Голова облради: ми повинні підтримати наші Збройні Сили

0

udar

Новообраний голова Київської обласної ради “ударівець” Микола Бабенко дав своє перше ексклюзивне інтерв’ю журналістці Сайту громади Приірпіння  Ірині Федорів.

Попри завантажений графік Бабенка (паралельно під час розмови відбувалось аж три зустрічі), редакції таки пощастило поспілкуватися з тим, хто віднедавна очолює облраду й ввійшов до лав кризового топ-менеджменту обласного рівня.

Ірина Федорів: Які три першочергові завдання вам потрібно вирішити у Київській області?

Микола Бабенко: Перш за все, мушу сказати, що в умовах, в яких, на жаль, наразі опинилася наша країна, не буду акцентувати увагу на масштабних планах чи програмах. Але, дійсно, є питання, які стоять перед нами і потребують невідкладного вирішення.

Перше наше завдання — встановлення правопорядку на місцях і стабілізація системи. Протягом останнього часу в області поширились випадки беззаконня і свавілля. На жаль, з’явилася велика кількість угруповань, які видають себе за самооборону, “Правий сектор”, “Спільну справу” та інші громадські об’єднання. Вони залякують населення, погрожують розправою людям, які не поділяють їхні політичні погляди, змушують міських та сільських голів писати заяви на звільнення.

skarzh_dombrov

Я вважаю неприйнятним, коли 20 чи 30 озброєних людей приходять до сільського голови та наказують йому писати заяву про відставку. Треба всім усвідомити, що революція закінчилась, і в умовах фактору зовнішньої агресії нам треба зупинитись. Потрібно повернутися до звичного способу життя, дати людям змогу працювати й заробляти гроші.

Вкрай важливо в цих умовах повернути довіру до правоохоронних органів, зійтися на тому, що єдиним суб’єктом застосування сили є міліція.

Для цього потрібно в екстреному порядку провести реформу всієї системи державного управління, одним із розділів якої має стати реформа правоохоронної системи. ЇЇ ключовим елементом має стати виборність місцевою громадою керівників територіальних підрозділів міліції.

Я розумію, що відновити авторитет правоохоронців  в суспільстві буде вкрай важко, але зробити це необхідно. Інакше завтра в кожному селі буде по 3–4 загони “самооборонців”, які з’ясовуватимуть між собою стосунки, а страждати буде населення.

Наразі в області ще не призначений керівник міліції. Лише кілька днів тому призначення отримав прокурор області — ним став Володимир Бабенко. Тут я хотів би наголосити, що він не є моїм родичем, ані близьким, ані далеким, попри те, що за прізвищем — мій тезка.

— Є випадки, зокрема в Бучі, коли місцеві багатії, забудовники і впливові особи самостійно створюють та фінансують псевдозагони самооборони. Як ви до цього ставитесь?

— Це не лише в Бучі. Схожі випадки трапилися і в інших населених пунктах області. Поширилися й  ініціативи насильницьким шляхом скидати голів селищних та міських рад. Втім, на мою думку, більшість із місцевих очільників, особливо це стосується невеликих міст та сіл, були обрані громадою законним шляхом — люди їм довіряли. Тому я такі дії засуджую.

— Як бути, коли голови та депутати отримали свої мандати шляхом непрямого підкупу виборців? Наприклад, у Коцюбинському людям обіцяли ділянки в лісі?

— Я не вважаю, що таке заманювання виборців є прямою фальсифікацією. Суспільство, врешті-решт, має отямитись і зрозуміти, що не слід віддавати свої голоси за чергові обіцянки здійснити нездійсненне, за 400 гривень або за кілограм гречки.

Тому що ціна такого “усвідомленого” вибору буде занадто високою. Люди продають свої голоси, розуміючи, що при цьому порушують закон, а потім скаржаться на свавілля влади, зокрема і місцевої. Але, вибачте, якщо ви проголосували таким чином, то й отримали владу таку, яку хотіли й на яку заслуговували.

— Окрім встановлення правопорядку в області, які ще питання є для вас пріоритетними?

 Завдання під номером два — це сприяння у проведенні мобілізаційних заходів. Наразі ми відпрацьовуємо шляхи покращення матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України.

pryzov

Третє питання — головне й стратегічне — це реформування системи державного управління та місцевого самоврядування.

Наразі ведеться підготовка до чергової сесії обласної ради, де мають розробити заходи з економії бюджетних коштів згідно з відповідною постановою уряду. Приміром, в апараті облради є 10 % вакансій, які ми поки що ми не будемо заповнювати у зв’язку зі складною економічною ситуацією.

Щодня я зустрічаюся з керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, очільниками місцевих рад, з якими обговорюю питання скорочення витрат. На сесії планується внести певні зміни до бюджету області на поточний рік з урахуванням законодавчих документів уряду про економію бюджетних коштів.

— З огляду на те, що на третьому місці ви виділили проблему реформування системи державного управління, яку роль відіграє облрада в адміністративній системі зараз?

— Більшість людей обласну раду сприймають як орган, що значною мірою впливає на суспільні процеси. Однак, якщо почитати Закон України “Про місцеве самоврядування”, то стає зрозуміло: обласні ради  насправді є органами без повноважень.

— Коли на сайті облради можна буде побачити інформацію про відвідуваність депутатами сесій та комісій, а також їхні щорічні звіти про роботу? У Ірпені, напликлад, ми провели моніторинг, який дав розуміння того, як депутати відвідують сеії.

— Не бачу тут жодних проблем. Депутат має право розміщувати інформацію про себе і на офіційному сайті обласної ради, і на сайті своєї політичної сили, і на своєму особистому. А ви можете безперешкодно нею користуватися. Я буду тільки радий, якщо ви нам допоможете. Крім того, в обласній раді є окремий відділ по роботі зі зверненнями громадян, який у встановленому порядку надає відповіді на запитання, що турбують громадськість.

— Чи можете ви рішенням облради зобов’язати депутатів надавати щороку звіти для розміщення на сайті облради?

— Публікувати свої звіти — особиста відповідальність депутата перед його виборцями. Ми будемо пропонувати депутатам обласної ради надавати звіти для оприлюднення на нашому офіційному веб-сайті.

— Може, депутати-“ударівці” могли б показати наприкінці цього року приклад й оприлюднити в інтернеті звіти про результати своєї депутатської роботи?

  Ми можемо оприлюднювати звіти, але наших депутатів лише 11 зі 148. Ми, звісно, будемо їх публікувати.

— Як може облрада вплинути на вирішення проблеми із чергами в дитсадки? Оскільки, до прикладу, в Коцюбинському місцева рада категорично проти гласної й прозорої он-лайн черги, яку зможе контролювати громада.

— Згідно з чинним Законом України “Про місцеве самоврядування” питання дитсадків — у компетенції рад міст, сіл та селищ. Втім, я не відмежовуюсь від цього питання й більше того, дізнавшись про цю проблему, ініціював зустріч із директором департаменту освіти й науки облдержадміністрації Наталією Клокар.

Разом із нею та відповідним підрозділом департаменту освіти, з вами як журналістом і депутатом селищної ради Коцюбинського, ми будемо сприяти вирішенню проблеми прозорості черг в дошкільні навчальні заклади області.

Хочу зауважити, що місцевим органам влади необхідно тримати цю ситуацію під контролем, адже саме вони звітуються перед своєю громадою за ті чи інші дії, зокрема відповідають за створення електронної черги в дитсадки на місцевому рівні.

(Нагадаємо, що, згідно з опитуванням Сайту громади Приірпіння, проведеному влітку 2013 року, лише у 6 % респондентів дитину в садочки Приірпіння оформили одразу).

— Яким, на вашу думку, може бути вирішення у проблеми збереження Біличанського лісу та встановлення чіткої межі столиці та області?

— Так, я знаю цю ситуацію. Там питання не лише у відсутності меж. Було і сумнівне рішення суду, і численні протести прокуратури. До речі, це проблема не лише Біличанського лісу, а всього поясу навколо міста Києва. На мою думку, першим кроком має бути накладення мораторію на виділення будь-яких земельних ділянок та створення невеликого резерву вільних ділянок для виділення в окремих випадках.

Наприклад, до мене звернулись громадяни стосовно пожежі в одному з військових містечок Київської області, під час якого згорів житловий будинок на 9 квартир в якому проживали військові пенсіонери з сім’ями. Зараз ми шукаємо можливість надання допомоги цим сім’ям. Саме в таких випадках і може здійснюватись виділення земельних ділянок.

Надалі ми можемо розглянути питання створення національного природного парку, куди увійде і  Біличанський ліс.

natspark

 

Але остаточної відповіді щодо цього питання в мене зараз немає, необхідне ґрунтовне вивчення та широкі консультації із залученням громади Приірпіння.

(На цих словах у голови облради задзвонив телефон, і з приймальні повідомили, що до Миколи Бабенка на зустріч приїхав начальник екологічної інспекції Київської області — Микола Криницький. Він одразу ж доєднався до інтерв’ю, оскільки потрапив саме на своє профільне запитання.)

Криницький:

— Я думаю, всі землі лісового фонду та зелені насадження та лісового фонду треба максимально зберегти. А щодо статусу, то науковці мають доводити це питання до логічного завершення: зробити паспорт і знайти особу, яка буде нести відповідальність за створення парку.

Єдина спосіб утримати — накласти мораторій на будь-якій дії із землею. А особливо там, де є зелені насадження. Лісовий фонд, парки та самостійні ліси — повинні бути збережені. А що це буде — парк місцевого значення чи буферна зона — це потім, наклавши мораторій, вирішимо.

(Наприкінці розмови очільник облради Микола Бабенко ще раз наголосив на тому, що будь-яке землевиділення в області має бути зупинене, аби уникнути масштабних дерибанів, якими вже уславилось Приірпіння.)

*Довідка:  Микола Бабенко — депутат облради від партії “Удар”. З кінця лютого 2014 року очолює облраду Київської області.

У 2012 році балотувався в народні депутати Верховної Ради в Голосіївському районі столиці. (Варто зауважити, що Біличанський ліс, згідно з проектом указу, який перебуває на розгляді в Адміністрації Президента, має увійти саме до складу Національного парку “Голосіївський”.)

У цьому окрузі вибори виграв “бютівець” Сергій Терьохін. На другому місці, з незначним відривом від Бабенка, котрий посів третє місце, опинився “регіонал” Ігор Лисов.

Із декларації про доходи Бабенка відомо, що за 2011 рік він отримав близько 440 тисяч гривень. Сумарний дохід сім’ї за рік склав близько 600 тисяч. При чому майже всі кошти отримані від провадження підприємницької та незалежної професійної діяльності. На той час він працював адвокатом.

У приватній власності членів родини М. В. Бабенка перебувають 2 земельні ділянки, одна — 12 соток, друга 8 соток, придбані до 2008 року. Депутатом був обраний у 2010 році.

Бабенко володіє автомобілем BMW X-5, 2008 року випуску, а його дружина — Nissan Murano, 2007 року випуску.

Народився в Кривому Розі Дніпропетровськох області. Проживає в місті Києві. Одружений, виховує сина.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539