Коцюбинське: чому нового первізника старий блокує джипом і автобусом?
— 27 Грудня 2017 2Через те, що перевізник-монополіст не справляється з пасажиропотоком – ми попросили ОДА запустити пробний маршрут в селищі Коцюбинське для годин-пік з району Промсізу.
У перший день роботи я помітила, що є саботаж і підозрювала, що в цьому винне ОДА і 745 маршрут. Новий перевізник запровадив плату 6 гривень, що є на гривню більше і не скоординував належним чином кінцеві зупинки, хоча я просила це зробити, бо розумію, що якщо не буде чіткої комунікації – не буде пасажиропотоку і спроба налагодити якісні перевезення в селищі буде зірвана в угоду певних інтересів.
27 грудня зранку я особисто вийшла на маршрут, щоб подивитися, як генерується пасажиропотік та проінформувати громаду, яка користується цим сервісом про те, що є альтернативний маршрут, який дозволяє розвантажити 745. Що я побачила?
Маршртку “Промсіз – Академмістечко” заблокував джип та автобус 745. Тримали доти, доки 745 не зібрала людей з двох зупинок по Пономарьова. І ця 745 поїхала переповнена вщерть.
На мапу нанесла зупинки нового маршруту та сам маршрут (червоні крапки – зупинки, довгі червоні лінії – маршрут).
Наступні два рейсти я їхала разом з маршрутками і помітила, що 745 виїздить попереду цих маршруток, щоб зібрати пасажиропотік, бо, очевидно, що блокувати кожну маршрутку джипом і автобусом вони не могли. Просто звірили годинники і час відправлення і забирали пасажиропотік на пару хвилин раніше. Я так розумію, що це робиться для того, щоб новий перевізник не вважав маршрут рентабельним.
Тому я доводжу до відома всіх, де зупинки нового маршруту та інформую про час відправлення.
Тимчасова кінцева на Академі – там, де колись зупинялися автобуси на Коцюбинське. Згодом кінцеві мають офіційно погодити.
Графік руху від промсізу: 7:30, 7:45, 8:00, 8:15 і в зворотньому напрямі, коли доїде до Академу.
Академмістечко: 18:30, 18:45, 19:00, 19:15 і в зворотньому напрямі, коли доїде до Промсізу.
Мені зранку перетелефонували з ОДА і повідомили, що Володимир Назаренко, який є керівником підприємства, що курує 745 маршрут, написав кілька скарг, що все, що відбувається, на його думку – незаконно. Переконував, що може сам впоратися з пасажиропотоком і новий перевізник не треба. Показував пости в Фб, на свою користь.
В ОДА читають групу “Громаду Коцюбинського” і бачать пости з фотографіями кінцевих, де 745 просто не може забрати всіх охочих і залишається дуже багато людей на кінцевій зупинці.
Це означає, що на проміжних зупинках до Академмістечка в години-пік люди не влазять.
КОДА боїться, щоб не було конфлікту. Пропонує чотиристоронню зустріч (ОДА, селищна голова Ольга Матюшина, новий перевізник і Назаренко). Я наголошую, що рік веду комунікацію з Назаренком. Якщо це можна назвати комунікацією, бо він уникає спілкування зі мною як головою профільної комісії ради. Навіть на останню зустріч, яку організував депутат Владислав Євстєфєєв, я не була запрошена.
Потрапила туди геть випадково.
Як я з’ясувала, ціну в 6 гривень порадили ставити водії 745 маршруту. Звісно, що ціна на гривню більше вже відіб’є бажання людей їхати цим новим маршрутом. Блокування транспорту і намагання збити пасажиропотік – це ще один спосіб показати нерентабельність маршруту.
Відповідно зараз я бачу спробу монополіста зберегти свої позиції на ринку. Монополіст при цьому переконує всіх, що маршрут збирковий, але не хоче залишати цей маршрут. Дивна логіка. Аналогічно за те, щоб працювати в Коцюбинському, билося ТОВ “Мастер-Енерго”, яке гроші в населення брало, казало про збитковість послуг, але при цьому йти з селища не мало жодного наміру. І цей “збитковий” бізнес знайшов гроші на недешевих адвокатів.
Збитковість маршруток є міфом, оскільки на початку 2016 року ми провели моніторинг пасажиропотоку і виклали результати моніторингу публічно. Саме через те, що маршрутки в селищі дають хороші прибутки і це прекрасний короткий маршрут за хорошу ціну, монополісти не хочуть демонополізації ринку. Їм все одно, що населення збільшилося і люди їдуть в автобусі як сардини в банці, а ті, хто не вліз, залишають мерзнути на зупинках і запізнюються на роботу.
Звертаюся до всіх мешканців селища, які є споживачами цього сервісу. Залишайте звернененя в ОДА, інформуйте один одного про час та графік нового маршруту. Тільки так ми можемо покращити якість послуг перевізника. Конкуренція на ринку народжує більш якісний сервіс.
Якщо 745 хоче зберегти ці маршрути – він має змагатися за право нас обслуговати і показувати нову якість сервісу, а не блокувати нові маршрутки і діяти як бізнес у стилі 90-х.
Авторка: Олександра Куцан, Голова комісії з питань ЖКГ та транспорту в Коцюбинській селищній раді
2 коментарі
Александра, огромное спасибо за то что вы делаете! Спасибо! А то приходилось утром ехать на конечную 745,а потом на Академгородок, чтобы вовремя быть на работе. Конечно это выгодно маршруту 745. Но разве такое должно быть
я езжу каждое утро в 08.15 и живу в ЖК “Атлант-2”. Чтоб влезть мне в маршрутку 745 мне приходить идти на начальную остановку. И что я вижу, что на начальной остановке очередь на маршрутку минимум человек 70. И не маловажный факт, что интервал между этими маршрутками 20 мин. Представьте в время пик – 20 мин. ждать маршрутку. Далее маршрутка забывается еще на начальной остановке и она уже нигде не останавливается. И возникает вопрос, а те люди, которые стоят на конечной – сколько им нужно ждать, чтоб уехать? Глупо слушать, что маршрут на Сирец не рентабельный – если его даже в тестовом режиме не пробовали запускать. Когда запустили “новый” маршрут неоднократно видела как пытались блокировать. Вот странный народ – не хотят улучшать свой маршрут так блокируют новый.