Ціна голосу перемоги на Київщині

0

Як повідомляє Громадський рух ЧЕСНО, перемогти кандидатам не від “Слуги народу” на Київщині стало майже неможливим. Не виграли навіть ті претенденти на мандат, які мали мільйонні бюджети. Тільки Микола Бабенко, висуванець партії “Біла Церква разом”, зміг вибороти перемогу в Зе!кандидата. Хоча його виборчий фонд був лише в розмірі чверть мільйона.

Найменше за один голос виборця заплатив забудовник Олег Дунда, котрий переміг у 91-му окрузі, а найдешевшою виявилася кампанія Валерія Колюха – помічника нардепа-втікача, екс-регіонала Олександра Онищенка.

Найбільше витратився кандидат Галушко. І саме для нього виборець став найдорожчим.

Громадський рух ЧЕСНО вирішив підрахувати, хто з переможців на Київщині витратив найбільше коштів, а чия виборча кампанія була найефективнішою.

Зе!кандидат Микола Галушко (97-й округ) інвестував у власну перемогу найбільшу суму з-поміж тих, хто пройшов до парламенту в Київській області, і спромігся здобути підтримку понад 31 тисячі виборців. Кампанія коштувала йому майже 1,3 млн грн. 

Більш ніж 800 тис. грн Галушко заплатив за виготовлення агітаційних матеріалів. На ефірний час на радіо чи телебаченні він не витрачався взагалі. 

Цікаво те, що кандидату вдалося орендувати рекламну площу в ТОВ за 1 гривню, а у ФОП – лише за 19 грн.

Голос виборця обійшовся Галушку найдорожче з-поміж новообраних народних депутатів від Київської області – у менш ніж 42 гривні.

Зе!кандидат, ведучий програми “Гроші” на телеканалі “1+1” Олександр Дубінський (94-й округ) фінансував свою кампанію сам, внісши на рахунок виборчого фонду трохи більш ніж 1 мільйон 50 тисяч гривень. 

Майже половину цієї суми заплатив за виготовлення сувенірів/канцтоварів. Наприклад, замовляв торбинки зі спанбонду, на яких зазвичай розміщують прізвище кандидата. Брендовані сумки, які носять мешканці округу, – це по суті додаткова реклама кандидата.

Один голос виборця коштував Дубінському 34 гривні. 

За журналістку Ольгу Василевську-Смаглюк (96-й округ) із Зе!команди виборці віддали найбільшу кількість голосів в округах на Київщині – майже 37 тисяч. Її виборчий фонд становив майже 870 тис. грн. 

Із цієї суми 148 тисяч – її власні кошти, близько 720 тисяч – внески від фізичних осіб. Частина грошей надійшла, імовірно, від родичів із прізвищами Василевський і Смаглюк.

Один голос виборця обійшовся Василевській-Смаглюк приблизно у 23 гривні.

Кандидатка майже всю суму витратила на ведення виборчої кампанії. Понад 600 тис. грн спрямувала на зовнішню рекламу, більш ніж 200 тис. грн – на друк агітаційних плакатів, листівок і буклетів.

Фігурант антикорупційного розслідування Микола Бабенко (90-й округ) задля перемоги на виборах витратив майже 270 тис. грн власних коштів. Згідно з інформацією в остаточному фінансовому звіті про використання коштів з виборчого фонду на сайті ЦВК, він був єдиним донором своєї кампанії.

Виборці віддали за нього трохи більш ніж 20 тис. голосів. Ціна одного голосу дорівнювала близько 13 гривень.

Понад половину суми з виборчого фонду кандидат використав на рекламні білборди, майже 100 тис. грн – на оплату ефірного часу у ЗМІ (радіо та телебачення). 

Цікаво, що майже 10% витрат припало на опублікування агітаційних матеріалів у виданні “Вісник Білої Церкви”, а виконавцем робіт була громадська організація“Біла Церква разом”, керівником якої є сам Бабенко.

(на фото лише один платіж, загалом їх було три)

“Слуга народу” Олександр Горобець (95-й округ) витратив на вибори, згідно з офіційним звітом, майже 360 тис. грн, з них 260 тис. – власні кошти кандидата. Ще 100 тис. грн дав киянин Євген Данилов.

Якщо поділити цю суму на кількість отриманих кандидатом голосів, то вийде, що один голос коштував йому 13 грн. Проте значну частину голосів забрав клон. Якщо врахувати і їх, то ціна голосу становитиме 11 грн. Це доволі ефективне використання виборчого фонду. Кандидат витрачався на білборди, поліграфію та інтернет-рекламу.

Ціна голосу для Сергія Буніна (98-й округ) від партії “Слуга народу” вийшла 10 гривень. Він фінансував свою виборчу кампанію сам, загалом вклавши трохи більш ніж 380 тис. грн. 

Майже всі ці кошти було використано. Близько 85 тис. кандидат заплатив за послуги поштового зв’язку, а на друк агітаційних матеріалів витратив 112 тис. грн.

Голос виборця для “слуги народу” Ганни Скороход (93-й округ) обійшовся в 10 гривень. 

Її виборчий фонд було наповнено здебільшого завдяки внескам від фізичних осіб – на майже 250 тис. грн. Власних грошей Скороход внесла близько 70 тис. грн.

Розгорнутого фінансового звіту на сайті ЦВК немає, тому переглянути донорів не можна, як і побачити витрати та компанії, де замовляли ті чи інші послуги.

Найдешевшою виявилася кампанія представника “Слуги народу” Валерія Колюха (92-й округ), екс-помічника нардепів-регіоналів, зокрема й утікача Олександра Онищенка.

Власних коштів він вклав лише 60 тис. грн, ще майже 55 тис. – благодійні внески від фізичних осіб. На сайті ЦВК не опубліковано докладного звіту, тому подивитися, хто ці люди, немає змоги.

З виборчого фонду кандидата витрачено всі гроші до копійки. Найбільше він заплатив за друк агітаційних матеріалів.

Зауважимо, що Колюху вдалося стати нардепом із найнижчою кількістю голосів виборців – менш ніж 19 тисяч. Вартість одного голосу становила близько 6 гривень.

Виборчий фонд забудовника, Зе!кандидата Олега Дунди (91-й округ) наповнювався ним самим. Загалом було внесено 170 тис. грн, але витрачено тільки близько 137 тис. Виборці віддали за нього майже 25 тис. голосів.

Можна припустити, що Дунда використав кошти виборчого фонду та провів кампанію найуспішніше. Вартість одного голосу в нього є рекордно низькою з-поміж переможців на Київщині – лише 5,6 грн.

Найбільшими статтями видатків, як і в попереднього кандидата, є реклама на білбордах та друк агітаційних матеріалів.

Але це лише офіційні витрати, що здійснювалися з рахунку виборчого фонду. Крім цього, на виборах є й неофіційні витрати, які до звітів кандидатів не потрапляють.

Зазначимо, що, крім виборчих фондів самих мажоритарників від “Слуги народу”, для перемоги кандидатів від цієї політсили працювала й реклама всієї партії, яка підвищувала їхні рейтинги. Загалом партія витратила на парламентську кампанію близько 114 млн грн. Утім, як повідомляв Рух ЧЕСНО, не всі видатки “Слуги народу” було відображено у звіті партії.

Залишити відповідь

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539