Чому в Коцюбинському досі нема комунального транспорту
— 10 Вересня 2016 0Я думаю, всі пам’ятають, що громада разом із селищною головою Ольгою Матюшиною та народною депутаткою Ольгою Черваковою взялися за те, щоб у Коцюбинське зайшов комунальний транспорт. Те, що це буде вигідно кожному мешканцю селища, очевидна річ.
Дорослі й школярі з студентами змогли б купувати проїзний, разовий проїзд коштував би дешевше – 3 гривні, а пільговиків ніхто б не принижував, бо вони мають права на безкоштовний проїзд і це не залежить від того, скільки їх в комунальному транспорті.
Ми збирали підписи, є позиція влади селища і навіть підтримка нардепа. Зауважу, що в ОДА нема “Нових облич”. Там є представники БПП на посадах чиновників і є фракція в облраді. Але питання не в політичних брендах а в тому, які люди їх одягають.
Щодо цього питання Матюшина і Червакова провели не одну нараду. Написане не одне звернення, в тому числі звернення народного депутата. В чому ж проблема? Ось яку відповідь Червакова як нардеп отримала від голови ОДА Максима Мельничука?
Тепер уважно читайте, що пише людина, яку поставили керувати областю,народному депутату Черваковій: “зазначені дії створили б черговий дублюючий маршрут, породжуючи конфлікт інтересів між перевізниками і як наслідок – соціальну напругу в регіоні”.
Тобто демонопоізація ринку породила б конкуренцію між перевізниками і як наслідок треба б було надавати якісніший сервіс і це могло б вплинути на ціни. У Києві на одних і тих самих маршрутах є тролейбуси, автобуси КП “Київпастранс” і маршрутки. І ще ніхто нікого не вбив із перевізників. Це просто сервіс різного рівня.
Тобто ми боїмося того, що у перевізника з Ірпеня виникнуть проблеми. А що ж люди? А людям ми приписуємо якусь соцнапругу. Це при тому, що значна частина депутатів і голова за таке вирішення питання. Більше того, подали підписи мешканців селища.
У КМДА сказали, що готові взяти участь у тендері. І сказали, що цей процес блокує область. Коли я побачила таку відповідь від Мельничука у мене було 2 варіанти: 1) він підписав, що йому принесли і не подивився, бо це ахінея повна і суперечить інтересам людей; 2) він лобіює відверто інтереси монополістів.
За таких умов його треба звільняти з посади.
Я збиралась публікувати одразу ж блог на УП, щоб зробити питання гласним. Але перед тим написала тим чиновникам ОДА, які можуть вплинути на процеси і принаймні пояснити їх. Я їм відправила пости мешканців селища Коцюбинське, які жаліються на перевізника та якість послуг. Зокрема написала про випадки вигнання пільговиків із автобусів усупереч тому, що існує лист перевізника, де йдеться про те, що нема обмежень по кількості.
Надсилала скріни з соцмережі fb групи “Громада Коцюбинського”. Люди скаржаться на неякісний і дорогий сервіс доволі часто.
Більше того, перевізники Приірпіння думають не просто як заробити на людях, а допомагають владі, яка їх покриває, утримати свої позиції. Ось як громада дивується, чому проїзд з гривні став 2.
Нагадаю, що проїзд у гривню собі як заслугу поставила партія “Нові обличчя”, зокрема чинний депутат КСР, який невдало балотувався на селищного голову Сергій Даніш (колишній помічник нардепа від ПР Петра Мельника). Принаймні так писали газети, які розкидали селищем.
Ще один політичний підтекст вбачається у відкритті маршруту “Коцюбинське-Ірпінь”. Якщо школярам дали можливість покататися довше, то маршрут “Коцюбинське-Ірпінь” запустили за місяць до виборів. Звісно, що після виборів про цей маршрут довелося забути. Його закрили.
Тобто те, на чому піарилися Нові обличчя виявилося абсолютно непотрібним громаді. Навіть прихильники Нових облич твердять, що маршрутка їздила порожня. За чиї ж кошти зробили передвиборчий піар? І яка в ньому була соціальна доцільність?
Відсутність пасажирів свідчить про те, що у мешканці селища більшою мірою користуються послугами і інфраструктурою міста Києва, а не Ірпеня. Там є більше робочих місць. І ситуація, коли в Київ їздять багато мешканців притаманна не лише Коцюбинському. Влада Приірпіння не створює робочі місця у достатній кількості.
У Київ водять дітей у дитсадки. З Коцюбинського не знаю жодної людини, яка б водила дитину в Ірпінь. Спробуйте зробити маршрут, як туди добиратися. І головне: НАВІЩО.
Відповідно людина в ОДА, яка блокує нам заведення комунального транспорту, а це вимога громади, зберігає не лише економічну, а й політичну монополію. Люди замість того, щоб купити проїзний, заощадити кошти й далі продовжувати поїздку Києвом, замість того, щоб отримати прямі й довші маршрути до станцій метро, вимушені терпіти зневажливе ставлення монополіста, за якого горою стоять політики регіону і чиноники ОДА. І про це яскраво свідчить відповідь, яку підписав голова ОДА Мельничук. Уявіть собі, щоб демонополізація ринку викликала соціальне збурення?
Чого лише не придумають для того, щоб люди залишалися засобом для наживи. І такі політики оббирають громаду і на ресурс (крадуть в нас землю, воду і т д) і на гроші.
Коли призначили Мельничука я особисто телефонувала в Адміністрацію Президента і просила відповідь на одне-єдине питання: “За що нам таке щастя?” Мене перепитували, чи дійсно питання звучить саме так. Я сказала, що переформульовувати не буду. Ми написали матеріал для руху ЧЕСНО про цього політика, батько якого фігурує не в одному скандальному дерибані. Лист від Мельничука щодо транспорту мене обурив.
Я обривала телефони ОДА і FB політиків. Мені сказали – почекай вересня. Я вирішила, що вересень, це не так далеко, щоб вийти на конструктив. Що б хто не думав про діяльність журналістів, нам не головне скандал. Нам головне вирішення питання громади.
Я так розумію в ОДА люди, з якими ми вели переговори, розуміли і знали, що буде, але не могли про це говорити журналісту, хоча я б заради такого мовчала б як риба.
Ще під час виборів мене дружина депутата від Нових облич запитувала на зборах громадян, чому нема обіцяного комунального транспорту. Я їй пояснила, що діє дуже сильне лобіювання. І цього не можна не бачити. Ця ж сама партія з Новими обличчями в дружному тандемі.
Зараз ситуація може змінитися. Хоча розмова, яку я мала з відповідальною людиною ОДА свідчить, що там досі думають не про потреби громади і що вигідно нам, а що вигідно чиновникам з ОДА, політикам регіону або перевізникам. Це досі прослідковується в аргументаційній лінії.
Але ми ж боремося за незворотні зміни. І вони будуть. Мельничука, який підписав повну ахінею – звільнив президент. Більше того, його прізвище фігурує в корупційному скандалі.
Я беру на себе зобов’язання, що громадський сектор буде робити все можливе для публічного викриття теми транспортного лобіювання на прикладі Коцюбинського.
Ми говорили з представником КМДА Іллею Сагайдаком, який є заступником Віталія Кличка та депутатом по округу, до якого входить вул. Робітнича. Він сказав чітко, що КМДА готове взяти участь в тендері й запропонувати ті ж умови, що й киянам. Але область зволікає.
На мою думку, деякі чиновники області лобіюють інтереси Ірпінського перевізника АТП 13250, яким курує колишній депутат Ірпінської ради, а тепер чинний депутат Бучанської ради Олег Сотніков (“Батьківщина”).
У Бучі “Батьківщина” голосує разом з мером екс-регіоналом Анатолієм Федоруком, депутати “Батьківщини” виступили на захист екс-регіонала та фігурують у журналістських розслідуваннях як учасники дерибанних схем.
Нагадаю, що Владислав Єфстєфєєв, депутат Коцюбинської ради, який є учасником схем по дерибану Біличанського лісу, під час дерибану був у партії “Батьківщина”.
Ми і далі інформуватимемо громаду про перебіг розгляду цього питання в ОДА. Монополія на пасажирські перевезення не може існувати в інтересах громади. Монополія існує в інтересах монополістів і політиків, які її покривають.
У Бучі та Ірпені монополісти взагалі вдалися до застосування сили до водіїв безкоштовних маршруток “Ашану“. Ми розуміємо, що так просто вони не здадуться але і ми не звикли здаватися.
Авторка: Ірина Федорів, мешканка селища Коцюбинське, журналіст
Залишити відповідь