Коцюбинське: чому нового первізника старий блокує джипом і автобусом?

2

Через те, що перевізник-монополіст не справляється з пасажиропотоком – ми попросили ОДА запустити пробний маршрут в селищі Коцюбинське для годин-пік з району Промсізу.

У перший день роботи я помітила, що є саботаж і підозрювала, що в цьому винне ОДА і 745 маршрут. Новий перевізник запровадив плату 6 гривень, що є на гривню більше і не скоординував належним чином кінцеві зупинки, хоча я просила це зробити, бо розумію, що якщо не буде чіткої комунікації – не буде пасажиропотоку і спроба налагодити якісні перевезення в селищі буде зірвана в угоду певних інтересів.

27 грудня зранку я особисто вийшла на маршрут, щоб подивитися, як генерується пасажиропотік та проінформувати громаду, яка користується цим сервісом про те, що є альтернативний маршрут, який дозволяє розвантажити 745. Що я побачила?

Маршртку “Промсіз – Академмістечко” заблокував джип та автобус 745. Тримали доти, доки 745 не зібрала людей з двох зупинок по Пономарьова. І ця 745 поїхала переповнена вщерть.

На мапу нанесла зупинки нового маршруту та сам маршрут (червоні крапки – зупинки, довгі червоні лінії – маршрут).

Наступні два рейсти я їхала разом з маршрутками і помітила, що 745 виїздить попереду цих маршруток, щоб зібрати пасажиропотік, бо, очевидно, що блокувати кожну маршрутку джипом і автобусом вони не могли. Просто звірили годинники і час відправлення і забирали пасажиропотік на пару хвилин раніше. Я так розумію, що це робиться для того, щоб новий перевізник не вважав маршрут рентабельним.

Тому я доводжу до відома всіх, де зупинки нового маршруту та інформую про час відправлення.

Тимчасова кінцева на Академі – там, де колись зупинялися автобуси на Коцюбинське. Згодом кінцеві мають офіційно погодити.

Графік руху від промсізу: 7:30, 7:45, 8:00, 8:15 і в зворотньому напрямі, коли доїде до Академу.

Академмістечко: 18:30, 18:45, 19:00, 19:15 і в зворотньому напрямі, коли доїде до Промсізу.

Мені зранку перетелефонували з ОДА і повідомили, що Володимир Назаренко, який є керівником підприємства, що курує 745 маршрут, написав кілька скарг, що все, що відбувається, на його думку – незаконно. Переконував, що може сам впоратися з пасажиропотоком і новий перевізник не треба. Показував пости в Фб, на свою користь.

В ОДА читають групу “Громаду Коцюбинського” і бачать пости з фотографіями кінцевих, де 745 просто не може забрати всіх охочих і залишається дуже багато людей на кінцевій зупинці.

Це означає, що на проміжних зупинках до Академмістечка в години-пік люди не влазять.

КОДА боїться, щоб не було конфлікту. Пропонує чотиристоронню зустріч (ОДА, селищна голова Ольга Матюшина, новий перевізник і Назаренко). Я наголошую, що рік веду комунікацію з Назаренком. Якщо це можна назвати комунікацією, бо він уникає спілкування зі мною як головою профільної комісії ради. Навіть на останню зустріч, яку організував депутат Владислав Євстєфєєв, я не була запрошена.

Потрапила туди геть випадково.

Як я з’ясувала, ціну в 6 гривень порадили ставити водії 745 маршруту. Звісно, що ціна на гривню більше вже відіб’є бажання людей їхати цим новим маршрутом. Блокування транспорту і намагання збити пасажиропотік – це ще один спосіб показати нерентабельність маршруту.

Відповідно зараз я бачу спробу монополіста зберегти свої позиції на ринку. Монополіст при цьому переконує всіх, що маршрут збирковий, але не хоче залишати цей маршрут. Дивна логіка. Аналогічно за те, щоб працювати в Коцюбинському, билося ТОВ “Мастер-Енерго”, яке гроші в населення брало, казало про збитковість послуг, але при цьому йти з селища не мало жодного наміру. І цей “збитковий” бізнес знайшов гроші на недешевих адвокатів.

Збитковість маршруток є міфом, оскільки на початку 2016 року ми провели моніторинг пасажиропотоку і виклали результати моніторингу публічно. Саме через те, що маршрутки в селищі дають хороші прибутки і це прекрасний короткий маршрут за хорошу ціну, монополісти не хочуть демонополізації ринку. Їм все одно, що населення збільшилося і люди їдуть в автобусі як сардини в банці, а ті, хто не вліз, залишають мерзнути на зупинках і запізнюються на роботу.

Звертаюся до всіх мешканців селища, які є споживачами цього сервісу. Залишайте звернененя в ОДА, інформуйте один одного про час та графік нового маршруту. Тільки так ми можемо покращити якість послуг перевізника. Конкуренція на ринку народжує більш якісний сервіс.

Якщо 745 хоче зберегти ці маршрути – він має змагатися за право нас обслуговати і показувати нову якість сервісу, а не блокувати нові маршрутки і діяти як бізнес у стилі 90-х.

Авторка: Олександра Куцан, Голова комісії з питань ЖКГ та транспорту в Коцюбинській селищній раді

2 Comments

  1. Анонім 30 Грудня 2017 at 13:11

    Александра, огромное спасибо за то что вы делаете! Спасибо! А то приходилось утром ехать на конечную 745,а потом на Академгородок, чтобы вовремя быть на работе. Конечно это выгодно маршруту 745. Но разве такое должно быть

  2. Инесса 10 Січня 2018 at 17:41

    я езжу каждое утро в 08.15 и живу в ЖК “Атлант-2”. Чтоб влезть мне в маршрутку 745 мне приходить идти на начальную остановку. И что я вижу, что на начальной остановке очередь на маршрутку минимум человек 70. И не маловажный факт, что интервал между этими маршрутками 20 мин. Представьте в время пик – 20 мин. ждать маршрутку. Далее маршрутка забывается еще на начальной остановке и она уже нигде не останавливается. И возникает вопрос, а те люди, которые стоят на конечной – сколько им нужно ждать, чтоб уехать? Глупо слушать, что маршрут на Сирец не рентабельный – если его даже в тестовом режиме не пробовали запускать. Когда запустили “новый” маршрут неоднократно видела как пытались блокировать. Вот странный народ – не хотят улучшать свой маршрут так блокируют новый.

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539