На ремонт доріг у Коцюбинському витратили близько півмільйона гривень
— 16 Вересня 2013 4
Автор: Володимир Іванков, Юлія Мостова
Поки в Україні ситуація з дорогами доволі критична, в селищі Коцюбинське, як виявилося, за останні два роки провели ремонт дороги на вулицях Шевченка, Фрунзе, Бакала, Пономарьова, Залізничній, Доківській та Артема.
Це доволі великий обсяг, якщо вирахувати, що кількість вулиць у селища заледве більше одного десятка.
Але попри це до редакції журналу “Незалежний аудитор” надійшли скарги мешканців селища.
Коцюбинчани, яким “поремонтували дороги” бідкалися через те, що машини та громадський транспорт їздить фактично бездоріжжям.
Журналісти розпочали власне розслідування, оскільки для мешканців Приірпіння, згідно з соціологічним опитуванням, стан автомобільних доріг очолює список проблем регіону.
Для того, аби зрозуміти, які суми коштів витрачені на ремонт дороги населеного пункту, голові Київоблради Олександру Качному направили журналістський запит.
У своїй відповіді Качний де-факто переадресував запит до Коцюбинської селищної ради і зазначив, що згідно зі ст. 31 Закону України “Про місцеве самоврядування”, окрім державного фінансування, дороги можуть фінансуватись з місцевого бюджету.
Разом з тим Качний наголосив, що Київоблрада, яку він очолює, прийняла рішення “Про обласний бюджет Київської області на 2013 рік”, яким доручила Київській облдержадміністрації, яку очолює Анатолій Присяжнюк, “розробити і затвердити порядок використання залишку коштів від збору за першу реєстрацію транспортного збору, який склався на 1 січня 2013 року та їхнього надходжень до обласного бюджету у 2013 році на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних дорів загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах області, що належать до комунальної власності, та перелік вулиць та доріг, на які спрямовуються зазначені кошти”.
Редакції журналу надійшла за кілька днів і відповідь від виконкому Коцюбинської селищної ради. Тут зазначалось, що за 2012 та 2013 роки в смт Коцюинському витратили на ремонт дороги 452 641 гривню 13 копійок.
171 тисячі 096 гривень 13 копійок виділили з бюджету розвитку на ремонт вулиці Фрунзе. (Нагадаємо, за кошти платників податків позаторік з бюджету розвитку громада отримала дерев’яний штахетний паркан довкола клумб на Меблевій, якій обійшовся майже у 100 тисяч гривень й був виготовлений на підприємстві, яке очолює дружина селищного голови Тетяна Садовська).
На вулиці Фрунзе, згідно з інформацією, наданою виконкомом селищної ради, здійснювали реконструкцію асфальтобетонного покриття.
Такі роботи необхідні для удосконалення дороги, її параметрів та характеристик в межах її ж категорії (розширення дорожного полотна не передбачене). Як правило ініціюється в умовах обмеженого фінансування.
283 тисяч 545 гривень витратили на ремонт доріг на вулицях Шевченка, Бакала, Пономарьова, Залізничній із державної субвенції з державного бюджету.
Згідно з даними селищної ради на цих вулицях проводилась реконструкція дороги.
Реконструкція дороги супроводжується кардинальним її переоблаштуванням з покращенням технічного рівня, інженерного обладнання та транспортно-експлуатаційного стану (можливе розширення дорожного полотна або його додаткове конструювання). Відповідно збільшується пропускна спроможність ділянки дороги, де відбулась реконструкція, та підвищується безпека руху.
Від звичайного ремонту реконструкція відрізняєься тим, що за собою тягне надання дорозі більш високої категорії (таких категорій 6, згідно з Законом “Про внесення змін до ст. 8 ЗУ “Про автомобілні дороги” №4203-VI”). Присвоїти дорозі нову категорію може Мінстерство інфраструктуи, керуючись її народогосподарським значенням та рівнем інтенсивності руху.
Окрім цього, на поточний ремонт асфальтобетонного покриття за рахунок коштів спецфонду місцевого бюджету втрачено 96 тисяч 732 гривні (Доківська, Бакала, Шевченка, Артема).
Поточний ремонт дороги передбачає: усунення дрібних деформацій і пошкоджень дорожнього покриття, системи водовідведення, штучних споруд, щоб запобігти більш серйозній руйнації. Це, по суті, точковий ремонт, який проводиться щороку.
919 тисяч 200 гривень передбачено субвенцію в державному бюджеті 2013 року на ремонт дороги по вулиці Доківська.
До дня селища, яке відбулось минулими вихідними, 7 вересня, на вулиці Доківській такі велися ремонтні роботи, які аж ніяк не можна назвати реконструкцією.
Латали, за словами мешканців, нашвидкоруч по дощу.
“Машину на асфальтування Доківської подарувало селищу, як мені відомо, керівництво Bionic Hill,” – розповідає звідки взяли асфальт проти дня селища місцеві урядники.
Редакція журналу “Незалежний аудитор”, коли отримала відповідь від селищної ради, проїхалась наприкінці липня селищем, аби пересвідчитись, що відбувається на інщих поремонтованих на папері вулицях.
Це вулиця Фрунзе – майже 200 тисяч з місцевого бюджету.
Вулиця Залізнична. Тут реконтрукція дороги коштувала понад 70 тисяч гривень
На вулиці Шевченка, де теж значиться реконструкція, після якої дорога набуває більш високої категорії, журналісти побачили от таку картину.
Коли редакції журналу виконком Коцюбинської селищної ради написав про реконструкцію дороги, яка відбулась на вулиці Бакала, журналісти редакції сайту громади Приірпіння в червні відзняли фото і відео після водопілля.
На відео видно, як ями позаливало водою.
У редакції журналу “Незалежний аудитор”, який виходить щомісячним накладом 25 тисяч примірників й поширюється безкоштовно в диппредставництва, суди, адміністрації міст та областей України, зазначає, що до кінця 2013 року у влади слеища ще залишається кілька місяців й журналісти збираються перевірити остаточні результати роботи на початку 2014 року.
Бездоріжжя за останні два роки стало головною проблемою не лише Коцюбинського, Приірпіння, але й всієї України.
Експерти давно б’ють на сполох, що ситуацію може врятувати децентралізацію дорожного господарства.
Для цього треба скасувати внесення коштів в “загальний котел” і чітко прописати їхнє використання в місцевому бюджеті, а також розробити норми, згідно з якими чітко контролюються потоки бюджетних коштів та відповідальні за це особи.
Початок такої реформи вже закладений. У парламенті є низка законопроектів, які можуть зробити відповідальність за дороги персональною і гарантованою.
Законопроект “Про внесення змін в Бюджетний кодекс України (щодо удосконалення функціонування мережі автомобільних доріг України)”.
Проект спрямований на конкретизацію норм про фінансування доріг місцевого значення з держбюджету. Субвенції обласним та районним бюджетам на полагодження доріг загального користування місцевого значення у розмірі 35% надходжень від окремих податків, які визначені статтею 29 Бюджетного кодексу.
Крім того, згідно з законопроектом, уряд буде зобов’язаний прописувати формулу розрахунку дорожної субвенції, враховуючи кількість населення і протяжність дороги.
Інший законопроект, який зареєстрований під номером 2515-а і має назву “Про внесення змін в деякі законодавчі акти України щодо удосконалення функціонування мережі автомобільних доріг України” пропонують:
- забрати в “Укравтодору” повноваження управління дорогами місцевого значення і передати під керівництво місцевим держадміністраціям, щоб їхні очільники несли персональну відповідальність за стан доріг;
- передбачити гарантійний строк для всіх видів ремонтних і будівельних робіт (рекомендовано 5 років).
У Мінінфраструктури готують свій законопроект, який, щоправда, поступається ініціативам народних депутатів. Тут пропонують створити додаткові держоргани управління, тобто зросте апарат чиновників, який вимагатиме додаткових витрат й може бути джерелом нових корупційних схем.
У будь-якій ситуації стан доріг громада повинна брати під свій контроль, вимагати надавати інформацію й контролювати якість виконаних робіт.
Автори: Володимир Іванков – коцюбинчанин, головний редактор журналу “Незалежний аудитор“
Юлія Мостова, журналіст
4 коментарі
На вул.Пономарьова,18 велика яма,дуже часто перед нею стаються ДТП-машини призупиняються пропустити зустрічну,позаду інші їх доганяють.Це непоодинокі випадки.Невже не можна нічого зробити,
95.158.24.**
Дороги в Коцюбинском в ужасном состоянии.Это просто позор, что дорога которая ведет к поселковому совету выглядит, как после бомбежки. А дорога на рынке (возле ж/д моста)вообще невозможно описать словами, со страхом ожидаю снег, слякоть, пройти/проехать будет совсем невозможно. И это уже который год. Позор местным властям.
91.197.168.2**
Мабуть не в Нашому Коцюбинському витратили пів-ляма гривень на дороги! Прикро! Ганьба таким “господарям”-аля “мер” и т.п.
95.158.18.1**
“У будь-якій ситуації стан доріг громада повинна брати під свій контроль, вимагати надавати інформацію й контролювати якість виконаних робіт.”
А какие механизмы существуют для такого контроля?
Пока что всё, что я могу сделать — сфотографировать яму и написать в сельсовет о том, что чочтояние дорожно покрытия не соответствует ДСТУ. Но в ответ приходит “нет денег” или ремонт запланирован в след. году.
Денег нет, потому что разворовали. Это понятно. Но как их прищучить? Через прокуратуру? Как доказать, что ремонт (точнее засыпание ям асфальтом в дождь) был проведен с нарушением технических регламентов?
Я так себе представляю, что работы по реконструкции и/или ремонту дорог должны проводиться с гарантийными условиями. Т.е. контракт на ремонт должен подразумевать, что в случае появления отклонений от ДСТУ на покрытии подрядчик приезжает и своими средствами приводит все в порядок. Но такое условие явно никому, кроме потребителей, невыгодно, а значит и добровольно его никто в договора вписывать не будет.
80.255.64.**