Реформа поліції і децентралізація. Скільки треба виділити громаді коштів для запуску місцевої поліції?
— 7 Квітня 2020 0Наразі Кабмін затверджує перспективні плани областей, з-поміж яких і план Київської області. Приірпіння наразі у перспективному плані має 4 ОТГ: Ірпінську, Бучанську, Гостомельську і Коцюбинську.
“Громада Приірпіння” вирішила з’ясувати у новопризначеного начальника поліції Ірпеня Валерія Євтушенка, скільки треба буде громадам коштів на фінансування поліції, коли завершиться реформа децентралізації і коли громади будуть самостійно відповідати і за медицину, і за освіту, і за матеріальне забезпечення правоохоронних органів.
Про інтерв’ю домовилися на території Біличанського лісу. Начальник поліції ще у машині був в перчатках – так їхав в Коцюбинське, і на виході з машини вдягає захисну маску чорного кольору.
- Як буде функціонувати поліція у новостворених ОТГ?
– Зараз відбувається не лише реформа децентралізації. Зараз відбуваєтсья і реформа поліції. Після створення ОТГ держава даватиме кошти на оплату праці поліцейським об’єднаної громади, але всю матеріальну базу має забезпечити громада. Це і транспорт, і бензин, і відповідні приміщення…
- Наразі, скільки отримала поліція Ірпеня з бюджету міста?
– Нам виділили на останній сесії 200 000 грн. Але цього критично мало. Я був керівником поліції Києво-Святошинського району. Там я отримував понад 4 000 000 грн і міг за рік купити 7 машин для правоохоронців. Поліція працювала і буде працювати для громади, але кожен має зрозуміти, що має бути належна матеріальна база. Я як менеджер, який прийшов в лютому, маю сказати, що матеріальна база в поліції Ірпеня бажає кращого, але достатня для виконання покладених на поліцією завдань. Але має бути гідне фінансування.
- Я знаю, що громада подала петицію про те, щоб бюджет Ірпеня припинив фінансувати КП “Муніципальна варта”. На нього громада витрачає понад 11 млн на рік. Якби Вам дали такі кошти, це які б потреби закрило?
– Цих би коштів для поліції вистачило, щоб суттєво обновити та доповнити наявну матеріальну базу. Ремонт зробити, техніку купити, вирішити транспортні питання. Все могло б бути вирішене.
- Якщо ми будемо дивитися на кількість населення в Коцюбинському і Гостомелі, які від’єднуються від Ірпеня і повинні будуть тепер самі фінансувати роботу поліції, скільки має бути поліцейських і хто оплачуватиме їхню роботу?
– Зарплата поліцейському офіцеру громади (ПОГ) буде нараховуватися з держбюджету. У громаді має бути на кожні 6 000 населення один ПОГ, якщо це село чи селище, а для міста показник один ПОГ на 7 000. Важливо розуміти, що основна мета реформи, щоб поліцейський офіцер громади не лише працював на території цієї громади, але й там проживав. Дуже важливо зрозуміти суть реформи. ПОГ – це місцеві правоохоронці, які вовинні знати громаду і виконувати посильно профілактичну функцію. Люди мають розуміти, що правоохоронці поруч і їх ніхто не перекине сьогодні з Коцюбинського в Гостомель чи з Гостомеля в Ворзель.
Для того, щоб стати поліцейським в громаді треба мати досвід роботи 1,5 роки, подати анкету, пройти тестування й співбесіду. Далі буде 2-2,5 місяці навчання. Це спеціальний підготовчий курс. Заробітна плата буде від 14 000 грн.
Якщо у громаді не мешкають ті, хто вже проходить службу в поліції і мають відповідний досвід, то треба думати про те, як надавати службове житло. Таким громадам, як Коцюбинське і Ворзель, треба буде десь 3-4 поліцейських громади. Але враховуйте, що кількість передмістя в Києві зростає дуже швидко, бо заселяються нові будинки, тому кількість ПОГ, яка буде потрібна громаді, може зростати. ПОГ буде звітувати не лише перед керівництвом відділу, але й перед самою громадою.
(У лісі, коли відстань до 4 метрів і немає людей, фотографуємо правоохоронця без маски)
- Є якісь вимоги до приміщення?
– У громад є два варіанти, як вибудувати роботу поліції. Для маленьких громад, таких як Коцюбинське і Гостомель, можна відкривати один так званий центр безпеки, а якому під одним дахом може розміститися декілька служб, які виконують функції у сфері забезпечення безпеки життєдіяльності населення (місцева пожежна команда або комунальна аварійно-рятувальна служба, підрозділи служби екстреної меддопомоги та приміщення для роботи правоохоронців). Одне приміщення з різними вхідними групами. Але це кожнагромада буде вирішувати сама з огляду на те, як вони бачать цю роботу.
Інший варіант, це зробити не центр безпеки, а поліцейську станцію. До приміщення поліцейської станції є свої вимоги. Це має бути приміщення з окремим входом і маж мати три кімнати. 1 – робочий кабінет офіцера громади, 2- робочий кабінет групи реагування патрульної поліції, 3 – кімната для відпочинку і окремий санвузол. Для роботи офіцера громади треба службовий кабінет 12 м2.
Громади беруть на себе фінансування оплатити за комунальні послуги цієї поліцейської станції та технічне оснащення ПОгів – столи, комп’ютери, планшети і т. д.
- Хто оплачуватиме транспорт і хто платитиме за бензин?
– На таку кількість ПОГ, які треба, наприклад, для Коцюбинського чи Гостомеля, то треба щонайменше по одному авто. Їх мають купувати місцеві громади і передати поліції. Колір та модель машини чітко визначені – це біле Renault Duster, до якого також є свої вимоги. Звісно, що коли ми говоримо про Ірпінь та Бучу, то ситуація інша. Бучанська ОТГ, до прикладу, вона, згідно з перспективним планом охопить кілька районів Київської області і тут питання логістики буде складніше, відповідно, треба буде більше ресурсу. Що стосується Ірпеня, то цій громаді треба хоча б 5 авто.
- Бензин на виїзди – це теж лягає на місцевий бюджет? Якщо так, то які це суми?
– Бензин для організації діяльності ПОГів – це теж має забезпечити, як і транспорт, місцевий бюджет. Для такого населеного пункту, як Коцюбинське чи Гостомель, приблизно треба буде 500 літрів на пальне щомісяця.
- Ви вже відчуваєте, що суспільство, місцеве самоврядування чи бізнес реагує на проведення реформи поліції?
– Тут можу сказати, що забудовники сто відсотків реагують на те, що проходить ця реформа. Звісно, кожен забудовник хотів би заохотити майбутніх клієнтів до купівлі квартири саме в його ЖК. Якщо житловий комплекс великий і може претендувати на те, що для нього по кількості населення треба буде поліцейський об’єднаної громади, то такий забудовник може передбачити в себе таке приміщення або таку вимогу може до забудовника ставити місцева влада.
- Що треба для того, щоб громада запустила роботу свого відділку поліції в ОТГ?
– Для цього місцева громада має мати матеріальну базу, яку я перерахував вище, і потім підписує і скріплюється печаткою меморандум про співпрацю та партнерство сторін між ГУНП Київської області та головами ОТГ.
(Розмову перериває дзвінок, оперативно повідомляють нову інформацію щодо реагування в умовах коронавірусу)
- Тобто зараз у нас налагоджується так би мовити “первинна” ланка роботи поліції, як це було з медициною. Як буде працювати “вторинна” ланка – криміналісти і т. д.?
– Звісно, першим на виклик буде реагувати поліцейський офіцер громади. При потребі буде виїздити до Гостомеля чи до Коцюбинського слідчо-оперативна група з Ірпеня. Щодо Бучанської ОТГ, то в них буде своя ланка реагування.
Реформа, яка зараз відбувається, вона дуже важлива для держави і суспільства. З огляду на те, що в місцеві бюджети дали більше коштів і вниз держава спустила повноваження, то громади мають розуміти, що зараз саме вони з місцевого бюджету мають створити і забезпечити матеріальну базу для ефективної діяльності медицини, освіти, поліції.
Я розумію, що рівень довіри до поліції може бути не найвищий. Але, коли щось трапляється, то в і громада, і місцева влада, і журналісти звертаються до поліції. І кожен має розуміти, що ми працювали, працюємо і будемо працювати, але якість роботи так чи інакше залежить від тих ресурсів, які виділені на розвиток того чи іншого напряму. І тепер місцева влада повинна сприяти зміцненню матеріальної бази поліції. Це буде показником того, чи готова влада інвестувати в безпеку громадян.
Залишити відповідь