Чому школи Ірпеня мають найгірше фінансування в Україні
— 21 Липня 2020 0
Міністерство фінансів України представило інтерактивний “дашборд” про бюджетні видатки на загальну середню освіту в 2019 році.
Ірпінь отримав почесне третє місце з хвоста по видатках на одного учня, які склали 12,0 тисяч гривень за 2019 рік. Для порівняння Баришівський район на 1 місці і фінансування на рівні 81,6 тисяча гривень на учня за рік. Ірпінь отримав вдвічі менше ніж середнє значення по країні.
Батьки в Ірпені та в селищах Ворзель, Гостомель, Коцюбинське, де освіта наразі фінансується з бюджету Ірпеня, вимушені ще й доплачувати за групу продовженого дня, а комунальний ліцей ІЛІТ за безкоштовну і доступну освіту вимагає офіційну оплату в розмірі 36 000 грн на рік.
Найменші витрати на одного учня в Ірпінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №17 всього 9,6 тисяч гривень на одного учня, це лише на 100 гривень більше мінімального значення по країні. Найбільші видатки в в ліцеї ІЛІТ, там витрачають 24,7 тисячі гривень на одного учня, а батьківська плата складає 36 тисяч гривень в рік. Отже ці 36 тисяч держава не бачить і як вони витрачаються – невідомо. За посиланням можна ознайомитися із інформацією про стан в усіх школах Ірпеня.
Тут варто звернути увагу ще на один показник, це витрати на один клас. Звісно левова складова видатків це заробітна плата. Але ж заробітна плата вчителя не залежить від кількості учнів в класі. У решту видатків входить і обладнання класних кімнат. Тут є вимоги Міністерства освіти і науки, і звісно від кількості класів залежить і сума субвенції на оснащення цих класів.
Якщо подивитися на типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затверджений наказом Міністерства освіти і науки, то всі класи молодшої школи мали би бути забезпечені інтерактивними дошками, проєкторами та іншим обладнанням. А зважаючи на те, що в тій самій 17 школі діти навчаються в три зміни (перша, підзмінок та друга) то витрати на забезпечення класів обладнанням зменшувалися би вдвічі.
Але чомусь обладнання немає і класні кімнати в школах Ірпеня виглядають ось так:
Дивлячись на стан класів та шкіл, важко зрозуміти куди місцева влада діла гроші, які держава виділила на освітню субвенцію, якщо станом на 02.03.2020 року нерозподілених залишків на освітню субвенцію на балансі ІМР не було.
Тут варто ще додати, що при такому жалюгідному стані освіти місцева влада може дозволити собі фінансувати створення Ірпінської набережної, що і з господарської і з естетичної точки зору викликають велике питання до доцільності розтрат наших податків.
Але мова не лише про неефективне використання коштів з бюджету Ірпеня. Міністерство фінансів зазначає що існує актуальне питання неефективного використання коштів освітньої субвенції, яку дає держава. Так, на початок 2020 року залишок невикористаної субвенції становив 5,3 млрд грн. Ці залишки освітньої субвенції можуть спрямовуватись засновниками на зарплати вчителів, на покращення матеріально-технічної бази шкіл: оснащення закладів освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, мультимедійними засобами навчання, пожежну безпеку закладів освіти.
На жаль, в Київській області все ще не сформоване Управління Державної служби якості освіти у Київській області, яка мала би вивчати роботу органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики в частині забезпечення якості освіти на відповідній території згідно із законом.
Також хотілося би звернути увагу Державної аудиторської служби на розподіл фінансування закладів освіти особливо на кошториси та закупівлі ремонтних робіт в навчальних закладах Ірпеня.
Автор: Тарас В’язовченко, мешканець Ірпеня
Залишити відповідь