Бюджет-2018 від НО для Коцюбинського – катастрофа здорового глузду
— 26 Грудня 2017 0Бюджет – це найголовніший документ селища в році. Саме від розподілу наших податків залежить, чи запустяться проекти енергозбереження, чи буде спецтехніка для прибирання доріг, чи зможемо ми найняти ефективних менеджерів та працівників, щоб відстоювати свої інтереси в судах.
Бюджет 2017 року, за який відголосували депутати торік, був бюджетом проїдання. Мали надію, що в 2018 році ми будемо розвиватися, а не проїдати.
Бюджет-2018 року, який принесли за півтори години до сесії депутати Нових облич і за який вони ж і голосували, став бюджетом катастрофи… катастрофи здорового глузду. Ось ті, хто під цим підписалися, принісши його до селищної ради. І я дуже сумніваюся, що кожен з тих, хто підписав, прочитав 124 сторінки (!!!) бюджетного проекту.
Справа не в тому, що проект головного бюджету селища депутати Нових облич подали просто перед сесією і з ним належним чином годі було ознайомитися голові чи представникам депутатської меншості. Про громаду взагалі не йдеться. Люди цей бюджет в очі не бачили. А наслідки можуть пожинати цілий рік.
Але навіть те, що ми встигли побачити до голосування, просто не осилити з позиції законодавства, логіки і здорового глузду. Таке враження, що цей проект спустили депутатам з Ірпеня. І велике питання до депутатів, які поставили свої підписи: за що Ви голосували?
З якого дива коцюбинці мають фінансувати освіту замість Ірпеня?
З того часу, як за Вадима Садовського віддали на фінансування в Ірпінь садки, школи та медзаклади, саме Ірпінь фінансує й забезпечує роботу цих установ. Коцюбинське цього року віддало в Ірпінь 12 млн ПДФО (податок на доходи з фізичних осіб). Ірпінь ще свій бюджет не відголосував, бо мер Ірпеня скасував бюджетну сесію й пішов у відпустку, а коцюбинцям вже запропонували дати 1 мільйон (10 частина річного бюджету) на проведення платних (!!!) зайнять.
Гроші від платних занять, які запровадив Ірпінь, не йдуть стовідсодково вчителям. До вчителів доходить лише 4 частина. Тобто, навіть якщо забути про те, що освіту має фінансувати Ірпінь, виникає логічне питання: ми платимо з бюджету гроші, щоб громада отримувала ПЛАТНІ послуги? Може Ірпеню не варто аж так демонструвати, що в них тут є дресирована більшість, не варто купувати найдорожчу ялинку до Нового року чи робити чергові доріжки з плитки, а варто просто почати фінансувати освіту, щоб вона стала доступною.
Програма “Успішний педагог” має цікаві додатки – “Аналіз кадрового забезпечення міста Ірпеня”.
Вона повністю скопійована з міської програми міста Ірпеня.
Про це свідчить кожний рядок додатку з зазначенням закладів управління освіти Ірпінської міської ради. ЖОДНОГО закладу Коцюбинського не згадано. До програми “Успішний педагог” прикладено додаток, де передбачені джерела стимулювання педагогів ЗА РАХУНОК ВЛАСНИХ НАДХОДЖЕНЬ. Тобто за рахунок ПЛАТНИХ послуг, що не є компетенцією селищної ради, а є прямою зоною відповідальності Ірпеня.
Якщо ознайомитися з проектами рішень, які виносяться на бюджетну сесію в Ірпені, то ми знайдемо ті ж таки програми, зокрема і “Успішний педагог”.
Для дитсадків з бюджету селища ми маємо закупити телевізори. Чому бюджет Ірпеня не може покрити потреби освітніх закладів, які має забезпечувати, а ми повинні порушувати бюджетний кодекс і робити це з нашого маленького бюджету?
Ірпінь навіть вікна в ліцеї не може замінити і депутати Нових облич пропонують це зробити теж з селищного бюджету. На заміну підлоги в ліцеї передбачили дещо менше півмільйона грн. Це знову ж таки суперечить бюджетному кодексу. Ми не фінансуємо освіту.
У нас нема басейну, але ми закладаємо майже 200 тис на плавання – це передбачає Програма навчання дітей плаванню в селищі Коцюбинське 2018-2020 роки.
Щоб реалізувати цю програму треба як мінімум передбачити кошти для будівництва басейну та створення матеріально-технічної бази або возити дітей на плавання в інше місто.
Депутатка Оксана Недашківська, коли аналізувала, куди Ірпінь витрачає кошти на освіту, знаходила там видатки на плавання. Так діти мали нібито їздити на плавання до Ворзеля. Це ще раз доводить той факт, що бюджет має глибоке Ірпінське коріння.
Програму “Обдарована дитина”, яка перебачає стимулювання відмінників та переможців конкурсів та олімпіад, неможливо фінансувати за тими бюджетними показниками, які затверджені. Бо знову ж таки Коцюбинське не може фінансувати освіту, але якщо це прописати в культурно-мистецьких програмах, то це ми могли б профінансувати без проблем. Але для цього треба не везти бюджет з Ірпеня, не читавши, а просто працювати над проектом бюджету, який бюджетна комісія селищної ради навіть не розглядала.
У мене виникає питання до депутатів Ірпінської ради – Богдана Слюсаренка та Олексія Олійника, які приходять часто на сесії Коцюбинської селищної ради й представляють депутатську більшість Ірпненя: чого Ви не пролобіювали в бюджеті Ірпеня всі ці витрати? Чому ми в угоду Ірпеню маємо порушувати бюджетний кодекс?
Як депутати поділили гроші, яких немає
Феномен бюджету-2018 від Нових облич полягає в тому, що в ньому розподіляється 12 млн, яких у бюджеті немає. Депутати більшості вважають, що ми вже виграли суд у “Аверс-Сіті” щодо пайової участі. Чомусь “Атланту” гроші від пайової участі та інших дрібних неплатників – не рахували. Тільки “Аверс-Сіті”.
Як могли закласти те, чого нема? Мотивація залізна – “Матюшина судів не програє”. Тому, виходить, має виграти і ці гроші підуть на округи депутатам Нових облич. Тобто – проїдання.
По-перше, якщо ми в головному документі селища визнаємо, що наперед знаємо рішення суду, то потім в суді наші опоненти скажуть, що є всі підстави не довіряти суддям, бо Коцюбинська селищна рада не просто повідомила про те, що виграє суд, а вже навіть гроші розподілила.
По-друге, для того, щоб вигравати суди (а позовів у нас дійсно чимало) треба і судовий збір закласти і представників-юристів у судах. Зарплату юристам в бюджет заклали на рівні… 2900 грн на місяць (саме стільки фахівець отримає на руки після сплати податків). І це люди хочуть, щоб їм відсудили 12 млн грн на їхні округи?
У раді зараз працює один юрист – Володимир Гальчевський.
Перспективи знайти нових на такі гроші – примарні. Можете поцікавитися в успішних юрфірм, скільки коштує професійний супровід у таких важких справах.
Чому працівники ради мають отримувати менше, ніж двірники?
Напередодні бюджетної сесії вийшла стаття Громадського руху ЧЕСНО, яка на прикладі Дніпра чітко показувала, що для того, аби в міській адміністрації були фахівці й мінімалізувалися корупційні ризики, в бюджет заклали гідні зарплати.
Депутати від Нових облич в Коцюбинському роблять все, щоб відбити в людей бажання працювати на громаду або стимулюють хабарництво. Вони заклали в бюджет суми зарплат, при яких на руки працівники отримають 2 900 грн на місяць.
Це цілком логічний крок з їхнього боку, бо треба зробити так, щоб від самоврядування в Коцюбинському не залишилося геть нічого. Тоді Ірпеню буде легше нас поглинути.
Дуже цікаво подивтися на того юриста чи адвоката, який за 2900 піде для громади відстоювати 12 млн пайової участі “Аверс-Сіті” в суді чи воювати проти “Мастер-Енерго” за котельні громади, чи доводити те, що каналізації по вул.Бакала немає і нам немає за що платити 2 млн…
А може, Новим обличчям і не треба, щоб Коцюбинське у цих справах вигравало? Чи може кандидат юридичних наук Сергій Даніш візьметься pro bono і виграє для селища хоча б одну справу? Хай навіть щодо пайової участі Аверс-Сіті.
Нові обличчя дуже гарно придумали – Матюшина хай виграє суди, активісти хай ходять під суди і там живуть фактично разом з депутатською меншістю, а гроші підуть на забаганки депутатів з Нових облич та Ірпеня.
Голова фракції Нові обличчя жодного разу не був в суді, коли справа стосувалася інтересів громади. Зате він справно ходить в суди на підтримку мера Ірпеня або пікетує прокуратуру з бучанськими бізнесменами.
Поки Нові обличчя обстоюють чиїсь бізнес-інтереси селищна голова і депутатська меншість не просто відстоює інтереси громади в суді, але й запускає проекти енергозберження. Так була залучена субвенція у розмірі 15 млн грн, частина якої вже пішла на модернізацію системи водопостачання.
Планується ремонт даху будинку культури та приміщення на Пономарьова 2/2.
А Нові обличчя, які в 2017 році не те, що мільйона, а 100 тисяч гривень в бюджет не залучили, вирішили, що вони навіть ті гроші, яких нема, витратять другий рік поспіль на проїдання і на те, що має фінансувати Ірпінь.
Котрий рік без трактора, або Що набюджетувала Узерчук на комунальні потреби?
Громада потерпає від нечищених доріг. Навіть один новий трактор – це замало, щоб розчистити селище від снігу. Громада просила два трактори. Станом на грудень 2017 року нема жодного.
Те, що є в УЖКГ, це доісторична техніка, яка ламається і потребує ремонту.
Станом на зараз, як повідомили в УЖКГ, поламався відвал. Сніг чекати ремонту не буде.
Депутати вкотре не забюджетували сміттєвоз, без якого потерпає приватний сектор, але залишити селище без трактора і другу бюджетну сесію – два роки поспіль – ігнорувати таку потребу громади – це злочин.
Зате голова бюджетної комісії прекрасно подбала про свій округ, що є прямим конфліктом інтересів, бо вона живе в цьому будинку – на Лісовій, 20. Програма “Реформування та розвитк ЖКГ” передбачає основну реформу – реконструкцію майданчика з твердими побутовими відходами по вул. Лісова, 20. І на це ми маємо віддати з бюджету 90 тисяч (!!!). Тобто половину того, що на рік ми забюджетували на проведення всіх культурних заходів селища!
Окрім цього, в будинку голови бюджетної комісії запланована заміна вікон. І це будуть не просто вікна, а вікна з вітражами і сайдингом. Про це йдеться в документі, який підготували фахівці ради, що аналізували бюджет, запропонований Узерчук.
Вікна забюджетували і на округ депутата Миколи Єременка, який голосував за цей проект бюджету – 150 тисяч гривень. 100 тисяч ми маємо дати з бюджету для будинку, який має ОСББ і є новим у порівнянні з іншими будинками. І 50 тисяч має заплатити ОСББ. Але це порушення бюджетного кодексу. Ми не можемо фінансувати ОСББ, бо суть ОСББ полягає в тому, що такі будинки передаються мешканцям і ремонтуються за кошти ОСББ.
Більше того, сума в проекті рішення не збігається з тією, що в додатку до рішення. Хто перевіряв дані?
Дуже цікаво, хто бюджетував зливостоки (лівневу каналізацію) на Пономарьова, Бакала, Островського. На три зливостоки заклали 900 000 грн. Виготовлення проекту та держекспертизи, за підрахунками фахівців, лише для однієї вулиці складають 1,7 млн грн.
Звісно, якщо бюджетувати так, як це робили, коли ремонтували Залізничну, то в нас гроші будуть витрачатись з бюджету, а люди й далі будуть плавати, бо дороги без зливостоків.
Звісно, хто буде вивчати бюджет селища чи поіменне голосування? Легше буде звинуватити в нечищених дорогах селищну голову Ольгу Матюшину. Це і є головна мета саботування якісного розподілу бюджету.
У програмі “Благоустрою” не те що не закладено кошти на трактор чи сміттєвоз, там на насіння і саджанці передбачені копійки. Котрий рік поспіль волонтери своїм ресурсом засаджують клумби.
І депутати продовжують знущатися над громадою.
Окрім цього, за цією ж програмою має фінансуватися стерилізація собак. На рік ми простерилізуємо їх аж 5 на все селище.
Окрім цього забюджетована реконструкція тротуару по вул. Пономарьова. На це заклали 90 тисяч. У бюджеті немає довжини відрізку, який підлягає реконструкції. Цих коштів явно не вистачить, щоб виконати ці роботи в тому обсязі, який дійсно потрібний.
На ремонт дороги на Пономарьова, яка вся в дірках, заклали 90 тисяч. Ми закладали кошти на проект, щоб зробити капремонт. Гроші на капремонт мали б піти з нерозподіленого залишку, який уточнюється в лютому.
Тому мешканці селища можуть далі їздити по ямах.
На Бакала є два варіанти проведення ремонтних робіт. Або ми ремонтуємо частину дороги швидко в квітні-травні це без тендеру, бо весь шматок дороги тягне на 4,5 млн. Або робимо проект і даємо 4,5 млн, щоб закрити це питання.
Нові обличчя заклали 1,7 млн на частину дороги, щоб ми проводили 45 днів тендер. Ніхто не проти тендеру, просто якщо проводити тендер, то тоді треба робити проект і всю вул. Бакала, а не шматок. Тоді можна розглядати можливості співфінансування з бюджетів інших рівні. Варіант щодо залучення коштів не запропонований тими депутатами, які заводять в тендерну процедуру.
Зливостоки по Бакала коштують по-хорошому 1,8 млн. Нові обличчя закладають 300 тисяч. Кричуще питання – заміна азбестової труби. Торік депутати забюджетували 1,5 млн, а вона тягне більше 3 млн.
Ці питання по Бакала треба вирішувати комплексно для приватного сектору і реалізовувати як один проект.
Більше того, депутати відголосували за те, щоб сесійно обирати підрядників. Це пряме право голови і апарату укладати угоди без депутатів. У такому випадку депутати зможуть блокувати будь-яке виконання бюджету. Разом з тим, маю сказати, що до депутатів дослухаються і коли мова йшла про ремонт дахів, то вони давали підрядників, які вже по дощу ремонтували дахи. І потім просили Петра Бампера коментувати те, що людям нібито заливає квартири.
нагадаємо, що Узерчук під час обговорень наголошувала, що не треба зливостоків на дахах.
Чому Нові обличчя на розвиток культури виділили мізер?
Якщо ми не можемо фінансувати освіту, то на розвиток культури бюджетне законодавство нам дає можливість виділити кошти.
В кращих традиціях Нових облич гроші на культуру не виділяються ніколи в достатній кількості. Саме тому перед Новим роком ми сідаємо за майстер-класи, щоб зробити з гільз туалетного паперу іграшки на ялинку.
У 2018 році буде 26 святкових заходів. Забюджетували на ці видатки аж 183,5 тисяч гривень. Потім матері АТОвців справедливо будуть писати про те, що вони не отримали належної уваги від громади і селищної ради.
Щоправда у відголосованому бюджеті є однин пункт, який всіх нас здивував, Нові обличчя, які цілий рік категорично виступали проти запровадження системи електронного голосування, вирішили закласти в бюджет систему поіменного голосування. Невідомо, чому саме зараз вони змінили свою думку. Хоча, я підозрюю, що більшість депутатів просто навіть той проект бюджету не встигла побачити. А дали його в Ірпені і робився він на основі проекту бюджету Ірпеня, з огляду на бюджетний блок.
Ось ті, хто голосував “за” спущений з Ірпеня бюджет.
Ми голосували проти. Такий варіант бюджету без спецтехніки для прибирання доріг, з бюджетуванням коштів, яких селище ще не має, з протизаконним фінансуванням освіти, що має робити Ірпінь, підтримувати не можна. Це дійсно катастрофа здорового глузду. І депутатська більшість вкотре продемонструвала, що буде голосувати за будь-що, що дасть Ірпінь.
Так колись з смс повідомлення на псевдосесії депутат Владислав Євстєфєєв виголосив проект рішення про підтримку приєднання до Ірпеня.
Залишається відкритим питання, коли депутати і бюджетні гроші будуть працювати не в бізнес-інтересах забудовників Ірпеня, які з 2015 року намагаються поглинути селище, а в інтересах громади, яким треба чисті дороги, вчасно і якісно вивезене сміття, запровадження енергоефективних програм та надійне представництво в судах, а для цього треба сильний апарат ради, який депутатська більшість свідомо ослаблює.
Авторка: Олена Сокотюк – член комісії з питань освіти, голова депутатської групи “Приватний сектор”
Залишити відповідь