Комунальний гоп-стоп по-бучанські або як припинити здирництво Бучанського ЖЕКу
— 13 листопадаа 2017 2Загальновідомо, що сподіватися на успіх, сідаючи за один стіл з шулерами – завдання невдячне. На жаль, співробітники окремих відомств перефарбувалися і непогано почуваються в ролі монополістів – комунальників. За прикладами ходити далеко не треба. Перше місце, безперечно, треба віддати Бучанському управлінню житлово-комунального господарства – БУЖКГ (в народі -ЖЕК, в побуті – ЖЕК-різник). Якими ж прийомами користуються ці маніпулятори, підтверджуючи відому істину, що безкарність породжує беззаконня.
Перш за все слід зазначити грубі порушення Закону, допущені міською владою раніше. Так, наш будинок, який знаходиться за адресою: Б-р Б.Хмельницького, 2, рішенням Бучанської ради ще у 2015 році був переданий в комунальну власність (!). Це розв’язало руки в подальшому і по здачі міською владою в оренду ряду підвальних приміщень будинку з подальшим їх викупом приватними особами. Таким чином, власники будинку втратили частину належних їм за законом приміщень. Вакханалія беззаконня вражає. На сьогодні з’ясовується, що земельна ділянка будинку з прилеглою прибудинковою територією не має кадастрового номера (!). Але повернемося до наших головних фігурантів. Отже, по порядку (всі новації ЖЕКу наведені в порівнянні з нормами Законів).
ПРИЙОМ ПЕРШИЙ. Фальсифікація площ прибудинкових територій.
Вартість послуги “Прибирання прибудинкової території” безпосередньо залежить від її площі, і пов’язаної з цим кількості двірників, матеріальних витрат та обов’язкових відрахувань. Нормативами позначені вимоги до цих територій (Земельний Кодекс України, Накази Держкомітету та ін.), де обов’язковими умовами є те, що ці території і їх межі визначаються землевпорядними ліцензованими організаціями на підставі державних стандартів. Нічого цього на практиці не існує. БУЖКХ самовільно і безконтрольно складає липові акти фіктивних вимірів, в яких не зафіксовані навіть межі цих територій. На прикладі нашого будинку (надалі – посилання на нього і діючі при цьому тарифи) з’ясувалася фальсифікація площі прибудинкової території з її навмисним збільшенням майже на 2500 кв. м, що дозволило безпідставно БУЖКХ покласти собі в кишеню десятки тисяч гривень протягом одинадцяти років існування цього свавілля. Ще більш показовим виявився факт відсутності кадастрового номера на землю під будинком.
Упевнений, що подібна ситуація характерна і для 152 багатоквартирних будинків міста, які обманюють ці шахраї.
ПРИЙОМ ДРУГИЙ. Блеф про заборгованість населення.
Міф про заборгованість населення за квартплату культивується чиновниками БУЖКХ з маніакальною впертістю. Це відбувається тому, що затверджені виконкомом тарифи монополісти приймають за гарантований прибуток від щедрого населення. Практика ж показує, що значна частина послуг або не виконується працівниками БУЖКХ взагалі, або виконується далеко не в повному обсязі. Важко повірити, що з регулярними оголошеннями про “заборгованості”, ЖЕК ще не став банкрутом. Тим часом, керівництво ЖЕКу ретельно приховує не лише свою фінансову діяльність, але і зарплати, і премії своїм співробітникам. Тому тільки ретельна аудиторська перевірка зможе виявити справжніх боржників – великий сумнів, що ними виявляться одержувачі послуг, а не ЖЕК.
ПРИЙОМ ТРЕТІЙ. Маніпулювання формулами при розрахунку тарифів.
Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій (Постанова КМУ № 869 від 01.06.2011р.) Зумовлений порядок розрахунку нормативних витрат по кожному виду послуг, які розраховуються за відповідними формулами. Зокрема, витрати з прибирання прибудинкової території та вивезення сміття визначаються формулами, в знаменнику яких значиться сумарна загальна площа квартир та нежитлових приміщень у житловому будинку. Не треба бути видатним математиком, щоб переконатися, що використовуючи в своїх розрахунках тільки площі квартир, махінатори отримують підвищений на свою користь тариф. І це стосується не лише згаданих видів послуг, і не виключно нашого будинку, а й розрахунків інших тарифів з отриманням неправомірного прибутку для ЖЕКу.
ПРИЙОМ ЧЕТВЕРТИЙ. Самовільне визначення переліку послуг.
На жаль, стало згубною традицією, коли перелік послуг з утримання будинку, споруд та прибудинкової території формується в стінах ЖЕКу, без узгодження цього переліку з жителями будинків. До цього переліку входять, як правило, послуги важко контрольовані або, відвертим чином нав’язані. При цьому ігнорується не лише вимога п. 3 ст. 15 ЗУ “Про ЖКП”, при якому перелік послуг може бути мінімальним, виключно за домовленістю сторін, так і враховувати вимоги і побажання жителів в частині необхідного переліку послуг. Формально БУЖКХ інформує про майбутні зміни (переліку послуг і тарифів) із закликом направити свої пропозиції. На цьому все і закінчується. Отримані пропозиції відправляються в кошик і для затвердження виконкомом подаються тільки “авторські” розробки у вигляді таких послуг, як “експлуатація номерних знаків”, “прибирання підвалів та горищ”, “дератизація”, “дезінфекція” та ін. Причому з позначкою “у випадку необхідності”. Хто і коли перевірить їхнє виконання? Проте, за новим тарифом 3,70 грн / кв.м ці маніпулятори отримують вже протягом півроку гроші від жителів будинку за невиконані послуги.
ПРИЙОМ П’ЯТИЙ. Табу на оприлюднення фінансової діяльності.
Приховування своєї фінансової діяльності – давній прийом комунальників-монополістів. Види традиційних відповідей: “закрита інформація”, “вся інформація створена в процесі діяльності нашого підприємства не є публічною” (!) і т.д. Ось так хвацько намагаються піти від фінансової відповідальності махінатори, в той час, як оприлюднити фінансові витрати на виконані роботи шляхом розміщення даних на власному веб-сайті або в платіжних документах, в т.ч. з наданням при цьому даних про ненадання або надання не в повному обсязі послуги (Постанова КМУ № 970 від 11.12.2013г.) – їх прямий обов’язок.
ПРИЙОМ ШОСТИЙ. Обман в оцінці площі квартир.
Ще однією знахідкою місцевих “коперфільдів” є фальсифікація загальних площ квартир, за які стягується квартплата. Погляньте на платіжки – там фігурує загальна площа квартири з урахуванням лоджій і балконів (порівняйте з технічним паспортом на квартиру). Але ж згідно з діючими будівельними нормами (СНиП 2.08-01-89 “житлові будинки”, загальна площа квартири повинна враховувати знижені коефіцієнти: за лоджії – 0,5 для балконів – 0,3. Цього ЖЕК навмисне не робить, ще й таким чином обкрадаючи жителів. Скажете, невелика величина. Давайте прикинемо. На кожну квартиру в місяць близько 10 грн., на рік – 120 грн., а якщо на весь будинок? А якщо на 150 будинків, які “обслуговує” ЖЕК?
ПРИЙОМ СЬОМИЙ. “Освітлюємо по – новому”.
Освітлення місць загального користування є обов’язковою послугою, але оплата за неї чомусь фіксована, а не за показаннями відповідних лічильників електроенергії. Перевірити достовірність справляння цих оплат неможливо, так само як і контролювати витрати на цю послугу. Залишається вірити тільки анонімній розповіді одного з колишніх штатних електриків ЖЕКу: “Ви навіть не уявляєте як з витратами на це освітлення вас обдурює ЖЕК!”. Ось так! І все в загальний прибутковий гаманець.
ПРИЙОМ ВОСЬМИЙ. “Нове” визначення поточного ремонту.
Виконання послуги “Поточний ремонт конструктивних елементів будівлі”, відповідно до обов’язків балансоутримувача (п.2 ст. 24 ЗУ “Про ЖКП”) і переліком необхідних при цьому обсягів обов’язкових робіт (штукатурні та малярні роботи, побілка і фарбування стін і стель, розшивання тріщин і т. д. і т.п. – відповідно до Наказу Держжитлокомунгоспу України № 150 від 10.08.2004р.) БУЖКХ грубо ігнорує, не забуваючи при цьому стягувати плату як за послугу виконану. У нашому будинку протягом 11 років поточного ремонту не проводили в жодному під’їзді. “Відмазка” БУЖКХ вбивча: “Оскільки ремонт понад 1 кв. м – це ремонт капітальний (!), то і виконувати ми його не зобов’язані”.
ПРИЙОМ дев’ятий. Фальсифікація ревізії димовентиляційних каналів.
БУЖКХ протягом 11 років стягує як обов’язкову плату за міфічну послугу “ревізія димовентканалів”. Дуже важлива, в сенсі безпеки, послуга практично ніколи не виконувалася, більш того, для її виконання в БУЖКХ немає ні фахівців, ні відповідного інструментарію. Ці роботи повинні проводити ліцензовані організації (Постанова Кабінету Міністрів України № 476 від 14.04.2001р.). При цьому акти виконаних робіт повинні підписуватися власниками квартир. Гонитва за легкими грошима змушує горе-фахівців фальсифікувати не тільки факт надання цієї послуги, а й демонструвати в судах вигадану форму акту як доказ виконаної роботи.
ПРИЙОМ ДЕСЯТИЙ. Як ігноруються інформаційні запити.
Ст. 20 Закону України “Про доступ до публічної інформації” передбачає безперешкодне отримання від носіїв (власників) інформації протягом 5-ти робочих днів ґрунтовної відповіді на запит (відповідь може бути затриманий до 20 робочих днів у разі надання великого обсягу інформації). ЖЕК і тут вніс свою лепту. На інформаційні запити, що стосуються сфер діяльності управління, надходять традиційні відмови з “обгрунтуваннями”: “Ця інформація НЕ є публічною”. Нічим, крім як приховуванням своїх “подвигів”, це назвати не можна. Як правило, запити стосуються бухгалтерського обліку, зарплати керівництва, доказових матеріалів в судових процесах тощо.
ПРИЙОМ ОДИНАДЦЯТИЙ. Акти-претензії – в корзину.
Кабінет Міністрів України 11. 12. 2013 року прийняв Постанову № 970 про порядок проведення перерахунку розміру оплати за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, чи не надання або надання в неповному обсязі. Прописаний і алгоритм дії одержувачів послуг: в разі вищеописаних ситуацій для складання акту-претензій запрошуються виконавці (в нашому випадку – БУЖКХ), а в разі їх неявки акт-претензія підписується не менше, ніж двома сусідами і направляється виконавцю для відповідних перерахунків. Працівники БУЖКХ максимально “спростили” для себе цю процедуру – якщо вони і є для складання актів-претензій (а часто цього не трапляється), то подальший шлях цього документа – в корзину ЖЕКу. За більш ніж 10-річний досвід боротьби з цими “новаторами”, я не пам’ятаю жодного випадку перерахунків на більш, ніж 15 оформлених актів-претензій. Якщо це станеться – БУЖКХ зобов’язаний зробити перерахунок для всіх мешканців будинку, кому ці послуги не надавалися (п.11 вищезазначеного Порядку). Викликає сумнів і факт фіксації актів-претензій в стінах ЖЕКу (п.2 ст. 21 ЗУ “Про ЖКП”).
ПРИЙОМ ДВАНАДЦЯТИЙ. Перерахуємо по – своєму.
Напевно багатьом відомо положення, при якому споживач має право на несплату вартості житлово – комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та / або членів його сім’ї при відповідному документальному підтвердженні (посвідчення про відрядження, довідок про лікування та ін.). Ця норма прописана в п. 1 ст. 20 ЗУ “Про житлово – комунальні послуги”. Однак, новаторство комунальників торкнулося і цієї норми Закону. Несподіваними вимогами для такого перерахунку стало вимога надання акту депутата, підписів двох сусідів, що, безсумнівно, повинно сприяти відбити охоту у любителів захистити свої права.
ПРИЙОМ ТРИНАДЦЯТИЙ. Зимувати “по-нашому”.
Вперше, в протиріччя з Законом України “Про ЖКП” (п.5 ч.2 ст. 21) про своєчасне проведення підготовки житлового будинку і його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період БУЖКХ з нового переліку послуг самовільно вилучив саме цю. Оскільки абсолютно беззаконно ЖЕК цю роботу проводити не буде, місця загального користування будуть відкриті всім вітрам і холодам і в цьому випадку всі мешканці будинку абсолютно законно платити за опалення місць загального користування (МЗК) не зобов’язані. Таку “ведмежу” послугу зробило БУЖКХ жителям всіх будинків і “Теплокоммунсервісу”!
ПРИЙОМ чотирнадцяти. Розрахунки в платіжках боржників.
При наявності заборгованості та договору про реструктуризацію ЖЕК в платіжках вказує загальну суму заборгованості, включаючи і плату за поточний місяць, яку жителі повинні погасити до 20 числа наступного місяця, чим вводять в оману платників при підрахунку погашення заборгованості та її залишку. Прохання фіксувати суму заборгованості окремою графою, не враховуючи поточних платежів за комунальні послуги і субсидії, розуміння в стінах ЖЕКу не знаходить і, щоб змінити форму платіжки, пропонується особисто платити програмісту за такі зміни в програмі розрахунків. Описана ситуація – явне нехтування законним вимогам споживачів послуг.
Крім вищеописаних відомі й інші хитрощі БУЖКХ (безпідставне ухилення від надання послуги “прибирання сходових клітин” для підтримки санітарно-гігієнічного стану будинку, беззаконна відсутність економічних обґрунтувань при підготовці та затвердженні тарифів з утримання будинків, ігнорування безпекою дітей під час перебування їх на дитячому травмонебезпечному майданчику будинки та ін.).
Заради справедливості варто визнати, що аварійні роботи ЖЕК все ж намагається вчасно виконувати, але чи можна порівнювати це в грошовому співвідношенні між отриманими безпідставно грошима за ненадані послуги з разовими витратами на усунення аварійних ситуацій?
Зважаючи на вищесказане вважаю, що було б правильно змінити вивіску “Бучанське управління житлово – комунального господарства” на більш відповідне “Чіп і Дейл поспішають на допомогу”, з огляду на вузькоспрямовану діяльність горе-монополістів.
Автор: Валерій Бродський, мешканець Бучі, пенсіонер, ветеран праці, дитина війни, інвалід 2 групи, кандидат технічних наук, голова ГО “Свідомі громадяни”
2 коментарі
ОБ’ЄКТИВНОСТІ ЗАРАДИ…
Вже минуло більше двох років, як прийнято Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» відповідно до якого власники приміщень можуть реалізовувати своє право на управління багатоквартирним будинком.
Однак, будинок № 2 по б-ру Богдана Хмельницького в м. Буча з 2005 року і по сьогоднішні день(!) перебуває в обслуговуванні КП «Бучанське УЖКГ», що свідчить про бажання більшості мешканців обслуговуватися нашим підприємством.
Та нажаль, є й «вічно невдоволені», яким не дуже хочеться сплачувати за послугу, а тому зручніше сіяти смуту та розлад,принижуватись до жаргонів та навішування ярликів. Такий їх спосіб життя.
Об’єктивності заради черговий раз даємо роз’яснення:
Для визначення меж прибудинкової території, яка обслуговує будинок № 2 по Б. Хмельницького, відповідно до будівельних норм і стандартів КП «Бучанський УЖКГ» замовило технічний паспорт прибудинкової території житлового будинку № 2 по б-ру Б. Хмельницького, який був виготовлений БТІ.
Інформація з даного технічний паспорту використовується при розрахунку тарифу на утримання будинків і споруд та прибудинкової території на підставі Постанови КМУ № 869 від 01.06.2011 року.
Також Поставою КМУ № 869 розраховуються і витрати з вивезення твердих побутових відходів, які розраховуються за формулою, знаменником в якій є сумарна загальна площа житлових приміщень. Площі нежитлових приміщень не входять в формулу розрахунку витрат з вивезення твердих побутових відходів.
Економічне обґрунтування змін тарифу на свої послуги КП «Бучанське УЖКГ» викладає в оголошеннях в газеті «Бучанські новини» (по будинку № 2 по б-ру Б. Хмельницького в № 11 від 17.03.2017 р.) та оголошенням на кожному під’їзді будинку.
При 100% згоді всіх повнолітніх мешканців будинку КП «Бучанське УЖКГ» може доповнити перелік послуг послугою, що раніше не надавалася, або виключити послуги, при умові, що мешканці будуть забезпечувати дотримання норм по виключеній послузі власними силами.
Вищевказана Постанова КМУ № 869 у п. 3 чітко встановлює, що тариф установлюється з розрахунку на 1 кв. м. загальної площі квартири. При виготовленні технічного паспорту на квартиру, загальна площа квартири визначається вже зі знижувальними коефіцієнтами на балкони та лоджії, відповідно до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.
Пунктом 22 вказаної Постанови № 869 встановлена формула з розрахунку витрат по освітленню місць загального користування. Витрати розраховуються виходячи з кількості електроенергії, використаної за попередній рік. Змінний щомісяця тариф за результатами місячних показників лічильника не передбачений чинним законодавством.
Складова тарифу з утримання будинків і споруд та прибудинкової території – поточний ремонт конструктивних елементів включає в себе не тільки ремонт під’їздів, а також ремонт вхідних груп, стін будинку, даху, вікон та дверей, елементів прибудинкової території, фундаменту.
Водночас, відповідно до пп. 2.9.1. Примірного переліку послуг з утримання будинків… , затвердженого Наказом Держкомітету України з питань ЖКГ № 150 від 10.08.2004 року – штукатурення стін та стель наново або місцями більше 1м2 відноситься до капітального ремонту і в тариф не входить.
Ще однією складовою послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території – є послуга з обслуговування димо-вентиляційних каналів. Для належного надання цієї послуги КП «Бучанське УЖКГ» отримало в Держгірпромнагляду Дозвіл № 207.15.32 на обстеження, ремонт та чищення димарів, повітропроводів, який діє до 03.02.2020 року. Крім того працівники, що виконують цю роботу пройшли відповідне навчання.
Пунктом 26 вищезгаданої Постанови КМУ № 869 встановлено, що витрати з підготовки до осіньо-зимового періоду повинні включати до складової тарифу з поточного ремонту конструктивних елементів та внутрішньобудинкових мереж. Отже підготовка до осінньо-зимового періоду є залишається обов’язковою.
Щороку, на початку другого кварталу керівник КП «Бучанське УЖКГ» звітує на сесії Бучанської міської ради про фінансовий стан підприємства. Але, нажаль, збиткове становище ЖЕКів в Україні завжди було загальновідоме.
КП «Бучанське УЖКГ» дотримується вимог Закону України «Про доступ до публічної інформаці», хоча є лише розпорядником публічної інформацію, що створює Бучанська міська рада та щодо використання бюджетних коштів. В законі чітко визначено, що є публічною інформацією, і якщо запит її не стосується, КП «Бучанське УЖКГ» надає відповіді відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Статтею 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено порядок оформлення претензій споживачів до виконавців. Всі акти – претензії фіксуються в окремому журналі. По обґрунтованим вимогам КП «Бучаське УЖКГ» робить перерахунок. По будинку №2 по б-ру Б.Хмельницького всі акт – претензії оцінювалися судом і жоден не був визнаним таким, що підтверджує ненадання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території.
Пунктом 1 статті 20 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» надано право споживачу на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності при відповідному документальному оформленні. Порядок документального оформлення не прописаний, отже на кожний окремий випадок надаються відповідні підтверджуючі документи.
Абонентський облік споживачів КП «Бучанське УЖКГ» та нарахування відбувається автоматизовано бухгалтерською програмою в якій розроблена квитанція, що відповідає вимогам та формі, передбаченій в ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Інші форми законодавством не передбачені.
Заради справедливості варто зазначити, що активні жителі місту важливі. Головне, щоб свою енергію вони направляли не на з’ясування стосунків за для вирішення своїх корисних цілей, а на вирішення нагальних проблем, які важливі бучанцям…
Що ЖЕКи, що тепломережі, що облгаз(и)енерго – вкрай знахабнілі покидьки які зараз гребуть ще більше і з кожним днем все зухваліше ніж за часів “легітимного”!!!!
КП “Броваритепловодоенергія” обкрадає пенсіонерів, дітей війни і ветеранів праці – ДД
https://durdom.in.ua/uk/main/article/article_id/29366.phtml