дружина – 75 тис. грн і 5 тис. євро. 

2017 року Генпрокуратура відкрила кримінальне провадження проти Єгізарова за заявою голови ЦВК Михайла Охендовського та оголосила йому підозру в незаконному отриманні грошей з “чорної каси” Партії регіонів.

Помічник екс-нардепа з БПП

Ігор Колядін був оплачуваним помічником депутата ВРУ 8-го скликання Олексія Мушака, обраного до парламенту за списком БПП. 

Він претендував на посаду генерального директора Директорату державної політики у сфері цифрової інфраструктури на транспорті та послуг поштового зв’язку Міністерства інфраструктури України. Тоді ж і подав декларацію про доходи

Середньомісячна заробітна плата кандидата минулого року становила близько 46 тис. грн, що значно менше, ніж пропонують на посаді директора Департаменту. Родина має понад 50 тис. доларів і 3 тис. євро, розміщених на банківських рахунках, а також кошти, позичені третім особам, – 430 тис. грн і 27,5 тис. доларів.

Колядін є керівником ГО “Інститут ефективних реформ” та засновником ТОВ “Мастон”, основним видом діяльності якого є оптова торгівля будівельними матеріалами. Крім того, він очолює наглядову раду БО “Україно! Я за тебе!”

Також він був офіційним спостерігачем на цьогорічних виборах Президента України від кандидата Анатолія Гриценка у 216-му окрузі (м. Київ).

Російський слід

Віталій Воробйов родом із Донецька. Був кандидатом на посаду голови Державного агентства водних ресурсів. Є керівником БО “БФ “Єдина мирна Україна”, ГС “Міжнародний об’єднаний гарантійний фонд електронних грошей” та регіонального спортивного клубу “К.М.С.” у Донецьку. Усі перелічені посади, відповідно до його декларації, є неоплачуваними.

Воробйова разом із БФ “Єдина мирна Україна” всеукраїнські ЗМІ з посиланням на місцеві сайти звинувачували в організації конференції, що могла поглибити штучний конфлікт між угорцями та українцями. Самого ж Воробйова пов’язують з російськими спецслужбами.

2018 року кандидат на посаду не отримав жодного доходу, але він має заощадження – активи в коштовних металах на 100 тис. доларів, а також задекларував позику третім особам у розмірі 45,5 тис. доларів.

Крім того, у декларації зазначено понад 20 патентів на корисні моделі та три торгові марки.

Хто ще шукає роботу

Сергій Слюсар раніше працював в.о. генерального директора державного підприємства “Державна вугільна компанія”, звільнився в липні цього року. За освітою він юрист. У грудні 2019-го розмістив своє резюме на сайті з пошуку роботи.

Підприємство, яке він очолював, на 1 листопада мало податковий борг у розмірі майже 200 млн грн і заборгованість із виплати заробітної плати на 200 тис. грн.

Відповідно до останньої річної декларації, його середньомісячний дохід становив близько 70 тис. грн. Заощаджень не зазначено, як і доходів дружини. Зауважимо, що торік Слюсарю вдалося придбати автомобіль Toyota Camry 2006 року випуску за ціною, значно нижчою від ринкової, – лише за 100 тис. грн.

Ростислав Гуділін був кандидатом на посаду генерального директора Директорату автомобільного, електричного міського транспорту та дорожньої інфраструктури Міністерства інфраструктури України.

Він є засновником ТОВ “БМ Кволіті”, яким керує його дружина. У декларації зазначено, що 2018 року єдиним джерелом доходу родини з чотирьох осіб була заробітна плата дружини – загалом трохи більш ніж 50 тис. грн. 

Кандидат тримає готівкою 100 тис. грн, 40 тис. доларів і 28 тис. євро.

2017 року Гуділіна позбавили свідоцтва оцінювача майна.

Андрій Пономарьов останні два місяці активно шукає роботу. Лише до НАЗК він подав 12 декларацій як кандидат на різні посади – від члена наглядової ради АТ “Державний ощадний банк України” до генерального директора Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції секретаріату Кабміну. От тільки його декларації як претендента на посаду директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА чомусь немає.

Місцем роботи, де Пономарьов востаннє отримував заробітну плату в розмірі тисяча гривень, зазначено Український державний науково-дослідний інститут “Ресурс“.

Готівкою він задекларував 245 тис. доларів і трохи більш ніж 350 тис. грн, а також кілька позик, наданих третім особам.

Іван Майор – технічний директор ТОВ “Форум Груп Україна”. У червні 2019 року він подав абсолютно порожню декларацію як кандидат на посаду особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не уточнивши якої саме.

Якщо Майор подав порожню декларацію, то є кандидати, чиїх декларацій Рух ЧЕСНО взагалі не виявив на сайті НАЗК.

Кандидати, декларації яких відсутні на сайті НАЗК

Артем Слюняєв є керівником ТОВ “Віолбуд”, що спеціалізується на будівництві. Був помічником-консультантом депутата Київської міської ради 8-го скликання Максима Конобаса (Солом’янський район), який належав до команди екс-нардепа, гречкосія Дмитра Андрієвського.

Дмитро Турчак був директором Департаменту охорони здоров’я КМДА, потім подавав декларацію як аспірант Національної академії державного управління при Президентові України. Входив до робочої групи Стратегії розвитку Києва до 2025 року та був радником мера столиці Олександра Попова. Працював над проектом “Картка киянина”. Остання 

декларація – ще за 2017 рік. Оновлену як кандидат на посаду директора Департаменту не подав.

Едуард Романовський був начальником управління Укртрансінспекції в Луганській області (2012-2014 рр.). Є засновником та керівником низки благодійних фондів, громадських формувань і ТОВ, діяльність яких пов’язана з транспортною галуззю.

У вересні 2017 року наказом Укртрансбезпеки Романовського позбавили ліцензії на внутрішні перевезення пасажирів на таксі.

Олександр Лобко був генеральним директором ТОВ “Сіті Транспорт Груп”.

Кандидати, яких складно ідентифікувати

З-поміж 16 кандидатів є двоє, кого однозначно неможливо ідентифікувати на сайті НАЗК через можливу наявність декларацій повних тезок з інших областей.

Дмитро Лобіков у червні 2019 року подав до НАЗК декларацію як кандидат у нардепи, але серед кандидатів на сайті ЦВК його немає ані як самовисуванця, ні в партійних списках. Згідно з декларацією, він проживає та працює в Запорізькій області.

Наступним є Сергій Мартиновець. До НАЗК подано декларацію повного тезки цього кандидата – Сергія Миколайовича Мартиновця, але проживає він і працював у Херсонській області, тому достеменно не можна твердити, що це саме та особа, яка претендує на посаду в столиці.

Нагадаємо, днями Київський міський голова відзвітував перед громадськістю про виконану роботу. Рух ЧЕСНО аналізував недотримані дедлайни заступників Віталія Кличка. Також журналісти Руху ЧЕСНО виявили, що Uber Shuttle, який діє лише в Єгипті та Мексиці, де погано розвинений громадський транспорт, запустили в Києві за усною домовленістю з КМДА.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539