Проект регламенту Коцюбинського схвалює ЧЕСНО та Інститут політичної освіти

4

У зв’язку з тим, що на 2 засіданні 1 сесії депутати Коцюбинської селищної ради не проголосували за формування постійних комісій ради, до селищного голови звернулися письмово депутати з проханням створити робочу групу.

Ця група працювала над проектом регламенту, йдеться на сайті селищної ради.

“Хочу наголосити, що регламент ради попереднього скликання чинний до другої сесії. Тому ситуація, яка склалася після провального голосування непроста. На початку минулого тижня, у понеділок, до мене звернулися депутати Євген Домбровський, Наталія Пилипенко, Олена Гуменюк-Тоган, які виявили бажання створити робочу групу й написати проект регламенту. До них згодом доєднався і депутат Микола Єременко та волонтери-юристи з селища,” – розповідає селищна голова Ольга Матюшина.

“Для того, аби уникнути будь-який спекуляцій на тему змісту регламенту текст ми віддали на експертний розгляд фахівцям Інституту політичної освіти та Громадського руху ЧЕСНО,” – додає селищна голова.

У Громадському русі ЧЕСНО зазначають, що низка вимог ЧЕСНО до регламентів рад, у цьому проекті враховані.

“Ми ознайомилися з проектом регламенту Коцюбинської селищної ради. Вимога до депутатів звітувати, оприлюднювати графік звітів та безпосередньо звіти про свою роботу – це дуже позитивне нововведення. Також є вимога до оприлюднення декларацій на офіційному сайті. Це і виконання вимог закону про підзвітність, і можливість кожному виборцю перевірити, чи не збагатився депутат за рахунок майна громади,” – наголошує Галина Чижик, учасник Громадського руху ЧЕСНО та юрист Інституту медіа права.

“Окремо хочу відзначити бажання творців проекту регламенту стежити за відвідуваністю депутатами комісій та сесій. Під час моніторингу перед виборами ми виявили дуже високий відсоток прогульників та кандидатів на відкликання. У деяких радах цей показник перевищив 40 %. Можна деякі положення ще вдосконалювати, робити роботу ради ще більш відкритою, наприклад, у питаннях, що стосуються бюджетних процесів, але в цілому це позитивний проект регламенту. Проте громада має розуміти, який би чудовий закон чи регламент не був, лише від кожного з нас залежить його виконання. Тому стежте за роботою своїх депутатів, тим більше, що в селищі це значно легше робити, аніж у місті-мільйоннику,” – додає юристка.

Екперт Інституту політичної освіти Олександр Солонтай вважає, що такий проект регламенту можна приймати:

“Без сумніву можна голосувати. Депутати Коцюбинської ради та юристи-волонтери, які розробили цей проект, врахували навіть процедуру дебатів та, з огляду на ситуацію, яка склалася, змогли збалансувати ситуацію так, щоб ані голова, ані більшість в раді не могли вирішити питання одноосібно. А це важливе завдання регламенту – домогтися якісного прийняття рішень.”

“Мені дуже імпонує те, що регламент ніхто не намагався проштовхнути на 1 засіданні 1 сесії, що над ним дійсно можна було працювати. Тепер з ним до голосування може ознайомитися і громада. Загалом це дуже демократичний процес і такий процес формування регламенту, сам проект та його творців варто привітати,” – каже Солонтай.

Пропонуємо громаді текст до ознайомлення.

ПРОЕКТ

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

рішенням Коцюбинської селищної ради

№ _____         від  „__” грудня  2015   р.

Р Е Г Л АМ Е Н Т

роботи Коцюбинської селищної ради VIІ скликання

Розділи регламенту:

Розділ 1. Загальні положення

Розділ 2. Організація роботи Ради

Розділ 3. Рада, її органи та посадові особи

Розділ 4. Депутатська діяльність

Розділ 5. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

Розділ 6. Розгляд і прийняття рішень Ради за спеціальними процедурами

Розділ 7. Виконавчий комітет Ради

Розділ 1. Загальні положення

Стаття 1. Правова основа діяльності Ради

1.1.            Коцюбинська селищна Рада, надалі Рада, є органом місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду селища Коцюбинське та здійснює від його імені та в його інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та іншими законодавчими актами.

1.2.                  Рада є юридичною особою і наділяється Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до чинного законодавства.

1.3.                  Строк повноважень Ради визначається згідно з Конституцією України.

Стаття 2. Основні принципи діяльності

2.1.   Основні принципи діяльності Ради визначаються Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законодавчими актами, Статутом територіальної громади селища Коцюбинське та цим Регламентом. Статут територіальної громади селища Коцюбинське, Регламент та інші чинні акти органів (у т. ч. посадових осіб) місцевого самоврядування селища Коцюбинське застосовуються в тій частині, які не суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства.

2.2.   Діяльність Ради будується на принципах законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів.

2.3.   Рада діє на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених чинним законодавством.

2.4.  Рада підзвітна і відповідальна перед територіальною громадою селища Коцюбинське.

2.5.   Рада діє в умовах державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування, користується судовим захистом своїх прав.

Стаття 3. Порядок затвердження, виконання і внесення змін до Регламенту

3.1.    Регламент Ради приймається на пленарному засіданні не пізніше, ніж на другій сесії. До прийняття радою наступного скликання нового Регламенту діє Регламент, який затверджений радою попереднього скликання.

3.2.  Контроль за дотриманням Регламенту покладається на Коцюбинського селищного голову, надалі “Голова”, секретаря селищної Ради та комісію з питань регламенту, депутатської етики, законності та правопорядку. Під час пленарних засідань Ради контроль за додержанням Регламенту покладається на головуючого засідання.

3.3.   Зміни до Регламенту можуть бути внесені за пропозицією 3 і більше депутатів або за пропозицією Голови і прийняті більшістю від загального складу депутатів Ради.

 

Розділ 2. Організація роботи Ради

 

Стаття 4. Планування роботи Ради

4.1. Діяльність Ради здійснюється з урахуванням плану роботи, який затверджуються Радою на рік (півріччя). План роботи визначає головні напрями діяльності Ради і її органів, а також організаційні форми вирішення поставлених завдань, містить перелік основних організаційно-масових заходів.

4.2. Проект плану роботи Ради розробляється з урахуванням планів роботи постійних комісій, узагальнюється секретарем Ради, погоджується Головою та затверджується Радою. План роботи кожної комісії голова відповідної комісії на наступний день після засідання передає секретареві ради для подальшої систематизації. План роботи оприлюднюється секретарем Ради на сайті ksr.gov.ua не пізніше 5 днів з дня його прийняття постійною комісією. Члени територіальної громади можуть ініціювати внесення до них своїх пропозицій. У подальшому проект плану роботи вноситься в порядок денний наступної чергової сесії на розгляд депутатського корпусу.

Стаття 5. Сесія Ради

5.1. Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань Ради, а також засідань постійних комісій.

5.2. Сесія Ради скликається у порядку, передбаченому ст. 46 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з урахуванням особливостей, передбачених Регламентом.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності – не рідше ніж один раз на місяць.

5.3. Позачергові сесії можуть бути скликані не пізніше, ніж за 1 день до дня проведення сесії. На позачерговій сесії можуть розглядатися бюджетні питання, питання цивільної оборони або надзвичайних ситуацій. Цей перелік є вичерпним. Позачергові сесії можуть скликатися виключно Головою.

5.4. Виключно на пленарних засіданнях Ради вирішуються питання зазначені в статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. На пленарних засіданнях Ради можуть вирішуватися й інші питання, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування.

5.5. Засідання Ради скликає, відкриває, веде і закриває Голова, а у випадках, передбачених частиною 11 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» за відсутності на такому засіданні Голови – секретар Ради або один з депутатів. Перше пленарне засідання першої сесії Ради відкриває голова Коцюбинської територіальної виборчої комісії. Далі веде сесійне засідання новообраний Голова.

5.6. Пленарні засідання Ради можуть скликатися як у приміщенні Ради, так і у приміщенні Будинку культури, що визначається Головою при скликанні пленарного засідання. Пленарне засідання з ініціативи Голови може бути перенесено з приміщення Ради до Будинку культури, якщо всі охочі бути присутніми на сесії громадяни не поміщаються у приміщенні Ради. У такому випадку Голова оголошує 15 хвилинну перерву й місце проведення сесії переноситься до Будинку культури.

Стаття 6. Формування порядку денного пленарних засідань Ради.

6.1. Пропозиції щодо проекту порядку денного сесії Ради вносяться до апарату Ради Головою, секретарем Ради, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом, місцевої ініціативою не пізніше, ніж за 12 днів до дня відкриття чергової сесії, або не пізніше, ніж за день до дня відкриття позачергової сесії Ради.

6.2. Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного, подаються до апарату Ради із листком погодження та проектом рішення з цього питання, оформленого згідно з вимогами глави 2 цього Регламенту.

6.3. Попередній розгляд питань, які пропонується внести до порядку денного сесії, може здійснюватися постійними комісіями Ради.

6.4. Проект порядку денного сесії Ради формується Головою ради шляхом прийняття розпорядження Голови про скликання сесії Ради із зазначенням часу скликання, місця проведення та проекту порядку денного, яке доводиться до відома депутатів та громадськості секретарем Ради не пізніш як за 10 днів до сесії (не пізніше, ніж за 1 день до дня позачергової сесії) шляхом його оприлюднення на офіційному сайті Ради ksr.gov.ua, до відома депутатів розпорядження додатково доводиться до відома по телефону.

6.5. У випадках скликання сесії Ради в порядку, передбаченому частинами 6, 7, 9 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення про скликання сесії Ради із зазначенням часу скликання, місця проведення та сформованим згідно з вимогами Регламенту проектом порядку денного оприлюднюється в порядку, передбаченому пунктом 6.4 Регламенту.

6.6. У випадку неоприлюднення рішення про скликання сесії в порядку та строки, передбаченому пунктом 6.4 та/або 6.5 Регламенту у строк не пізніше, ніж за 5 днів до дня сесії (одного дня до дня позачергової сесії), відповідна сесія не проводиться та вважається такою, що не відбулася, прийняті на ній рішення є незаконними та чинності не набувають.

6.7. Проект порядку денного сесії, сформований відповідно до вимог цієї статті, обговорюється і затверджується в цілому за наявності кворуму більшістю від загальної кількості обраних депутатів.

6.8. За пропозицією головуючого на сесії, підтриманою більшістю голосів депутатів від їх загальної чисельності, проект порядку денного сесії може бути змінений, у тому числі розширений, виключно з бюджетних питань, питань житлово-комунального господарства, цивільної оборони або надзвичайних ситуацій. При цьому проект рішення з питання, яке пропонується включити до порядку денного сесії, повинен бути узгоджений, оприлюднений та відповідати усім іншим вимогам, передбаченим пунктам 7.3 і 7.4 Регламенту.

6.9. Особливості включення до порядку денного пленарних засідань Ради депутатських запитів визначається Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» та цим Регламентом.

Стаття 7. Проекти рішень Ради.

7.1. Проекти рішень на пленарні засідання Ради вносяться до апарату Ради Головою, секретарем Ради, депутатами, головами постійних комісій, заступниками Голови, начальниками відділів, інших виконавчих органів Ради не пізніше, ніж за 20 днів до сесії Ради.

7.2. Разом з проектом рішення Ради подається, як правило, документ, на підставі якого підготовлений проект, довідкові, статистичні дані з порівняльним аналізом тощо. Проект рішення Ради обов’язково повинен мати посилання на нормативно-правові акти, на підставі яких приймається це рішення.

7.3. Проекти рішень Ради подаються з листком погодження. Листок погодження проекту рішення візується у наступній послідовності відповідно: – виконавцем проекту рішення; – керівником відділу розробника проекту рішення, або підприємства, організації, закладу (у разі необхідності); – юристом Ради; – заступниками Голови згідно з розподілом обов’язків; – секретарем Ради. За наявності зауважень до проекту рішення, вказаний проект візується посадовою особою, яка має зауваження, із припискою “із зауваженням”, які викладаються письмово тут же, або на окремому аркуші, який додається до проекту рішення. Після того, як на листку погодження будуть наявні всі необхідні візи, проект подається для узгодження Голові. Голова у разі згоди із даним проектом рішення чи після внесення незначних уточнень, у лівому верхньому кутку проекту рішення ставить свою візу у вигляді слова «УЗГОДЖЕНО» та особистий підпис. Після цього проект рішення може бути внесений до порядку денного сесії, роздрукований та наданий депутатам і громадськості для ознайомлення, може бути поставлено на голосування на пленарному засіданні (сесії) Ради. Погоджені проекти рішень Ради надаються для ознайомлення депутатам і громадськості шляхом їх розміщення на офіційному сайті Ради ksr.gov.ua не пізніше, ніж за 5 днів до дня сесії (не пізніше, ніж за 1 день до дня позачергової сесії). Відповідальність за розміщення узгоджених проектів рішень Ради на офіційному сайті Ради несе секретар Ради.

7.4. У випадку затримки візування проекту рішення зі сторони юриста, заступників Голови або/та секретаря Ради більш, ніж 2 дні, вважається, що відповідний проект рішення отримав позитивне візування зі сторони юриста, заступників Голови або/та секретаря Ради.

7.5. Внесення змін до погоджених проектів рішень Ради не допускається. Усі зміни до погоджених проектів рішень Ради оформлюються альтернативними (додатковими) проектами рішень, які погоджуються у порядку, передбаченому пунктами 7.3 і 7.4 Регламенту, та виносяться на розгляд Ради в порядку черговості їхнього погодження.

7.6. Проект рішення Ради, який потребує доопрацювання, може бути повернуто особі, яка його готувала, для доопрацювання.

7.7. Проекти рішень ради, подані з порушенням цього Регламенту, або які суперечать Конституції України, законам, іншим актам чинного законодавства, підлягають поверненню особам, які їх внесли.

7.8. Єдиний виняток зі встановленого вище Регламентом порядку підготовки рішень Ради стосується підготовки проектів рішень за результатами розгляду депутатських запитів у випадку їх внесення до порядку денного на пленарному засіданні Ради в порядку, встановленому Законом України «Про статус депутатів місцевих рад». У такому випадку проект рішення про підтримку депутатського запиту оформлюється секретарем Ради одразу після оголошення депутатського запиту, зачитується повністю головуючим і ставиться на голосування.Текст депутатського запиту та проект рішення оприлюднюються на сайті селищної ради не пізніше, ніж на 5 день після сесії.

7.9. Підготовка проектів рішень з питань розгляду електронних петицій здійснюється з дотриманням вимог Регламенту.

7.10. Особливості підготовки, розгляду та оприлюднення проектів регуляторних актів Ради, оприлюднення прийнятих регуляторних актів визначається цим Регламентом з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та інших актів законодавства.

Стаття 8. Процедура проведення пленарного засідання Ради.

8.1. Перед початком кожного пленарного засідання Ради проводиться реєстрація депутатів шляхом їх особистого розпису в журналі реєстрації. Проведення реєстрації депутатів забезпечують не менше 2 працівників загального відділу апарату Ради, які становлять секретаріат сесії Ради. У разі неможливості прибути на сесію, депутати завчасно повідомляють про це Голову або секретаря Ради.

8.2. Секретаріат сесії: проводить реєстрацію депутатів та запрошених; проводить реєстрацію заяв, депутатських запитів та запитань; формує список депутатів усіх рівнів та мешканців селища, які бажають виступити і передають його головуючому на сесії; веде протокол засідання сесії; веде облік осіб, що висловили бажання виступити на сесії; проводить реєстрацію проектів документів, заяв, повідомлень, пропозицій депутатів, постійних або тимчасових комісій, депутатських груп та розповсюдження їх як офіційних документів сесії.

8.3. Пленарне засідання починається з повідомлення головуючого на засіданні про кількість присутніх та причини відсутності депутатів, якщо такі причини відомі Голові чи секретареві ради. За наявності кворуму головуючий оголошує про відкриття засідання.

8.4. Голова Ради або головуючий на засіданні надає слово для виступу і стежить за дотриманням встановленого порядку роботи, надає слово для оголошення запитів, заяв і довідок, ставить питання на голосування, підводить підсумки голосування, оголошує результати голосування. Під час засідань сесії Голова або головуючий забезпечує порядок у залі засідань, забезпечує дотримання Регламенту і чинного законодавства, створює рівні можливості депутатам у обговоренні питань, здійснює інші повноваження, передбачені Регламентом, та/або які випливають з цього Регламенту. Головуючий не має права переривати виступи депутатів, окрім тих випадків, коли промовець виступає не з обговорюваного питання, допускає образливі вислови на адресу осіб, організацій, установ, або перевищує встановлений для виступу регламент. У таких випадках головуючий після попередження позбавляє промовця слова. Голова Ради зобов‘язаний дотримуватися депутатської етики, встановлених статтею 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

8.5. Головуючий на засіданні Ради:

  •         відкриває, закриває та неупереджено веде засідання, оголошує перерви в засіданнях Ради;
  •         виносить з дотриманням вимог Регламенту на обговорення проекти рішень Ради, оголошує їх повну назву, редакцію та ініціаторів внесення;
  •         інформує про матеріали, що надійшли на адресу Ради;
  •         організовує розгляд питань;
  •         повідомляє списки осіб, які записалися на виступи;
  •         надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця:
  •         створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань; ставить з дотриманням вимог Регламенту питання для голосування, оголошує його результати;
  •         забезпечує дотримання цього Регламенту всіма присутніми на засіданні; робить офіційні повідомлення, а також ті, які вважає за необхідне оголосити;
  •         вживає заходів до підтримання порядку на засіданні;
  •         не коментує і не дає оцінок відносно промовців;
  •         має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах на пленарному засіданні:
  •         здійснює інші повноваження, передбачені Регламентом або такі, що випливають з цього Регламенту.

8.6. Якщо виступ промовця повторює те, що вже виголошували інші промовці під час обговорення даного питання, і головуючий на засіданні вважає, що Рада отримала з цього питання достатню інформацію, він може звернутися до промовця з проханням скоротити або закінчити виступ.

8.7. Якщо на засіданні порушується порядок і головуючий на засіданні позбавлений можливості його припинити, то він оголошує перерву і покидає своє місце. В цьому випадку засідання припиняється на 15 хвилин.

8.8. Якщо після відновлення засідання порушення порядку продовжується, то  головуючий має право оголосити засідання закритим та перенести час наступного засідання Ради.

8.9. При виступах на пленарних засіданнях встановлюються такі орієнтовні обмеження часу:

  •         доповідь – до 10 хв. (з доповіддю, як правило, виступає ініціатор внесення цього питання до порядку денного);
  •         співдоповіді – до 5 хв. (кожна), як правило, ініціатор альтернативного проекту рішення, у випадку наявності інших проектів;
  •         запитання та відповіді по доповіді та співдоповідях – до 20 хв.:
  •         обговорення доповіді – до 15 хв.;.
  •         заключне слово доповідача та співвідповідачів (у разі їх наявності) – до 1 хв.;
  •         репліка за порядком ведення – до 1 хв.;
  •         запит, оголошення – до 1 хв.;
  • запитання – до 1 хв.;
  • відповідь на запитання – до 1 хв.;
  • виступ в обговоренні представника профільної постійної комісії – до 3 хв.;
  • виступ в обговоренні – до 3 хв.: слово для обговорення надається депутатам, які записалися для виступу з розрахунку 2 (два) виступи депутатів – «за» проект рішення, 2 (два) – «проти»;

8.10. Контроль за використанням часу покладається на Голову та секретаря Ради.

8.11. Після кожних 2 годин роботи сесії головуючий може оголошувати перерву тривалістю до 20 хвилин.

8.12. На пленарному засіданні Ради ніхто не може виступати без дозволу головуючого. Прохання про надання слова для виступу в обговоренні питань, що розглядаються Радою, подається до секретаріату Ради письмово або підняттям руки. Головуючий надає слово депутатам Ради за чергою відповідно до поданих заяв про надання слова або усних звернень з урахуваннях вимог Регламенту. У разі надання слова, депутат Ради встає і називає своє прізвище, партію від якої обраний. Головуючий може брати слово для виступу на сесії у будь-який час. Під час виступу головуючий та депутати, які беруть участь в обговоренні питання порядку денного сесії Ради, повинні говорити по суті питання порядку денного, виступу доповідача та співдоповідача.

8.13. Голова, секретар, депутат Ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень Радою за наявного конфлікту інтересів та/або іншої корупційної складової за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

8.14. Здійснення контролю за дотриманням вимог пункту 8.13 Регламенту, надання зазначеним у ній особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію з питань регламенту.

8.15. На початку пленарного засідання головуючий зʼясовує у секретаріату інформацію про наявність депутатських запитів та з їх урахуванням ставить на голосування сформований відповідно до Регламенту порядок денний на голосування в цілому. Після затвердження Радою сформованого проекту порядку денного в цілому разом з депутатськими запитами, про які було заявлено на початку пленарного засідання, Рада починає розгляд питань порядку денного сесії. Включені до порядку денного депутатські запити, які надійшли перед або на пленарному засіданні, розглядаються в кінці порядку денного.

8.16. Запитання доповідачам і співдоповідачам ставляться письмово або усно. Запитання формулюються коротко і чітко. Депутат, який поставив запитання, може уточнити або доповнити його, а також оголосити, чи задовольняє його відповідь. Депутатам Ради, які виступають в обговоренні питання, запитання не ставляться.

8.17. Головуючий може надати слово депутату з процедурних питань на його прохання. Депутат може виступити з одного питання не більше двох разів

8.18. За згодою сесії головуючий може в необхідних випадках продовжити час розгляду питання.

8.19. Головуючий може поставити на голосування пропозицію про дострокове припинення обговорення питання або зняття його з розгляду. Обговорення питання припиняється або знімається з розгляду, якщо за це проголосувало більше половини присутніх депутатів.

8.20. Після закінчення обговорення питання, головуючий оголошує про перехід до голосування за проект рішення з відповідного питання порядку денного, називає відповідний проект узгодженого рішення, нагадує, в разі потреби, порядок голосування та кількість голосів, необхідних для прийняття рішення. За наявності кількох проектів рішень проекти рішення ставляться на голосування в порядку їх узгодження. У випадку прийняття Радою проекту рішення голосування щодо наступних наявних проектів рішень з цього ж питання порядку денного не проводиться. Внесення на голосування проектів рішень, які не пройшли процедуру, передбачену пунктом 7.3 Регламенту, за винятком проектів рішень щодо наявних депутатських запитів, не допускається.

8.21. Після закінчення голосування головуючий оголошує його результати та прийняте рішення.

8.22. Голосування з усіх питань порядку денного відбувається поіменно, за винятком випадків проведення таємного голосування, встановлених законом.

8.23. Поіменне голосування відбувається за такою процедурою: Головуючий зачитує список депутатів в алфавітному порядку, кожний депутат встає з місця і проголошує “за”, “проти”, чи “утримався”. Головуючий робить в списку відповідну позначку, підбиває підсумки поіменного голосування та оголошує їх результати. Результати поіменних голосувань оприлюднюються секретарем Ради на офіційному сайті Ради не пізніше 5 днів з дня засідання Ради.

8.24. Список для поіменного голосування з результатами голосування є невід’ємною частиною протоколу відповідної сесії.

8.25. Рішення сесії вважається прийнятим, якщо на пленарному засіданні, правомочному за результатами реєстрації депутатів, за нього проголосувало більше половини від загального складу Ради.

8.26. У випадку, якщо за результатами голосування по питанню порядку денного Рада не підтримала жоден із наявних проектів рішень, повторне голосування з цього питання можливе лише після повторного внесення його до порядку денного на наступну сесію Ради.

8.27. Рішення з процедурних питань приймається більшістю голосів депутатів. Процедурним вважається питання, з якого Рада не приймає окремого рішення Ради (як документу). Включення питання до порядку денного сесії Ради не є процедурним питанням.

8.28. При проведенні таємного голосування у приміщенні для таємного голосування встановлюється спеціально обладнана кабіна, визначене місце отримання бюлетенів і встановлюється урна для голосування. Вхід в кабіну для таємного голосування, вихід з неї, а також шлях від них до виборчої урни і сама урна повинні бути в полі зору членів лічильної комісії. Перед голосуванням урна для голосування перевіряється і опечатується або пломбується головою лічильної комісії в присутності членів комісії.

8.29. Бюлетені для таємного голосування з проставленими на них підписами членів секретаріату виготовляється секретаріатом сесії Ради у кількості обраних депутатів та Голови і передаються перед початком голосування лічильній комісії. Функції лічильної комісії виконує постійна комісія Ради з регламенту. У випадку включення члена постійної комісії Ради з регламенту до бюлетеня для таємного голосування, такий член комісії участі в організації та проведенні з даного таємного голосування не бере.

8.30. Лічильна комісія перед початком голосування одержує від секретаріату алфавітний список депутатів Ради з відмітками для підпису депутата про отримання бюлетеня та підпису від лічильної комісії про видачу бюлетеня та з проставленими на ньому підписами членів секретаріату.

8.31. Бюлетені для голосування видаються депутатам та Голові головою лічильної комісії на підставі списку (голові лічильної комісії бюлетень видає член лічильної комісії). Депутат, при отриманні бюлетеня для таємного голосування, в списку виданих бюлетенів ставить власноручний підпис. Бюлетені, не задіяні в голосуванні, гасяться до початку підрахунку голосів, про що робиться відповідний запис у протоколі лічильної комісії. До бюлетеня для таємного голосування включається питання, з якого проводиться голосування та варіанти волевиявлення, позначені словами: “за”, “проти” напроти яких праворуч розташовуються порожні квадрати. Якщо до бюлетеня включаються кандидатури, яких було висунуто в установленому законом порядку, то вони записуються в алфавітному порядку. Після всіх прізвищ, занесених до бюлетеня, зазначається “не підтримую жодного”. Праворуч від прізвищ та позначки “не підтримую жодного” розташовуються порожні квадрати. Підрахунок голосів при таємному голосуванні здійснює лічильна комісія. Перед початком підрахунку лічильною комісією перевіряється цілісність пломби на урні для таємного голосування, про що вказується в протоколі. При підрахунку голосів недійсними вважаються: – бюлетені невстановленого зразка; – бюлетені, в яких допущено порушення порядку їх заповнення. Результати таємного голосування фіксуються в протоколі, який підписується всіма членами лічильної комісії. У разі незгоди будь-кого з членів лічильної комісії з протоколом, він, не підписуючи протокол, у письмовій формі викладає свою окрему думку, яка додається до протоколу. Вказаний протокол про підсумки голосування з окремими думками членів лічильної комісії є невід’ємною частиною протоколу сесії. Підсумки таємного голосування, та окремі думки членів лічильної комісії оголошуються головою лічильної комісії на пленарному засіданні Ради. У результаті таємного голосування рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини від загального складу депутатів Ради, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Стаття 9. Фіксування засідань Ради.

9.1. Сесія та протокол засідання Ради ведуться українською мовою, під час засідання сесії здійснюється відеозапис, якщо для цього є наявний у ради технічний ресурс. Протокол та за наявності відеозапис який секретар Ради зобов’язаний підготувати до оприлюднення на офіційному сайті Ради не пізніше, як на 5 день після сесії.

9.2. Ведення протоколу забезпечує загальний відділ апарату Ради.

9.3. У протоколі засідання Ради зазначаються: – дата, час і місце проведення пленарного засідання Ради; – число депутатів, обраних до Ради, і число присутніх; – порядок денний сесії Ради, прізвище, посада головуючого на засіданні, доповідача та співдоповідача з кожного питання; – прізвища депутатів Ради, що беруть участь в обговоренні, внесли запит, поставили письмово або усно запитання доповідачам; та посада – для осіб, що не є депутатами Ради; – результати голосування щодо кожного питання порядку денного із зазначенням числа голосів, поданих “за”, “проти”, “утрималися”, кількість депутатів Ради, які не взяли участі в голосуванні, прізвища депутатів, які проголосували «за», «проти», «утрималися» або не взяли участі у голосуванні згідно зі списком поіменного голосування щодо кожного питання порядку денного.

9.4. Якщо сесія Ради триває кілька днів, протоколи засідань складаються кожного дня окремо.

Пленарні засідання Ради можуть стенографуватись. Стенограма засідання у такому випадку підлягає оприлюдненню секретарем Ради на офіційному сайті Ради у 5-денний термін з дня засідання Ради.

9.5. Протокол засідання Ради візується членами секретаріату Ради, юристом Ради та підписується головуючим на пленарному засіданні Ради не пізніше, ніж у 5-денний строк з дня пленарного засідання. Секретар Ради оприлюднює протокол засідання Ради на офіційному сайті Ради у 5-денний строк з дня такого засідання.

Стаття 10. Гласність у роботі Ради

10.1.   Сесія Ради проводиться гласно. На засіданні Ради можуть бути присутні працівники виконавчого комітету Ради, запрошені, керівники підприємств, установ, організацій, всіх форм власності, мешканці селища, помічники-консультанти депутатів Ради, представники партій, громадських об’єднань та засобів масової інформації, громадяни України можуть вільно знаходитись на засіданні Ради, у тому числі на засіданнях комісій Ради. Народні депутати України, депутати Київської обласної ради, можуть бути присутні на засіданні Ради, у тому числі на засіданнях комісій Ради, й мають право дорадчого голосу, який заноситься до протоколу. На розсуд Голови, сесія може скликатися не лише в сесійній залі, але й в Будинку культури. Сесія переноситься з сесійного залу до Будинку культури, якщо всі охочі громадяни бути присутніми на сесії не поміщаються в сесійній залі ради. У такому випадку Голова оголошує 15 хвилинну перерву й місце проведення сесії переноситься до Будинку культури.

10.2. Для запрошених відводяться визначені місця у залі засідань Ради. Запрошені та інші присутні на сесії не повинні втручатись у роботу сесії, зобов’язані дотримуватись порядку і підкорятися головуючому. Особа, яка допускає порушення порядку на сесії, зобов’язана звільнити залу засідань.

10.3. Гласність роботи Ради також забезпечується шляхом розповсюдження інформації про її діяльність через засоби масової інформації та на офіційному сайті ksr.gov.ua.

Розділ 3. Рада, її органи та посадові особи

Стаття 11. Рада і її структура

11.1.  Рада складається з 26 депутатів, які обираються населенням селища Коцюбинське на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

11.2.    Структура Ради:

  •         Коцюбинський селищний голова;
  •         депутати;
  •         секретар Ради;
  •         постійні комісії Ради;
  •         тимчасові контрольні комісії Ради;
  •         виконавчий комітет Ради;
  •         інші виконавчі органи Ради;

Стаття 12. Коцюбинський селищний голова

12.1. Повноваження Голови починаються з моменту оголошення головою Коцюбинської територіальної виборчої комісії на пленарному засіданні Ради рішення про його обрання і закінчуються у день відкриття першої сесії Ради,  обраної  на наступних виборах,  або,  якщо Рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої  особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового  припинення  його  повноважень.

12.2. Повноваження Голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” .

12.3.  Повноваження Голови визначені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими нормативно-правовими актами України, Статутом територіальної громади селища Коцюбинське та даним Регламентом.

12.4.   Голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

12.5. При здійсненні наданих повноважень селищний голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним – перед Радою, а з питань здійснення виконавчими органами Ради повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

12.6.  Голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами у Будинку культури, про дату, час та місце цієї події громада має бути проінформована не пізніше, як за тиждень, шляхом оприлюднення інформації на офіційному сайті ради та дошках оголошень. Голова зобов’язаний перед Радою раз на рік інформувати про работу виконавчих органів Ради.

12.7.Голова має право призупинити рішення Ради до повторного розгляду на найближчому засіданні у випадку, якщо рішення Ради суперечить чинному законодавству.

12.8. Голова видає розпорядження та інші акти в межах своєї компетенції та повноважень, які набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не зазначено у відповідному акті або не випливає з нього.

Стаття 13. Секретар Ради

13.1.    Секретар Ради обирається Радою за пропозицією Голови з числа її депутатів на строк повноважень Ради та працює в ній на постійній основі.

13.2.   Секретар Ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи в позаурочний час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено законом.

13.3. Секретар Ради:

(1)    здійснює повноваження, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами, цим Регламентом, виконує доручення Голови на виконання даних актів;

(2)    забезпечує розміщення на офіційному сайті Ради:

–          розпорядження про скликання пленарних засідань Ради – не пізніше, як за 10 днів до дня сесії (не пізніше, ніж за 1 день до дня позачергової сесії);

–          проекти рішень Ради – не пізніше, як за 5 днів до дня сесії (не пізніше, ніж за 1 день до дня позачергової сесії);

–          відомості про присутніх та відсутніх депутатів на пленарному засіданні Ради – не пізніше як на 5 день після проведеного засідання;

–          підписаний протокол пленарного засідання Ради разом зі списком поіменного голосування депутатів з питань порядку денного – не пізніше як на 5 день після проведеного засідання;

–          прийняті на пленарному засіданні Ради та підписані головуючим рішення разом з результатами поіменного голосування депутатів щодо кожного з рішень – не пізніше як на 5 день після проведеного засідання;

–          відомості про ветовані Головою рішення Ради – не пізніше як на 5 день після проведеного засідання;

–          підписаний протокол засідань комісій Ради разом зі списком поіменного голосування депутатів з питань порядку денного – не пізніше як на 5 день після проведеного засідання;

–          відеозапис пленарного засідання, якщо такий проводився, – не пізніше, ніж на 5 день після проведеного засідання;

–          стенограму пленарного засідання у випадку її введення – не пізніше, ніж на 5 день після проведеного засідання;

–          депутатські запити – не пізніше, ніж на 5 день після проведеного засідання;

–          відповіді на депутатські запити – не пізніше, ніж на 5 день з дня його отримання;

–          інші документи, матеріали та інформацію, передбачені Регламентом;

(3)    виконує інші обовʼязки, передбачені Регламентом, іншими актами органів (у тому числі посадових осіб) місцевого самоврядування селища Коцюбинського, прийнятих на підставі, в межах та у спосіб, передбаченими чинним законодавством.

13.4. Повторне невиконання або неналежне виконання секретарем Ради свого обовʼязку, передбаченого законом або Регламентом, одноразове грубе порушення законодавства або Регламенту є підставою для обовʼязкового дострокового припинення його повноважень.

13.5. У випадку відсутності, невиконання або неналежного виконання секретарем Ради своїх обовʼязків, передбачених Регламентом, виконання його обовʼязків покладається на керуючого справами.

Стаття 14. Постійні комісії Ради

14.1.  Постійні комісії є органами Ради, що обираються з числа її депутатів і формуються на підставі письмових заяв депутатів, які ти самим засвічдують своє бажання працювати в одній із постійних комісій. Постійні комісії створюються для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень Ради та її виконавчих органів.

14.2.  Діяльність постійних комісій Ради регламентуються положеннями Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, Статутом територіальної громади селища Коцюбинське та Положенням “Про постійні комісії”, яке формується і виноситься на розгляд депутатів після затвердження регламенту.

14.3.   В структурі Ради створені такі постійні комісії Ради:

  •         комісія з питань регламенту, депутатської етики, законності, правопорядку та протидії корупції;
  •         комісія з питань планування, бюджету, фінансів, цін;
  •         комісія з питань освіти, культури, молоді та спорту та соціального захисту населення;
  •         з питань землекористування, торгівлі, побутового обслуговування та житлово-комунального господарства;
  •         з питань промисловості, транспорту, містобудування, благоустрою, зв’язку, землеустрою та відносин власності на природні ресурси.

14.4.  Робота постійних комісій Ради організується згідно з їх Положенням. До прийняття нового положення «Про постійні комісії» діє поточна його редакція в частині, що не суперечить чинному законодавству, Регламенту, іншим актам місцевого самоврядування селища.

14.5.   Плани роботи постійних комісій складаються на поточний рік і затверджуються  на засіданні комісій. Ці плани роботи не пізніше, як після 10 днів після другого засідання постійної комісії передаються секретареві ради. Секретар Ради повідомляє Голову про наявність або відсутність планів роботи комісій, передає їх на погодження Голові, після чого забезпечує оприлюднення їх на офіційному сайті ksr.gov.ua не пізніше 5 днів з дня їх погодження.

14.6. Неподання головою комісії після другого засідання постійної комісії плану роботи комісії є підставою для обовʼязкового припинення його повноважень.

Стаття 15. Тимчасові контрольні комісії Ради

15.1.  Тимчасові контрольні комісії є органами Ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених Радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд Ради.

15.2.  Рішення про створення тимчасової контрольної комісії Ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини від загального складу Ради.

15.3.    Порядок формування, функції та організація роботи тимчасових контрольних комісій Ради регламентуються положеннями Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад ”, Статутом територіальної громади селища Коцюбинське та Положенням “Про постійні комісії”.

15.4.  Засідання тимчасових контрольних комісій Ради проводяться відкрито. Дііяльність тимчасових контрольних комісій Ради є гласною.

15.5.  Повноваження тимчасової контрольної комісії Ради припиняються з моменту прийняття Радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень Ради, яка створила цю комісію.

Розділ 4. Депутатська діяльність

Стаття 16. Депутат Ради

16.1.  Депутати Ради здійснюють від імені та в інтересах територіальної громади селища функції та повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про статус депутатів місцевих рад “.

16.2.    Права депутата Ради зазначені в Законі-України “Про місцеве самоврядування в Україні”, в статті 11 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” та інших нормативно-правових актах України.

16.3.   Депутат Ради має такі обов’язки: брати участь у роботі Ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень, виконувати доручення Ради та її органів;

  •         бути присутнім на пленарних засіданнях Ради, засіданнях постійної комісії та інших органів, до складу яких він входить. У разі неможливості бути присутнім на засіданні депутат повідомляє про це голову селищної Ради;
  •         додержуватися Регламенту Ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності Ради та її органів;
  •         підтримувати зв’язки з виборцями, які висунули його кандидатом у депутати, а також колективами інших підприємств, установ, організацій, державними органами, органами самоврядування та органами об’єднань громадян, розташованими на території його виборчого округу та територіальною громадою в цілому;
  •         інформувати виборців про роботу Ради, виконання планів і програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевих екологічних програм, інших місцевих програм, місцевого бюджету, рішень ради і доручень виборців, рішень Ради та наказів виборців. вивчати громадську думку; вивчати потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні;
  •         розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення.
  •         брати участь в організації виконання рішень Ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території громади або виборчого округу; інші обов’язки, передбачені Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про статус депутатів місцевих рад”, досконально вивчити необхідні документи для роботи в якості депутата.

16.4. Депутат є відповідальним перед виборцями свого виборчого округу і їм підзвітний.

16.5. Припинення повноважень депутата здійснюється у відповідності з вимогами Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та інших законів.

16.6  Правила поведінки під час сесійних засідань:

  1.    В ході сесійних засідань депутат не повинен допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів.
  2.    За порушення порядку під час сесійних засідань або засідань відповідної комісії селищної ради головою селищної ради або, відповідно, головою комісії робиться зауваження, яке заноситься секретарем до протоколу засідання.
  3.    У разі повторного порушення депутатом порядку під час засідання, головою селищної ради(сесійне засідання) або головою комісії (засідання комісії) ставиться на розгляд питання перед депутатами щодо позбавлення слова; депутат видаляється, якщо за це проголосувало більше половини депутатів, присутніх на засіданні, з занесенням секретарем до протоколу засідання.
  4. Якщо в ході порушення депутатом порядку в засіданні було встановлено склад адміністративного чи кримінального правопорушення, то відповідні матеріали направляються до правоохоронних органів.

16.7. На депутатів Ради поширюються вимоги та обмеження, встановлені  Законом  України  “Про  засади запобігання і протидії корупції».

16.8. Депутати місцевих рад зобов’язані щороку до 1 квітня подавати до апарату Ради декларацію про  майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до Закону України «Про  засади  запобігання  і  протидії  корупції». Декларації про майно, доходи, витрати і зобовʼязання фінансового характеру депутатів оприлюднюються у строк до 5 квітня кожного року на офіційному сайті Ради. Відповідальним за подання декларацій для забезпечення оприлюднення на сайті ради є секретар Ради. Депутат, який не подав декларації для оприлюднення у строки, передбачені регламентом, з 2 квітня втрачає право на обговорення питань порядку денного під час сесії, не може очолювати комісію, бути заступником голови комісії чи секретарем.

 

16.9. Відвідуваність засідань сесій та комісій кожного депутата наприкінці року обліковується регламентною комісією й результати оголошуються на першій сесії наступного року каденції. Депутат, який пропустив понад 50 % засідань сесій або комісій позбавляється права обговорення на засіданнях сесій та на комісій ради. Інформація про неналежну відвідуваність депутата публікується на офіційному сайті ради із роз’ясненням виборцям процедури відкликання депутата з Ради.

 

Стаття 17. Депутатські групи та фракції Ради

 

17.1. Для вироблення спільних позицій, концепцій, поглядів з питань, що розглядаються Радою або входять до сфери її компетенції, депутати можуть за взаємною згодою створювати депутатські групи та об’єднуватись за партійною ознакою у фракції.

17.2. Депутатські групи та фракції створюються на зборах депутатів, на яких обирається керівник групи або фракції. Керівник групи або фракції організовує її роботу та представляє у відносинах з іншими групами, фракціями та Радою.

17.3.  Депутатська група може бути утворена в будь-який час протягом строку повноважень ради даного скликання за рішенням зборів депутатів місцевої ради, які виявили бажання увійти до її складу. Депутатська група складається не менш як з трьох депутатів місцевої ради. Депутатська група реєструється відповідною місцевою радою за поданням особи, яка очолює депутатську групу, до якого додається підписане депутатами цієї групи письмове повідомлення про сформування депутатської групи із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи та депутатів, які уповноважені представляти групу.

17.4.  Депутат Ради може бути одночасно членом тільки однієї фракції.

17.5.  Секретаріат інформує Раду про створення депутатської групи та фракції, їх склад. Інформація заноситься до протоколу сесії Ради.

Стаття 18. Депутатські запити, запитання та звернення

18.1.  Депутатський запит – це підтримана Радою вимога депутата, яка заявлена попередньо або на пленарному засіданні Ради, до Голови, виконавчого комітету, керівників відділів, управлінь та інших органів виконавчого комітету, до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території Ради, незалежно від форм власності, а також до голови відповідної місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів, управлінь та інших служб місцевої державної адміністрації з питань, що мають суспільне значення і належать до відання Ради.

18.2.  Запит може бути внесено депутатом або групою депутатів у письмовій або усній формі. По ньому може проводитись обговорення і приймається рішення.

18.3.   Рішення про направлення депутатського запиту органу чи посадовій особі, до яких звернуто запит, приймається, якщо за нього проголосувало більше половини депутатів від загального складу ради.

18.4.   Голова Ради доводить текст запиту до відповідного органу чи посадової особи, до яких його звернуто.

18.5.   Орган чи посадова особа, до яких звернуто запит, зобов’язані у встановлений Радою строк офіційну письмову відповідь на нього відповідній раді і депутату місцевої ради із позначених у запиті питань. Якщо депутатський запит з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату зобов’язані письмово повідомити про це з обгрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

18.6. Відповідь на запит може бути розглянуто на пленарному засіданні Ради. Включення питання про обговорення відповіді на запит, а також підготовка проекту рішення з цього питання здійснюється у загальному порядку, передбаченому пунктами 6.4, 6.5, 7.3, 7.4 Регламенту.

18.7.  Депутатське запитання – це засіб одержання депутатом інформації або роз’яснення з тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії Ради або дано депутату в індивідуальному порядку. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.

18.8.  Депутатське звернення – викладена в письмовій формі вимога депутата Ради з  питань, пов’язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території селища Коцюбинське, здійснити певні дії, вжити заходи чи дати офіційне роз’яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

18.9. Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території с. Коцюбинське, до яких звернувся депутат Коцюбинської селищної Ради, зобов’язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніше ніж через місяць. Якщо депутатське звернення з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату Коцюбинської селищної Ради, зобов’язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

Стаття 19. Доручення виборців

19.1.    Прийняті депутатами доручення виборців передаються до секретарю Ради, який реєструє їх у журналі “Доручення виборців”, а далі передає їх Голові, у відповідні комісії та відповідним депутатам. Доручення виборців включаються до розгляду на сесії Ради з дотриманням вимог, передбачених пунктами 6.4, 6.5, 7.3 і 7.4 Регламенту.

19.2.   Виборці можуть давати своєму депутатові доручення на зборах під час його звітів чи зустрічей з питань, що випливають з потреб відповідного виборчого округу чи територіальної громади в цілому. Доручення виборців має бути підтримане більшістю учасників зборів. Доручення виборців не повинні суперечити Конституції і законам України, а їх виконання має належати до відання Ради та її органів.

19.3.   Доручення виборців, виконання яких потребує прийняття Радою або її виконавчим органом рішення, фінансових або інших матеріальних витрат, доводяться депутатом до відома відповідної комісії Ради або її органів.

19.4.  Рада та її органи аналізують доручення виборців, дані депутатам Ради, та з урахуванням матеріальних, в тому числі і фінансових, можливостей приймають відповідні рішення щодо їх реалізації. Рішення з цих питань доводяться до відома депутатів та територіальної громади.

19.5.   Депутат бере участь в організації виконання доручень виборців як одноособово, так і в складі постійних і тимчасових комісій Ради або в складі утвореної з цією метою депутатської групи, може залучати до їх виконання органи самоорганізації населення, а також виборців відповідного виборчого округу.

19.6.  Депутат періодично інформує своїх виборців про результати розгляду Радою та її виконавчими органами доручень виборців та особисту участь в організації їх виконання.

Стаття 20. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесіях Ради

20.1.  Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесіях ради або передані в письмовій формі головуючому на її пленарних засіданнях, розглядаються Радою або за її дорученням постійними комісіями ради чи надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним органам та посадовим особам, які зобов’язані розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені Радою, і про результати розгляду повідомити безпосередньо депутатів, які внесли пропозиції чи висловили зауваження, а також Раду

20.2.  Рада та її виконавчі органи забезпечують виконання пропозицій і зауважень депутатів, схвалених Радою, інформують депутатів про реалізацію пропозицій і зауважень, внесених ними на сесіях Ради.

Стаття 21. Забезпечення депутатської діяльності

21.1.  Повноваження депутата Ради починаються з моменту офіційного оголошення селищною територіальною виборчою комісією на сесії Ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії Ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.

21.2.   Депутат Ради представляє інтереси своїх виборців та має всю повноту прав, що забезпечує його активну роботу в окрузі, участь у діяльності Ради, утворених нею органах та несе зобов’язання перед своїми виборцями, Радою та її органами відповідно до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

21.3.  На час здійснення депутатських повноважень та в інших, передбачених законом випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням йому середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з депутатською діяльністю, за рахунок селищного бюджету.

Стаття 22. Звернення громадян до Ради

22.1.   Робота із зверненнями громадян до Ради є одним з першочергових напрямів її роботи.

2.2.  Пропозиції, заяви і скарги, які надійшли до Ради або її депутата, підлягають розгляду, після чого вживаються заходи до їх своєчасного вирішення. Депутати, а також Рада можуть направляти одержані ними пропозиції, заяви і скарги до відповідних органів, підприємств, установ і організацій, які зобов’язані розглянути їх відповідно до чинного законодавства і про результати повідомити заявника, а також депутата та Раду.

22.3.  Депутати та працівники апарату Ради вивчають причини, які породжують скарги, і вносять свої пропозиції щодо їх усунення в Раду, державним органам, об’єднанням громадян, підприємствам, установам і організаціям.

Стаття 23. Звітність депутатів про роботу

23.1.   Депутат Ради періодично, але не менш, як раз на рік, зобов’язаний звітувати про свою роботу і роботу Ради перед виборцями округу.

23.2.  Звіт депутата може бути проведено в будь-який час на вимогу зборів виборців за місцем проживання, трудової діяльності або навчання, а також органів самоорганізації населення.

23.3.  Про проведення звіту, часу та місця його проведення депутат інформує Голову та секретаря Ради не пізніше, ніж за 15 днів до дня проведення звіту. Секретар Ради забезпечує оприлюдннення інформації про звіт депутата Рада із зазначенням часу та місця його проведення на офіційному сайті Ради у строк не пізніше, ніж за 10 днів до дня проведення звіту.

23.4.  Депутатові забезпечуються необхідні умови для проведення звітів і зустрічей з виборцями. Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, керівники підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності зобов’язані сприяти депутатам місцевих рад в організації їх звітів (зустрічей) перед  виборцями шляхом надання приміщень, інформаційних та інших довідкових матеріалів, необхідних депутату місцевої ради, на прохання депутата здійснювати інші заходи, пов’язані з проведенням його звіту (зустрічі) перед виборцями, у тому числі сприяти оповіщенню виборців про час і місце його проведення. Рішення з питань організації звітів (зустрічей) депутата з виборцями приймається на засіданні місцевої ради.

 

23.5. Звіти і зустрічі депутатів з виборцями висвітлюються засобами масової інформації.

 

23.6. Звіт депутата підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Ради не пізніше, ніж як на 5 день з дня проведення звіту. Відповідальність за забезпечення оприлюднення звіту несе секретар Ради.

 

Стаття 24. Дисципліна і етика в діяльності Ради

24.1.  Депутат Коцюбинської селищної Ради як повноважний представник інтересів територіальної громади виборців свого виборчого округу та член Ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися таких правил депутатської етики:

  •         керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано;
  •         не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях; не принижувати честі й гідності виборців, інших депутатів, посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій;
  •         керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності;
  •         не розголошувати відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється чинним законодавством, інших відомостей з питань, що розглядалися на закритих засіданнях Рада чи її органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, та відомостей, які стосуються таємниці особистого життя депутата або виборця, що охороняється законодавством, чи стали йому відомі у зв’язку з його участю в депутатських перевірках;
  •         не допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських фракцій, окремих депутатів місцевих Рад;
  •         не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, пов’язані зі здійсненням ним депутатських повноважень.

24.2.  На засіданнях Ради промовець не повинен вживати образливі висловлювання та непристойні і лайливі слова, закликати до незаконних і насильницьких дій. Головуючий на засіданні має право попередити промовця про неприпустимість таких висловлювань і закликів або припинити його виступ, а у разі повторного порушення – позбавити його права виступу на даному засіданні.

24.3.   Якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання, або виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий на засіданні позбавляє його слова. Та частина виступу промовця, яка виголошена після позбавлення його слова, не включається до протоколу засідання сесії.

24.4. Під час засідання Ради депутати повинні утримуватись від дій, які перешкоджають викладенню або сприйманню виступу (вигуками, оплесками, вставанням тощо).

24.5.  Головуючий на засіданні продовжує час для виступу промовця на термін, на який його виступ було перервано. Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню засідання – порушує регламент Ради, головуючий на засіданні попереджає його персонально і закликає до порядку. Після повторного попередження протягом засідання за згодою більшості депутатів від їх фактичної кількості, визначеною без обговорення шляхом голосування, має право позбавити депутата слова до кінця засідання.

Розділ 5. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

Стаття 25. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

25.1.  Основними актами органів та посадових осіб місцевого самоврядування є:

  •         рішення Ради;
  •         рішення виконавчого комітету Ради;
  •         розпорядження Коцюбинського селищного голови.

Стаття 26. Акти Ради

26.1.  Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

26.2.  Рішення Ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу Ради, крім випадків, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в України» і цим Регламентом. При встановленні результатів голосування до загального складу Ради включається Голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні, і враховується його голос.

26.3. Рішення та/або проект рішення Ради не може суперечити Конституції України, законам України, іншим актам законодавства, Статуту територіальної громади селища Коцюбинське, Регламенту, положенню про постійні комісії Ради.

26.4.  Рішення Ради, прийняті на пленарному засіданні Ради, підписуються головуючим на сесії в п’ятиденний термін з дня їх прийняття.

26.5.  Рішення Ради у п’ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено Головою і внесено на повторний розгляд відповідної Ради із обгрунтуванням зауважень. Рада зобов’язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо Рада відхилила зауваження голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу Ради, воно набирає чинності.

26.6. Рішення Ради, які приймаються з дотриманням чинного законодавства та вимог Регламенту, набирають чинності з моменту прийняття. Рішення Ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення на офіційному сайті ради www.ksr.gov.ua, якщо інший більш пізній строк набрання чинності не встановлено самим рішенням.

26.7. Офіційним оприлюдненням рішень є їх публікація на офіційному сайті Ради ksr.gov.ua.

Стаття 27. Акти виконавчого комітету Ради

27.1.   Виконавчий комітет Ради в межах своїх повноважень приймає рішення.

27.2.  Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються Головою.

27.3.  У разі незгоди Голови з рішенням виконавчого комітету Ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд Ради.

27.4.  Рішення виконавчого комітету Ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів Ради, можуть бути скасовані Радою.

Стаття 28. Акти депутата Ради

28.1.   Депутат, на своєму виборчому окрузі засвідчує факт і видає зацікавленій особі акт депутата, характеристику тощо.

Стаття 29. Порядок доведення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування до відома населення.

29.1.  Усі Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення шляхом їх оприлюднення на офіційному сайті ksr.gov.ua.

29.2. Офіційне оприлюднення усіх актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування смт Коцюбинське здійснюється на офіційному сайті ksr.gov.ua.

29.3.  На вимогу громадян їм може бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

29.4. Зауваження і пропозиції мають бути чітко сформульовані і повинні містити логічно обгрунтовані положення, що вказують на: – порушення Радою процедури розгляду, підписання і набрання чинності цим рішенням; – вихід Ради за межі компетенції при прийнятті такого рішення; – невідповідність рішення Ради законодавству України.

29.5.  Рішення виконавчого комітету Ради після їх прийняття підписуються Головою.

29.6.  У разі незгоди з рішенням виконавчого комітету Голова може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням і невідкладно зобов’язаний внести це рішення на розгляд найближчого пленарного засідання Ради. У разі затвердження рішення виконавчого комітету Радою Голова зобов’язаний підписати це рішення.

Розділ 6. Розгляд і прийняття рішень Ради за спеціальними процедурами

Стаття 30. Підготовка і затвердження бюджету селища

30.1. Порядок складання та використання місцевого бюджету регламентується статтями 61-70 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Бюджетним кодексом України та іншими актами, цим Регламентом.

30.2.  Постійна комісія з питань планування, бюджету, фінансів, цін є головною в Раді з питань опрацювання проекту бюджету селища Коцюбинське.

30.3. На затвердження Радою проект бюджету селища Коцюбинське виноситься в порядку, передбаченому Регламентом,після опрацювання його іншими постійними комісіями Ради.

Стаття 31. Підготовка і затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку селища та цільових програм з інших питань місцевого самоврядування

31.1.  Постійна комісія з питань планування, бюджету, фінансів, цін є головною в Раді з питань опрацювання проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку селища Коцюбинське. На затвердження Радою проект програми соціально-економічного та культурного розвитку виноситься в порядку, передбаченому Регламентом,після опрацювання його іншими постійними комісіями Ради.

31.2. Опрацювання цільових програм з інших питань місцевого самоврядування покладається на відповідні постійні комісії Ради. На затвердження Радою проекти цільових програм виносяться в порядку, передбаченому Регламентом, після опрацювання їх іншими постійними комісіями.

Стаття 32. Місцеві референдуми

32.1. Місцевий референдум є спосіб прийняття мешканцями селища Коцюбинське шляхом прямого волевиявлення (голосування) питань місцевого значення.

32.2. Порядок призначення та проведення місцевого референдуму регламентується вимогами чинного законодавства  .

32.3. Якщо проекти рішень Ради не відповідають результатам місцевого дорадчого опитування, такі рішення можуть бути прийняті лише не менш як трьома четвертими від загальної кількості депутатів Ради.

Стаття 33. Про притягнення депутата до відповідальності

33.1. У разі відсутності депутата без поважних причин загалом більш як на половині пленарних засідань Ради протягом календарного року ініціюється питання про його відкликання.

33.2. Притягнення депутата до відповідальності, припинення його повноважень можливо й в інших випадках, передбачених чинним законодавством України та/або даним Регламентом.

Стаття 34. Порядок дострокового припинення повноважень депутата, селищного голови, його заступників, секретаря Ради та Ради в цілому

34.1. Повноваження депутата Ради припиняються достроково за наявності підстав, перелічених у частині першій статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, засвідчених офіційними документами. Рада розглядає питання про дострокове припинення повноважень депутатів Ради у випадках, зазначених у частині другій статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

34.2. Про дострокове припинення повноважень депутата Рада приймає рішення поіменним голосуванням і доручає Коцюбинській територіальній виборчій комісії провести вибори депутата замість вибулого відповідно до чинного законодавства про місцеві вибори.

34.3. Прийняте Радою рішення про дострокове припинення повноважень депутата не підлягає перегляду.

34.4. Депутат, який бажає достроково скласти депутатські повноваження, подає особисту письмову заяву на ім’я Голови. В заяві депутат може викласти мотиви свого рішення. Заява депутата про складання повноважень не може відкликатися: вона розглядається у десятиденний термін з дня подання. Рада за поданням Голови у порядку, передбаченому Регламентом, розглядає заяву депутата і приймає рішення про припинення його повноважень. Заява депутата про складання ним депутатських повноважень та рішення Ради з цього питання доводиться до населення селища на офіційному сайті Ради

34.5. Після отримання Радою копії обвинувального вироку суду, який набрав законної сили щодо депутата, Рада за поданням Голови у порядку, передбаченому Регламентом, приймає рішення про дострокове припинення повноважень депутата Ради.

34.6. Повноваження Голови припиняються достроково за наявності засвідчених офіційними документами підстав, перелічених у частині першій статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, та у порядку, передбаченому статтею 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

34.7. Рада розглядає питання про дострокове припинення повноважень Голови за наявності підстав, передбачених частиною другою статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, підтверджених офіційними документами.

34.8. Дострокове припинення повноважень Голови вирішується у відповідності до частини третьої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

34.9. Питання про дострокове припинення повноважень секретаря Ради вноситься на розгляд Ради у випадку невиконання або неналежного ним виконання своїх обовʼязків, у тому числі передбачених цим Регламентом, у порядку, передбаченому Регламентом. Рішення про звільнення з посади приймається Радою шляхом таємного голосування.

34.10. Дострокове припинення повноважень Ради здійснюється в порядку, передбаченому чинним законодавством .

34.11. Рада, повноваження якої достроково припинено за рішенням місцевого референдуму або якщо щодо неї Верховна Рада України прийняла рішення про проведення позачергових виборів, продовжує діяти до обрання нового складу Ради.

Розділ 7. Виконавчий комітет Ради

Стаття 35. Виконавчий комітет.

35.1. Виконавчим органом міської ради є виконавчий комітет Коцюбинської селищної ради, який утворюється Радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень селищної ради, селищного голови її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

35.2. Кількісний склад виконавчого комітету визначається Радою за пропозицією Голови. Персональний склад виконавчого комітету селищної ради затверджується селищною радою за пропозицією Голови. Очолює виконавчий комітет Голова.

35.3. Виконавчий комітет Ради утворюється у складі відповідно Голови, заступників Голови, керуючого справами виконавчого комітету, а також керівників відділів та інших виконавчих органів Ради, інших осіб. До складу виконавчого комітету за посадою входить секретар Ради. До складу виконавчого комітету ради не можуть входити депутати Ради.

35.4. Внесення змін до складу виконавчого комітету здійснюється рішенням сесії за пропозицією Голови.

35.5. Особи, які входять до складу виконавчого комітету Ради, крім тих, хто працює у виконавчих органах Ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів місцевого бюджету.

35.6. Виконавчий комітет Ради є підзвітним і підконтрольним Раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Основною формою роботи виконавчого комітету Ради є його засідання, які проводяться в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету. Регламент виконавчого комітету затверджується на його засіданні. Виконавчий комітет здійснює свої повноваження на основі Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

4 коментарі

  1. Виктор Узерчук 21 Грудня 2015 at 21:54

    В таком проекте регламента, осталось только ввести налогообложение на воздух, ветер, осадки (снег, дождь), солнечный и лунный свет, а также на полную тьму. (тьма в головах у авторов)

    • Iron Maiden 22 Грудня 2015 at 14:46

      Регламент НО: демократический, открытый, честный и конечно можно продолжать. Но для того чтобы попасть на сессию
      нужно зарегистрироваться за 3 дня у Гловацкой, и это только одна ласточка!
      Дальше, больше! Интересно, какой неуч это писал??? Наверное, Узерчук у КВА на зарплате, что так расхваливает РЕГЛАМЕНТ НО

  2. Iron Maiden 22 Грудня 2015 at 14:26

    Я так понимаю, что Узерчуку нравится регламент от НО!!!

  3. Кузьміч Вадим 23 Грудня 2015 at 17:23

    Стаття 32/1Місцеві ініціативи
    32.1. Члени Територіальної громади мають право ініціювати розгляд у Раді будьякого питання, віднесеного законом до відання місцевого самоврядування.
    32.2. Місцева ініціатива реалізується у формі подання до Ради проекту рішення ради разом з супровідними документами, визначеними Регламентом Ради.
    32.3.Суб’єктами розробки проекту рішення Ради у порядку місцевої ініціативи можуть бути:
    – члени Територіальної громади, об’єднані в ініціативну групу;
    – інститути громадянського суспільства, легалізовані на території громади;
    – органи самоорганізації населення, легалізовані на території громади.
    32.4.Реєстрація проекту рішення Ради, поданого у порядку місцевої ініціативи, здійснюється секретарем Ради за умови підтримки такого проекту рішення не менше як 300 повноправними членами Територіальної громади.
    32.5. Підтримка проекту рішення Ради, поданого у порядку місцевої ініціативи, здійснюється у формі підписів членів Територіальної громади під проектом такого рішення. Ініціативна група збирає підписи на підтримку проекту рішення, поданого у порядку місцевої ініціативи, на підписних листах, форма яких затверджується Радою.
    32.6. Проект рішення, поданого у порядку місцевої ініціативи, розглядається на сесії Ради у порядку, встановленому Регламентом ради, з урахуванням положень цього Статуту Громади.
    32.7. Рада в межах своїх повноважень може:
    – прийняти проект рішення, внесений у порядку місцевої ініціативи;
    – відхилити проект рішення, внесений у порядку місцевої ініціативи;
    – направити проект рішення, внесений у порядку місцевої ініціативи, на доопрацювання відповідною депутатською комісією за обов’язкової участі членів ініціативної групи. Розгляд узгодженого з членами ініціативної групи допрацьованого проекту рішення здійснюється на наступному пленарному засіданні ради. Повторне направлення проекту на доопрацювання не допускається.
    32.8. З питання, внесеного до ради у порядку місцевої ініціативи, рада може
    розглянути власний альтернативний проект рішення у випадку, якщо проект
    рішення, внесений у порядку місцевої ініціативи, відхилений.
    32.9. Рішення Ради з питання, внесеного у порядку місцевої ініціативи, в
    10-денний термін надсилається членам ініціативної групи та оприлюднюється в порядку, встановленому Регламентом ради та Статутом Громади.
    32.10. Регулювання окремих процедурних питань реалізації права членів Територіальної громади на місцеву ініціативу, а також затвердження зразків документів, необхідних для реалізації права на місцеву ініціативу, визначається Положенням про місцеві ініціативи, яке затверджується радою.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539