Медреформа: яким має бути ідеальний медзаклад первинного рівня?

0

На базі поліклініки на Булаховського 26 Святошинського району відбулось пілотне опитування лікарів і пацієнтів. Ініціатором виступила команда “Світового банку” та Міністерства охорони здоров’я у партнерстві з Київською школою економіки.

Опитування проходило у форматі діалогу. Учасники обирали критерії, яким на їх погляд, повинен відповідати ідеальний медичний заклад первинного рівня. Тоді поліклініку оцінювали за цими критеріями. Фінальний етап  – напрацювання рішень, необхідних для поліпшення ситуації.

Для пацієнтів найбільш важливим є наявність сучасного діагностичного обладнання, укомплектованість лікувального закладу медиками, зручна комунікація з лікарями та комфортний час прийому.

Коли хворіла, лікар передзвонив на наступний день після прийому. Запитав, чи підходять ліки, чи в мене ще якісь запитання. Це дуже радує. Бо коли не повністю одужав, нема потреби зайвий раз йти в поліклініку, – каже Анжела, пацієнтка поліклініки.

Люди старшого віку також переймались відсутністю денного стаціонару.

Раніше тут крапельниці ставили, а тепер треба далеко їхати, – бідкається пенсіонер Микола.

Для лікарів та медсестр вкрай важливим є гідний рівень оплати праці, навчання та підвищення кваліфікації, автоматизація звітності, а також технічне забезпечення кабінетів.

Лікарів турбує брак тестів для оперативної діагностики, кардіографів. Пишаються, що у поліклініці є свій апарат УЗД, флюорограф, аналізатори крові та сечі.

Завданням опитування – показати і лікарям і пацієнтам, що важливо не просто констатувати проблему, а спільно шукати її рішення. Рішення, які пропонували учасники обговорення досить прості. Зазвичай, якщо вони повністю не розв‘язують проблему, то суттєво покращують ситуацію. Адже люди, які добре володіють інформацію та усвідомлюють проблему, відразу можуть підказати варіанти її вирішення.

Експерти Світового банку проводять подібні опитування в різних країнах. З їхніх слів, ситуація, коли пацієнти виставляють кращі оцінки лікувальному закладу, ніж лікарі трапляється рідко. Зазвичай медичні працівники більш позитивно оцінюють технологічне забезпечення та якість роботи персоналу.

Таке опитування зробили вперше в Україні. Далі будемо масштабувати практику на інші лікувальні заклади. Важливо налагоджувати комунікацію між лікарями та пацієнтами. Зворотній зв’язок від пацієнтів дозволяє суттє поліпшувати якість медичних послуг. Це світова практика, – каже Вадим Бізяєв, операційний менеджер проекту з моніторінгу впровадження SPIH від Київської школи економіки.

Поліклінка запрошує громадян обирати сімейного лікаря та підписувати декларації. Готуються до напливу клієнтів.

Думаємо, що отримаємо достатню кількість пацієнтів. Сюди потягнуться люди і з Чайки, і з Коцюбинського. Ви уявіть собі – у Чайці на 12 тисяч населення лише один фельдшер, це навіть не лікар. В Коцюбинському принаймні є амбулаторія. Ми маємо все, що потрібно, щоб надавати первинну  медичну допомогу, забезпечені десь на 90%, – резюмує Юлія Рудченко, яка виконує  обов’язки завідувача філії №1 КНП “ЦПМСД №1” Святошинського району.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539