Коли дитсадки працюватимуть до 19:00?

10

dytsadokАвторка: Ольга Матюшина

Батьки направили до селищної ради Коцюбинського колективне звернення.

Ми вимагаємо продовжити роботу дитсадка до 19:00. Навіть на Сході країни садки працюють з 7:00 до 19:00.

Ті, хто працює і сплачує державі податки, просто не в змозі забирати дітей о 17:00.

Щоб встигнути забрати дитину з дитсадка о п’ятій вечора, вийти з роботи треба принаймні о 16:00.

Навіть в офіційному графіку роботи йдеться про те, що вихователі мають працювати щонайменше до 18:00.

grafik

Варто зауважити, що завідувачка нашого дитсадка Людмила Сич ще навесні попередила: садочок до 19:00 не працюватиме.

Але ми хочемо, щоб на потреби громади зважали, навіть якщо секретарка Садовського нам заявляє, що мами Коцюбинського нічого не роблять і “плюють сємкі”.

Дякуємо, тепер ми розуміємо, за кого влада нас усіх має.

Спершу селищний голова Вадим Садовський повідомив, що на батьківських зборах у вересні 2013 року педагогічний колектив та адміністрація закладу  виносили пропозицію про продовження роботи до 19:00 як додаткові фінансові послуги.

По-перше, ця інформація не відповідає дійсності. Я опитала всіх батьків — ніхто про таке не чув.

По-друге, такий варіант — відверте порушення чинного законодавства.

Як роз’яснив прокурор Ірпеня Мирослав Пацкан, є постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальним закладам, іншим установам та закладам системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності”.

Подовження роботи садочка до 19:00 чи організація хоча б однієї чергової групи не є додатковою фінансовою послугою.

Міністерство освіти рекомендує подовжити робочий день, як це вже зроблено в багатьох інших містах Київщини та України. Тут теж наголошують: у будь-якому випадку це має бути коштом держави.

Тому селищному голові, який говорить про якісь додаткові фінансові послуги, ми вирішили пояснити, що у нас є законні права. І написали ще одне звернення.

Паралельно написали звернення на КОДА — заступниці голови КОДА Ганні Стариковій.

У відповіді від селищного голови Садовського йшлося, що це питання, яке турбує батьків, буде виноситись на засідання виконкому.

sadovskyi

Звісно, дату засідання нам не повідомили, хоч як я наполягала.

Як виявилось, виконавчий орган нашої ради засідає фактично в таємних умовах.

Про дату і час засідання довелося дізнаватись із джерел. А чого ж “офіційний” сайт нас не інформує про засідання виконкому?

На засідання виконкому, про яке нам сповістили джерела, ми запросили представника КОДА.

Разом зі мною прийшли на виконкомі інші батьки, яких турбує це питання. Звісно, в робочий час така можливість є в небагатьох.

Наше місце було під дверима зали засідань. Всередину запустили лише представника КОДА.

Це відверте порушення закону.

Хто кому служить? Влада нам чи ми владі, що коли нам вказали на двері — ми маємо сидіти під дверима.

Представниця КОДА, пані Олена, за 10 хвилин вийшла і сказала, що виконком вирішив це питання не розглядати. Це вже було занадто, й я пішла до зали, де таємно засів виконком.

Садовський, побачивши мене, відповів: “Шановна, ми ж тобі дали майже півмільйона на ремонт. Що ти й ще хочеш?”.

Я роз’яснила головному менеджеру селища, що ніхто громадянці Матюшиній не давав півмільйона. Вони були спрямовані, як і належить, на ремонт ДНЗ, де перебувають діти членів територіальної громади. Так має бути. Це не заслуга. це робота.

Але зараз ідеться не про ремонт, а про подовження робочого дня дитсадків до 19:00. І це необхідність для тих, хто платить податки і працює. Ми не просимо нічого надзвичайного.

“То в них бюджети більші (питали про дитсадки Сходу — прим. автора.), а у нас дотаційний бюджет, і ми собі цього дозволити не можемо”, — розповідає мені, чого ми так живемо так погано Вадим Садовський, який перед виборами обіцяв нам, як ми раюватимем, коли оберем саме його.

Мені зауважили, що це питання дуже серйозне і має бути винесене на обговорення сесії ради.

Аналогічні поради давала і прокуратура, але чомусь на сесії ради 20 червня розглядали які завгодно питання, тільки не ті, що турбують молодих батьків селища.

Про садки мене не слухали. Були  охочі поговорити й на інші теми. Всіх запевнили, що діти вимушених переселенців влаштовані в садки селища.

otets

Про те, що липень-серпень садки не працюватимуть, на камери селищний голова сказати забув.

А знаєте, коли ж відбудеться наступна сесія?

Нас запевнили, що точно не влітку. Які сесії, коли в депутатів канікули? До слова, за кількістю проведених сесій в Приірпінні Коцюбинська селищна рада аж на останньому місці.

А те, що закриті на літо садки, де знову ж таки немає навіть чергових літніх груп, запрацюють з першого вересня й знову всі забиратимуть дітей о 17:00 — це нікого не хвилює.

Одне слово, конструктивного ділогу з представниками влади не склалось. Понад 10 присутніх членів виконавчого комітету не виявили особливої зацікавленості у вирішенні цього проблемного питання. Людей не вважали за людей і до зали не пустили.

Звісно, ми не привели камер, і ми не з пастви отця Миколи. Наше місце територіальної громади — під дверима.

Виходжу з зали і чую:

“Чого ви сюди прийшли? Скільки ви сюди ходити будете, вас і так взяли в садочок, а ви ще чогось ходите і добиваєтесь, а маєте бути вдячними, що вас взяли до садочка. Спочатку ходити, просити, умоляєте, а потім чимось не задоволені, а маєте бути  нам вдячними!” — це секретар вчить небайдужих мам, як жити.

Так от чому Садовський і більшість депутатів виступили проти ініціативи депутатки Федорів запровадити публічну чергу на сайті!

Виходить, їм подобається, коли до них “ходять, просять, умоляють”…

На засіданні виконкому була і директорка нашого дитсадка Людмила Сич. Навіщо ж вона прийшла на виконком, якщо питання не планували вирішувати?

Представниця КОДА спробувала налагодити між нами діалог, але по суті питання директорка дитсадка говорити не схотіла:

“Матюшина, а чом би вам не розказати, як вашу дитину в садочок взяли. Я зараз всім розкажу. Як депутати з Верховної Ради і з Міністерства освіти дзвонили, щоб вашу дитину взяли до садочка. А тепер ви ще чимось не задоволені?”

Так дійсно, оскільки в селищі з 4 садків залишилося аж два й там немає прозорої електронної черги, щоб потрапити до садочка я дійсно зверталась в усі інстанції. Маю право. І до парламенту писати, і до профільного міністерства, і до прокуратури.

Це не порушення закону і я як мати вчу і вчитиму свою дитину, що за свої права слід боротись.

Перевести тему не вийшло. Всіх цікавило одне: коли дитсадок почне працювати не так, як хоче Людмила Сич, а так, як того потребують платники податків.

Як виявилось, директорка ДНЗ за стільки місяців навіть не знає, скільки коштів потрібно для того, аби подовжити роботу закладу.

“Я рахувати не вмію. Я методист і займаюсь виховання дітей, цікавлюсь сучасними методами виховання”, — пояснює директорка ДНЗ.

Як може директор закладу, менеджер не знати, скільки треба коштів для того, аби подовжити роботу закладу? Цікавлять методи виховання і не цікавлять фінансові питання закладу? У вихователі! Виховуйте дітей, але керувати закладом виходить, такі “менеджери” не можуть.

Здивувало, що пані сич запевнила: нікому подовжений день у дитсадку не треба. Нібито про це просять лише 23 батьків.

Сич наголосила, що подовжити роботу — це занадто дорого, бо треба додаткові витрати навіть на одну додаткову групу: на харчування, зарплатню, електроенергію та… опалення!

Це виходить, що коли діти йдуть додому, у садку батареї холодні, бо опалення відключають?

Цифра 23 узялась із колективного звернення. Це кількість батьків, котрі підписалися з групи, яку відвідує моя дитина. Насправді таких охочих значно більше. І цьому є свідчення — підписи батьків під зверненням до КОДА.

Тож батьків ніхто й не питав. Таке благо обійдеться десь у 5 гривень на дитину.

Але не всі батьки справді хотіли домогтися реалізації своїх прав. Були й такі, кого все влаштовувало. Одна з коцюбинчанок — Катерина Ющенко, мати трьох дітей, виступила проти нашої ініціативи.

katia

“Олю, чим ви думали, коли квартиру в Коцюбинському купували? Ми жили тихо і мирно. Всіх все влаштовує. Нащо цей шум?” — запитує мене Катерина, яка, до слова, представляє “Нові обличчя” Володимира Карплюка.

На батьківських зборах пані Катерина переконувала, що гроші на ремонт туалету треба просити саме в депутатів-політиків.

tualet

Ми ж стояли на тому, що раз на це виділені бюджетні кошти, то не треба давати їх комусь освоювати. І ми таки домоглись свого. Ремонт нашого та сусіднього садка зроблять за ті кошти, які були на це передбачені в бюджеті.

Чого нам ходити з протягнутою рукою? Кому потрібне суспільство прохачів, залежних від політиків з кишеньковими ЗМІ?

У газеті “Відверто про Коцюбинське” (від 14 липня 2014 року), яка, очевидно, фінансується з подачі “Нових облич” Карплюка (головний редактор видання Юлія Бережко-Камінська), йдеться про те, що бюджетних коштів на ремонт садків в регіоні не передбачено.

gazetka

Якого ж громадянина тут хочуть виховати? Того, хто колінкує перед політиками в тих питаннях, на які насправді передбачені бюджетні кошти?

gazetka2

Ми, члени територіальної громади, домоглися ж цього! Виходить, у газеті відверта чиновницька брехня про Коцюбинське.

Тут таки написано, що більшість сприймає закриття садочків нормально. Аналогічні речі озвучувала раніше і Катерина Ющенко.

У мене питання… Більшість — це значить, що опитані батьки, є результати цих опитувань? Інакше як можна говорити про більшість?..

Мене ніхто з соціологів не опитував. То як визначили більшість? Просто за відсутністю масових скарг? Більшість людей пасивні й звикли до свавілля влади.

Саме таких виборців, очевидно, і хочуть бачити “Нові обличчя” Карплюка та старі обличчя команди Садовського, які мають “ходять, просять, умоляють…”, але, боронь Боже, не вимагають.

Тепер ще одне питання. Чи нормально одночасно закривати 2 садки на ремонт, а не зробити, як це роблять у Києві? Треба залишити один черговий дитсадок на селище?

Ніхто не скаржиться?

А! Я ж забула! Пан Садовський, який їздить на Subaru порадив нам… їздити у черговий дитсадок в Ірпінь переповненими електричками.

Це відповідь людини, яка очолює населений пункт із 15 тисячами мешканців? Це відповідь людини, яка хоче знову йти в мери й дала дозвіл на будівництво“Атланту’ багатоповерхівок без будь-яких соцзобов’язань?

golova

Скоро ви скажете тим, хто купив квартири в “Атланті” й збільшив десь на 5 тисяч населення: всі 20 тисяч коцюбинчан з новими “атлантівцями” — возіть електричками дітей у черговий дитсадок Ірпеня?

budova

І ці люди хочуть господарювати на площі у понад 4 тис га, коли не можуть навести лад у малому селищі.

Якщо вже у Карплюка взялися писати “Відверто про Коцюбинське”, то там, де пишете про “більшість ставиться з розумінням” дайте бодай одну точку зору коцюбинчанина. Бо відверто про коцюбинське говорять… чиновники з Ірпеня  і там немає ЖОДНОЇ думки батьків.

Моє прізвище у цьому матеріалі згадали, а коментар батьків записати, видно, важко?

Заступниця голови КОДА нам чітко роз’яснила, як такі проблеми вирішують у сусідніх громадах, де, до слова, наповнення бюджету є проблемним питанням.

“Це унікальна ситуація в негативному сенсі цього слова. У Київській області садочки мають групи подовженого дня, бо всі розуміють, що батьки працюють до 18:00 й забрати дітей о 17:00 вони не в змозі, як це вимагають у Коцюбинському. Такі питання вирішуються за рахунок правильного адміністрування місцевої влади”, — наголошує заступниця голови КОДА Ганна Старикова.

“Питання щодо групи подовженого дня може вирішити позитивно селищний голова разом із депутатами. Одним із механізмів, який використовують в Київській області, де є аналогічні проблеми, це перегляд графіку роботи. Хтось із вихователів просто виходить о 10:00 і йде додому о 19:00. Щодо додаткового харчування, то воно має бути вирішене за рахунок бюджетних коштів. Це питання приймається на сесії ради, і його можна піднімати після 9 календарних місяців, коли буде розгляд виконання бюджету. І в наступному бюджетному році треба пропрацювати це питання й прийняти відповідне рішення”, — розповідає про механізм вирішення подібних питань в інших населених пунктах області Старикова.

matushynaАвторка: Ольга Матюшина, коцюбинчанка

10 коментарів

  1. Ладко 29 Липня 2014 at 23:38

    А до чого фото О. Миколи і згадка про “його паству”?

    Ще не всі гроші відпрацьовані???

    195.18.31.**

    • Ольга Матюшина 30 Липня 2014 at 11:59

      Згадка пастви і вимушених переселенців до того, що людям теж нема куди дівати дітей. А Садовський на минулій сесії запевнив, що всіх-всіх в садочки влаштували. І Отець Микола мав би як депутат сприяти вирішенню цієї проблеми. Не тільки місцевим нема куди дітей дівати, для біженців це теж актуально. Але депутату Ільницькому це, мабуть, не цікаво.

      95.158.25.1**

      • Ладко 30 Липня 2014 at 17:42

        –Отець Микола мав би як депутат сприяти вирішенню цієї проблеми

        згоден.
        а решта 29 депутатів мали б сприяти вирішенню проблеми?
        Чому систематично в негативному контексті згадується саме Ільницький?

        95.158.60.**

        • Ольга Матюшина 30 Липня 2014 at 21:27

          В статті викладено факти. З чим ви не погоджуєтесь? Давайте конструктивно. Я всім кажу,що всім хто допоможе у вирішенні цієї проблеми буду щиро вдячна і не тільки одна я, а й більшість батьків селища.

          95.158.25.1**

          • Лариса 1 Серпня 2014 at 01:40

            Ой, і тут травля отця Миколи і парафії!

            Я зрозуміла – це для рейтингу!

            Вже смішно.

            То Вам треба бути “столблвою дворянкой”, щоб так примушувати “кріпосних” працювати за копійки сутками!

            А може “владычицей морскою”, щоб керувати ще священиками і всіма землянами?

            Дивіться, щоб кінець цієї казочки про дуже амбіційну бабульку не перекинувся на Вас.

            Не розумію Вас, тобто абсолютно не розумію!

            Як моя дитина в садочку, то я бігаю та годжу вихователям, нянькам і завідувачці, аби вони любили мою дитину та краще доглядали і не дай Боже, щоб вони невзлюбили мою дитину!

            Що Ви за мамки? Якщо Ви нагнете весь садочок, то бідні ваші діти! Не розумієте в який час ви живете? Пожалійте своїх дітей!

            Думаю, якщо запропонувати робітникам садочку більшу зарплатню, вони погодяться працювати довше.

            А кнутом, як ви, Гоп-компанія, вмієте і любите – це питання не вирішиться.

            Можу ще запропонувати вихід – організувати приватний дитсадок в Коцюбинському і там вже можна буде залишати дітей довше, чи будуть розвозить діточок по помешканнях.

            213.111.69.2**

          • Ольга Матюшина 1 Серпня 2014 at 11:25

            Шановна Ларисо, ніхто не примушує когось безкоштовно працювати. Читайте уважно, це питання має бути вирішено за рахунок правильного адміністрування місцевої влади та керівництва садочку, яке до речі в своєму штаті має чимало мертвих душ (близьке оточення завідувачки підтверджує цей факт ). Куди діваються зарплати тих мертвих душ – це питання, кажуть такі неіснуючі штатні одиниці тримають щоб витратну частину керівництва покривати.

            До вихователів не маю жодних претензій і ніколи не мала, якщо люди будуть працювати на годину більше, їм мають платити за те. З приводу приватного дитячого садочку, то ви ці поради в письмовому вигляді до селищної ради віднесіть, і там якось разом інвестора підшукайте під цей проект, а потім якщо реалізуєте його, то й віддавайте своїх дітей туди. А мене, як і більшість батьків, влаштовує наш садочок, вихователі чудові, діти звикли один до одного,й до того ж поруч з домом. То ж ми будемо боротися щоб наш садочок був не гіршим ніж інші у регіоні. Повсюди є чергові групи до 19-00, і в Ірпені, і в Бучі і в Києві, і навіть на сході країни. То й в нас має бути, нічого надзвичайного не вимагаємо. Засновником садочку є територіальна громада, то й працювати має заклад як це зручно громаді, а не Сич чи Садовському.

            95.158.25.1**

          • Лариса 1 Серпня 2014 at 14:46

            Ну тоді ідіть працювати Ви в садочок і ми побачимо, чи буде у Вас бажання і сили працювати на годину більше? За такі великі гроші!!!

            213.111.69.2**

          • Оля 1 Серпня 2014 at 22:30

            Лариса, в правовому полі порадити є що чи може по суті питання у вас є що сказати? Пояснюю спеціально для вас ще раз, засновником садочка є територіальна громада і якщо у громади є потреба подовжити робочий день, то так воно має бути.

            95.158.25.1**

  2. Жк Коцюбинский 30 Липня 2014 at 09:19

    Родители против работы садика до 17.00. Лично подписывала заявление по работе садика до 19.00. Давайте писать на Садовского в Прокуратуру заявление, Уполномоченому по правам человека и всем депутатам.

    78.111.186.1**

    • Ольга Матюшина 30 Липня 2014 at 11:29

      Скрізь запити зроблені. У своєму ФБ виклала більшість запитів. Якщо маєте бажання допомогти чи щось порадити, напишіть мені у ФБ повідомлення,лиште контакти. Живемо поруч, ввечері вийдемо з малими погуляти, поспілкуємось з цього приводу.

      95.158.25.1**

Залишити відповідь до Жк КоцюбинскийСкасувати відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539