Хто ж насправді виступає за демократичні процеси, а хто за узурпацію влади?

1

Переглядаючи прокарплюківську газету (жовту пресу) “Про Ірпінь”, я натрапив на статтю екс-депутата Коцюбинської селищної ради Ярослава Салівонова, якого громада на новий термін не переобрала.

Матеріал називається “Читаю книгу, бачу …, або як М&Ф вивчають Закон України”. У цій статті розглядалися питання скликання головою Коцюбинської ради Ольгою Матюшиною (з абревіатури М&Ф, я зрозумів, що буква М, має відношення до прізвища голови КСР ) сесій ради, а також питання “узурпаторського” регламенту,  який на думку автора заангажованої статті Салівонова, створений нібито виключно для голови Коцюбинської селищної ради.

Щодо того, хто скликає сесію, то інформація прописана у ЗУ “Про місцеве самоврядування”, і зупинятися на цьому я детально не буду. За мене це вже зробили юристи громади Наталія Коломієць та Арина Бойко. Додам лише, що вже всім відомо, що трактування законів України у депутатів від “Нових облич” та їхніх адептів особливе – довільне й на свою користь.

Без імені

Трохи більше хочеться приділити уваги проекту регламенту Коцюбинської селищної ради, який створювався робочою групою, до якої входили, окрім мене, ще кілька депутатів. Завдання, яке ставили перед собою учасники робочої групи, що регламент має бути створений для ефективної роботи між  головою селища та депутатами ради, а також повинен надати можливість Громаді контролювати владу і брати безпосередню участь у місцевому самоврядуванні. Для цього були враховані рекомендації громадського сектору – Інституту політичної освіти та Громадського руху ЧЕСНО.

Але на противагу проекту регламенту, який розробили юристи-волонтери з депутатською меншістю, депутати від “Нових облич” без створення робочої групи подали свій проект регламенту МІСЬКОЇ ради, за який одноголосно й проголосувала. Хто працював над цим регламентом МІСЬКОЇ ради – ані нам, депутатам, ані громаді достаменно невідомо.

Але Ольга Матюшина, хочу віддати їй належне, наклала на нього вето.

Так як пан Салівонов у статті каже, що регламент який розробила депутатська меншість, нібито“узурпує” владу і створений виключно для голови ради, як голова робочої групи хочу зробити порівняння двох проектів регламентів, щоб не сперечатися марно, а вести цілком предметну дискусію. Але спочатку треба розглянути, що означає термін “узурпація”.

Без імені

Тому для коцюбинчан, я зроблю порівняння двох проектів регламентів для більш чіткого розуміння, хто ж дійсно націлений на законність, гласність та підзвітність громаді, а хто дійсно хоче узурпувати владу для себе:Будь-який регламент ради має аналізуватися не з позиції, що краще депутатам чи голові, а з позицій, що краще для громади.

гласність та підзвітність, а хто дійсно хоче узурпувати владу для себе:

Проект регламенту, який розробила з волонтерами-юристами депутатська меншість Проект регламенту МІСЬКРАДИ за який голосували  депутат из партії “Нові Обличчя” Коментарі
Розділ 2 ст.4 Члени територіальної громади можуть ініціювати внесення до плану роботи Ради своїх пропозицій. —————————————– Тобто громада отримує інструмент впливати. У регламенті “міськради” таке бачення демократизації процесу взагалі відсутнє.
5.6. Пленарні засідання Ради можуть скликатися як у приміщенні Ради, так і у приміщенні Будинку культури, що визначається Головою при скликанні пленарного засідання. Пленарне засідання з ініціативи Голови може бути перенесено з приміщення Ради до Будинку культури, якщо всі охочі бути присутніми на сесії громадяни не поміщаються у приміщенні Ради. У такому випадку Голова оголошує 15 хвилинну перерву й місце проведення сесії переноситься до Будинку культури. 5.7. Пленарні засідання Ради скликаються у приміщенні Ради Пам’ятаєте, коли в порядку денному сесії 4 червня 2015 року не було питання приєднання до Ірпеня і його винесли з голосу, громада виманала перенести сесію до Будинку культури і як більшість депутатів та селищний голова не погодилися? Тут, я думаю, чітко зрозуміло, хто на боці гласності, публічності й підзвітності громади, а хто за те, щоб як і раніше в части Сдаовського питання вирішувалися тихцем. Одну із сесій взагалі проводили в кабінеті селищного голови.
————————————— 5.8. Жителі селища мають право бути присутніми на відкритих засіданнях селищної ради. Особи, які виявили бажання відвідати відкрите засідання селищної ради, повинні не пізніше як за три дні до їх відкриття подати відповідну заяву на ім’я секретаря ради, на якого покладається обов’язок організувати такі відвідання. У разі неможливості забезпечити відвідання жителями селища сесії селищної ради у залі засідань селищної ради секретар повинен вирішити питання про проведення відкритого засідання селищної ради в іншому приміщенні

10.2. Для запрошених відводяться визначені місця у залі засідань ради.

10.7. На засіданнях ради можуть бути присутніми громадяни (на визначених для них місцях і за попереднім записом у секретаря ради). Кількість присутніх обмежується наявною кількістю сидячих місць у відповідному секторі сесійної зали.

Порушено З/У про МС, а саме Стаття 3. Право громадян на участь у місцевому самоврядуванні

  1. Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняються.

Стаття 46. Сесія ради

  1. Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством.

А тут ще й місця хтось для людей задумав визначати й при тому,  що територіальна громада є власником Будинку культури, робиться все, щоб люди не могли бути присутніми у такій кількості, як це відбуваєтсья зараз.

 

 

6.8. За пропозицією головуючого на сесії, підтриманою більшістю голосів депутатів від їх загальної чисельності, проект порядку денного сесії може бути змінений, у тому числі розширений, виключно з бюджетних питань, питань житлово-комунального господарства, цивільної оборони або надзвичайних ситуацій

6.10. За пропозицією головуючого або депутатів, підтриманою більшістю голосів депутатів від їх загальної чисельності, проект порядку денного сесії може бути змінений, у тому числі розширений.6.11. Депутати можуть додатково вносити питання до порядку денного під час сесії за рішенням ради. Писалось для таких ініціатив, які ми вже бачили від депутата Єстєфєєва, коли він про приєднання до Ірпеня зачитував смс і всі депутати на псевдосесії голосували. Є закон України, який зобов’язує проекти рішень публікувати заздалегідь, бо громада має знати про те, що відбувається. Одне діло винести на розгляд з голосу питання просплату судового збору, коли на кону стоять мільйони громади (бюджетне питання), а інша справа тихцем винести на розгляд питання, яке вирішує майбутнє всіх мешканців селища й не проводити обговорень.
——————————– 8.8. Якщо на засіданні порушується порядок і головуючий на засіданні позбавлений можливості його припинити, то він ставить на голосування питання оголошення перерви. В разі, якщо більшість депутатів голосує за оголошення перерви, селищний голова покидає своє місце. В цьому випадку засідання припиняється на 15 хвилин. Вже б написали конкретно “Матюшина покидає своє місце”. Тобто депутати можуть нападати на селищну голову, заламувати руки, а вона тільки з дозволу більшості (“Нових облич”) може оголосити прерву. Коли я говорив про те, що під час 6-годинного засідання треба хоча б 5 хвилин дати голові, для того, щоб вона сходила до вбиральні, то голова бюджетної комісії відповіда, щоб голова “терпіла”. Так хто узурпує владу й мав на увазі права людини ???
——————————————  

 

8.9. В разі, якщо головуючий на сесії ради селищний голова підчас сесії залишає місце проведення сесії, продовжує головувати на сесії секретар ради до повернення селищного голови або закінчення розгляду питань та закриття сесії. В такому випадку прийняті на сесії рішення підписує особа, яка головувала на момент закриття сесії.

Порушено З/У про МС, а саме Стаття 50. Секретар селищної радип.3 підпункт 3 веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Законуа також порушено порядок та умови проведення сесії, а саме Стаття 46 Сесія ради частина шість та сім
15.4.  Засідання тимчасових контрольних комісій Ради проводяться відкрито. Діяльність тимчасових контрольних комісій Ради є гласною. 15.4. Засідання тимчасових контрольних комісій Ради проводяться закрито.  

Неодноразово громада просила, щоб єдина сформована депутатами бюджетна комісія повідмоляла про час і місце засідань. Парламент інформує громаду. Київрада інформує громаду, а депутати Коцюбинської селищної радии своєю більшістю мали на увазі права людей знати про засідання комісій. Та на цих комісіях ви вирішуєте долю наших податків, умов орнеди землі й те, кому і на скільки років вона буде надана. Прозорість мала б починатися з сіл і селищ, натомість демократичні процеси у Коцюбинському нікому не треба.

21.3. Депутат Ради завчасно до проведення пленарного засідання Ради доводить до відома виборців свого округу про проект порядку денного сесії, її час та місце проведення, а також з‘ясовує думку виборців щодо питань проекту порядку денного. Депутат голосує відповідно до думки виборців, яка отримала більшість схвалення від усіх виборців округу. ——————————————-  

 

 

 

Прекрасна норма, виконання якої можливе саме в селищі. Треба збирати людей, яких кожен депутат представляє в раді й питати їх, як вони хочуть, щоб депутат голосував за те чи інше питання. Чому коли депутати нової каденції голосували щодо питання Ірпеня не запитати своїх виборців. Така одностайність з-поміж депутатської більшості, відсутність дискусій та обговорень говорить тільки про те, що рішення депутатам продиктували не виборці, а хтось згори.

 

Тут не зайвим буде нагадати, що проект регламенту врахував вимоги вагомих представників громадського сектору і буде не зайве нагадати їхні коментарі.

“Ми ознайомилися з проектом регламенту Коцюбинської селищної ради. Вимога до депутатів звітувати, оприлюднювати графік звітів та безпосередньо звіти про свою роботу – це дуже позитивне нововведення. Також є вимога до оприлюднення декларацій на офіційному сайті. Це і виконання вимог закону про підзвітність, і можливість кожному виборцю перевірити, чи не збагатився депутат за рахунок майна громади,” – наголошує Галина Чижик, учасник Громадського руху ЧЕСНО та юрист Інституту медіа права.

“Окремо хочу відзначити бажання творців проекту регламенту стежити за відвідуваністю депутатами комісій та сесій. Під час моніторингу перед виборами ми виявили дуже високий відсоток прогульників та кандидатів на відкликання. У деяких радах цей показник перевищив 40 %. Можна деякі положення ще вдосконалювати, робити роботу ради ще більш відкритою, наприклад, у питаннях, що стосуються бюджетних процесів, але в цілому це позитивний проект регламенту. Проте громада має розуміти, який би чудовий закон чи регламент не був, лише від кожного з нас залежить його виконання. Тому стежте за роботою своїх депутатів, тим більше, що в селищі це значно легше робити, аніж у місті-мільйоннику,” – додає юристка.

Екперт Інституту політичної освіти Олександр Солонтай вважає, що такий проект регламенту можна приймати:

“Без сумніву можна голосувати. Депутати Коцюбинської ради та юристи-волонтери, які розробили цей проект, врахували навіть процедуру дебатів та, з огляду на ситуацію, яка склалася, змогли збалансувати ситуацію так, щоб ані голова, ані більшість в раді не могли вирішити питання одноосібно. А це важливе завдання регламенту – домогтися якісного прийняття рішень.”

“Мені дуже імпонує те, що регламент ніхто не намагався проштовхнути на 1 засіданні 1 сесії, що над ним дійсно можна було працювати. Тепер з ним до голосування може ознайомитися і громада. Загалом це дуже демократичний процес і такий процес формування регламенту, сам проект та його творців варто привітати,” – каже Солонтай.

На завершення зазначу, що депутатська більшість не підтримала і норми про те, що комісії мають готувати чіткі плани й звітувати про їхнє виконання.  

Тому раджу панові Салівонову, який 5 років був депутатом Коцюбинської селищної ради й жодного разу публічно не виступив із зауваженнями, що в регламенті Коцюбинської ради йдеться про… Гостомельську раду, аналізувати регламенти з точки зору здорового глузду, демократизації процесів та законності.

Без іменіАвтор: Євген, Домбровський, депутат Коцюбинської селищної ради 

1 Comment

  1. Салівонов Ярослав 26 Березня 2016 at 22:59

    А ЩАСТЯ БУЛО ТАК БЛИЗЬКО. Ви хотіли похизуватися своїми знаннями чи незнаннями ? Я так і не зрозумів.
    По-перше, я дійсно заангажований Матюшиною на написання своїх статейї. За збігом обставин, істеричка та скандалістка попала в крісло селищного голови. Але амбіції і характер застилають розум настільки, що унеможливлюють прийняття простих та логічних рішень, навіть під час головування на пленарних засіданнях . До депутатів ВР, які нам вішають лапшу та вважають нас дурнішими за себе, дотягнутися важко. Але терпіти наругу на рівні досягаємості я не бажаю. По-друге, можливо у Вас є талант відкриття Америки, але цього не треба було робити під час вихолощення регламенту і посилатись на експертів ІПО. Простіше було взяти, розроблений ними проект регламенту, але чому він не влаштовував вас написано у моїх статтях у ФБ. При бажанні прочитайте. По-третє, на майбутнє, перш ніж що небудь писати не коментуйте, не стверджуйте те, чого не знаєте. А якщо чогось не знаєте запитайте у тьоті Іри (Федорів). Дивись далі.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539