“Нові обличчя” проти громадського аудиту. Кого покривають?

3

У провадженні Київського господарського апеляційного суду перебуває низка цікавих справ. Цікаві ці справи для нас тим, що Коцюбинська селищна рада, а відповідно територіальна громада смт Коцюбинське, є відповідачем.

Предметом позовів – є стягнення коштів. Великих коштів – на загальну суму 4 145 225,50 грн. (понад чотири мільйони!!!!!!).

Усі ті, хто регулярно відвідує пленарні засідання КСР, добре пам’ятають, як за ініціативи Коцюбинського селищного голови Ольги Матюшиної було скликано перше засідання другої (позачергової) сесії. Скликалося воно тому, що новообрана очільниця Коцюбинської селищної ради в перші ж дні виявила страшний спадок Садовського – штучний борг перед двома фірмами “Край-буд” та “Глосар”.

Безымянный

На першій сесії КСР колишній юрист селищної ради Павло Мілевський, який тепер грає на руку “Новим обличчям” і навіть друкується і їхній пресі,  радісно (!!!) повідомив Ользі Матюшиній про те, що він, юрист ради, програв всі ці справи в першій інстанції і пропонував зустрітися з представником кредитора з метою “домовитися” про безспірне списання коштів. Ольга Матюшина відмовилася домовлятися і прийняла рішення відстоювати інтереси громади і боротися за кошти бюджету в апеляційній інстанції.

Але ж для подання апеляційних скарг потрібно сплачувати судовий збір, який не був передбачений бюджетом селища на 2015 рік (З чого можна зробити висновок, що гра в піддавки була заздалегідь обумовлена з кредиторами колишнім очільником КСР Садовським (як власне і з 5-ма трикімнатними квартирами в будинку по Пономарьова, 2/2, які мали б призначатися багатодітним сім’ям), тому була нагальна потреба внести в бюджет зміни, що може зробити лише Коцюбинська селищна рада.

І всі ми прекрасно пам’ятаємо, як наша більшість з чудо-депутатів “Нових облич” відмовлялися голосувати за внесення змін до Рішення № 31 сесії VI скликання від 30 грудня 2014 року № 758 “Про селищний бюджет селища Коцюбинське на 2015 рік”, яке б надало Ользі Матюшиній правові підстави для сплати судового збору і продовження відстоювання інтересів громади. Лише під шаленим тиском громади та під вигуки “ганьба” наші депутати змушені були проголосували за зміни до бюджету на 2015 рік і внести зміни до річного плану закупівель збільшивши суму, закладену на сплату судового збору, який, до речі, з 01 вересня 2015 року суттєво збільшився.

(Виникає питання, чому депутати попередньої каденції, з-поміж яких і чинна секретарка ради пані Юлія Главацька, і пан Євстєфєєв, який так справно лобіював  засідання сесії, щоб протягнути зонінг для своїх ділянок в лісі саме перед виборами, не ініціювали розгляд цього питання перед депутатським корпусом?)

Хочу нагадати, що 25 грудня 2015 року Коцюбинська селищна рада прийняла Рішення № 13-2-VII “Про селищний бюджет селища Коцюбинське на 2016 рік”. Пунктом 1 даного Рішення визначено, що доходи селищного бюджету складають всього лише 7 351 200,00 гривень і видатки складають 7 351 200,00 гривень. Тобто, зайвих коштів громада не має – все розраховано до копійчини.

А якщо у громади відібрати 4 145 225,50 грн., то ми отримаємо бюджет у розмірі 3 205 974,50 грн. – ледь-ледь за 3!!! мільйони.

Що ж було заплановано на 2016 рік? Це в першу чергу стандартні витрати: вуличне освітлення, посипання та прибирання доріг, заробітна плата апарату селищної ради і т. п.

Але найголовніше, про що громада мріяла з 2013 року – це ремонт дороги на вул. Залізничній – так званому бульварі Садовського.

Також, було заплановано здійснити реконструкцію каналізації по вул. Чапаєва, 5, встановлення двох громадських вбиралень, облаштування переходу по вул. Пономарьова, 28 до гранітного заводу, на який так скаржаться коцюбинчани.

І все це в березні 2016 року може виявитися нездійсненими мріями… у випадку, якщо КСР програє всі ці справи.

Хто ж такі ці позивачі – ТОВ “Край-буд” та ПП “Глосар”? І за що ж ми з вами так їм заборгували. І що це за такі “будівельні гіганти”, що мають такі виробничі потужності, що спроможні виконувати будівельні роботи на такі не малі суми?

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань говорить нам, що статутний капітал даних суб’єктів господарської діяльності становить….. 4 500,00 грн. – у ТОВ “КРАЙ-БУД” і (увага!!!) аж 200,00 грн. – у ПП “ГЛОСАР”. І Коцюбинська селищна рада укладає договори на такі (як для нашого бюджету великі) суми з нікому невідомими юридичними особами з мізерним статутним фондом!

Як показує досвід інших громад, ТОВ “КРАЙ-БУД” вже було помічено в сумнівних оборудках в м. Ірпінь, де воно нібито виконало роботи для міста на суму 1 969 401,00 грн. і під час проведення ревізії замовнику не вдалося віднайти дане товариство за місцем знаходженням (просп. Червонозоряний, 115, оф.703). Дивно, правда? Підприємство береться за такі замовлення, а власного офісу не має.

Нещодавно наші сусіди з Ворзеля теж скаржилися на ТОВ “КРАЙ-БУД”, яке і в них відхапало близько 1,5 млн. грн. за тією ж схемою. Від Ворзельської селищної ради в суд захищати гроші громади ніхто так і не з’явився.

Безымянный

ПП “Глосар” – це підприємство, дуже тісно пов’язане з ПАТ “АК “Київводоканал” (нагадую, статутний фонд ПП “Глосар” – 200,00 !!!! грн.).

А тепер найцікавіше! Які ж такі роботи нашій громаді робили ці “будівельні гіганти”? А виявляється, що вони робили реконструкцію каналізації по вул. Бакала, 8-38 (ПП “Глосар”), 38-51 та 2-8 (ТОВ “Край-буд”) з підключенням до існуючої КНС “Шевченко”. (Гей, Бакала! Так у вас виявляється вже давним давно була каналізація! А ви машини викликаєте, відкачуєте! Навіщо? У вас же ж все вже давно є! Не знали?).

Якщо люди роблять реконструкцію, то це значить, що об’єкт вже існує. А якщо він існує, то він має бути на балансі, як мінімум УЖКГ “Біличі”. А на балансі УЖКГ “Біличі” або будь-якого іншого підприємства такого об’єкту немає….. То про яку таку реконструкцію мова? Люди з Бакала ще й старої каналізації не бачили, а вже реконструкція! Це як так?

Наступне питання, яке так і напрошується: а де ж сам ОБ’ЄКТ? Чому ж він не підключений до КНС “Шевченко”? А Садовський сам особисто підписав Акти приймання виконаних будівельних робіт. Те, що на Бакала була траншея, це всі добре пам’ятають. А от де ж мережа, за яку заплатили? Чи в ту траншею щось поклали взагалі? Чи так зарили?

Хочеться звернути увагу громади на те, що з невідомих причин дану вулицю було поділено на три частини. Тобто, з 2-го по 8-й будинок роботи проводило ТОВ “Край-буд”, з 8-го по 38-й – ПП “Глосар” і з 38-го по 51-й – знову ТОВ “Край-буд”. Якесь збочення… Навіщо ж такі складнощі?

А от навіщо! Відповідно до ЗУ “Про здійснення державних закупівель” в редакції, що діяла у 2012 році, а саме п.5 статті 2 визначено, що “забороняється укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів, та/або оплата замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом”. А процедура полягає в наступному: Стаття 4. Планування закупівель та інші передумови здійснення процедур закупівель

1. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, зміни до нього надсилаються центральному органу виконавчої влади,  що  реалізує  державну  політику  у  сфері  казначейського обслуговування бюджетних коштів, річний план, кошторис (тимчасовий кошторис),  фінансовий  план  (план  асигнувань, план використання бюджетних   (державних)   коштів),   зміни   до  них  надсилаються  Уповноваженому   органу   протягом   5   робочих  днів  з  дня  їх затвердження.

Річний  план  закупівель  та  зміни  до  нього оприлюднюються замовником  шляхом  розміщення  на  власному веб-сайті або за його відсутності  на  веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження. { Частину першу статті 4 доповнено абзацом згідно із Законом N 4851-VI ( 4851-17 ) від 24.05.2012 }

І найголовніше: ч.2 ст.4 прямо і чітко нам говорить про те, що замовник (в нашому випадку – це селищна рада) не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або
застосування цього Закону.
(наголошую, що така редакція даного закону діяла на момент укладення даних договорів, 15.09.2015 року її було змінено)               

Нууууууу! Це все довго і незручно, мабуть, подумав Садовський, і зробив так як він звик (в Коцюбинському ж діють не закони України, а звичаєве право). Тобто, Коцюбинською селищною радою в особі екс-регіонала Вадима Садовського навмисно було поділено предмет закупівлі “Реконструкція каналізації” на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі.

Дана документація була також ретельно вивчена моїми знайомими аудиторами. Люди шоковані…

Виявляється, що всі ці договори укладені 20 грудня 2012 року, а 24 грудня 2012 року вже було підписано Акти приймання виконаних будівельних робіт. Тобто, ці браві хлопці за 4 (чотири, Карл!!!) зимові дні (коли сутеніє о 16.30) перелопатили всю вулицю, проклали всю каналізацію (перепрошую, реконструювали), зарили і заасфальтували!!!! Просто чарівники якісь!

Кошторисна трудомісткість в прямих витратах по даному об’єкту становить: по ПП “Глосар” – 3 856 люд./год.; по ТОВ “Край-буд” – 5 941 люд./год. Згідно Державних будівельних норм для розрахунку приймається 8-ми годинний робочий день. За розрахунком вирахувано, що дану роботу виконували 120 робітників ПП “Глосар” (3856 люд/год : 4 дні : 8 год). і 185 робітників ТОВ “Край-буд” (5941 люд/год : 4 дні : 8 год).

Питання: гдє билі всє еті люді? Хтось бачив цей піонерський загін?!!! Аудитори реготали і запропонували версію: один копав, а всі інші стояли з ліхтарями і підсвічували.

А якщо взяти до уваги той факт, що по цій вулиці постійно їздить громадський транспорт? Може це якийсь невидимий загін був? А ще, для мене, як для юриста, було дуже дивним і не логічним те, що до кожного договору є по дві додаткові угоди про продовження строку дії договору загалом до 31 грудня 2014 року. Навіщо подовжувати строк дії договору, за яким вже прийнято роботи?

А тому, що до вимоги про стягнення неустойки (штрафу, пені) застосовується спеціальна позовна давність – 1 рік. Якби строки дії договорів не було продовжено, ТОВ “Край-буд” і ПП “Глосар” не змогли б накрутити на свої і так неправомірні вимоги пеню, яка до всього чомусь нарахована за 1,5 роки (за чинним законодавством пеня нараховується не більш ніж за півроку). Тобто, за відсутності цих додаткових угод, строки позовної давності на пеню, принаймні, вже б давно минули. А це майже половина від усіх позовних вимог.

Так от, на разі, в судах іде боротьба за більш ніж половину нашого з вами бюджету. Враховуючи те, що роздерибанені землі потрошку повертають громаді, то ці кошти – остання надія депутатів хоч щось “здати” з інтересів громади, щоб поживитися… І це певною мірою пояснює таку дику і нахабну поведінку більшості наших депутатів.

Матюшина виконала свою обіцянку зробити першим кроком аудит, щоб розуміти стан справ. Голова бюджетної комісії депутатка Людмила Узерчук замість того, щоб з головою зануритися у вирішення бюджетних проблем селища, провести альтернативний аудит, щоб розуміти всі ризики, написала, як повідомила в звіті селищна голова, заяву до правоохоронних органів на активістів, які у абсолютній відповідності до Закону України “Про доступ до публічної інформації”, змогли провести незалежний громадський аудит дій попередньої влади.

Сама нічого не робить й іншим не хоче дати це зробити. Депутати відряджають юриста Владислава Євстєфєєва на суд виключно з питань дерибану Біличанського лісу. Навіть голосують за це рішення на псевдосесії, аби змусити селищну голову дати довіреність на Дениса Крайніка.

Без імені

Тільки от у своїй заяві на селищного голову Крейнін чогось пише про те, що довіреність треба йому, бо слухатиметься справа 26 січня 2016 року про приєднання Коцюбинського до Ірпеня. Знаково, що у цей же день був суд щодо наших мільйонних боргів. Але в більшості депутатів та їхнього посланця свої інтереси – земля в лісі.

Реконструкція каналізації, яка обійшлась у понад половину річного бюджету, більшість депутатів від “Нових облич” таки цікавить. Але лише в контексті зливу позицій Коцюбинської селищної ради, а відтак і громади.  Секретарка ради Юлія Главацька ходить в робочий час на суд, який пов’язаний із дерибаном лісу, хоча її ніхто туди не відряджав, а під час відпустки дає в суді пояснення, в яких виправдовує дії Садовського, що пов’язані з корупцією. Яка вірність режиму екс-регіонала і яка відданість під час відпустки давати свідчення на захист Садвоського!

Суди по каналізації, як можливість відстояти інтереси громади її не цікавлять, як і пані голову бюджетної комісії Людмилу Узерчук, яка, захищаючи бюджетні гроші, мала б демонструвати свою посильну активність в судах.

Тепер, шановні коцюбинчани, – пан, або пропав. Принаймні проблема виявлена і ми будемо боротися за кошти громади. Але наступного разу велике прохання: думайте, кого ви обираєте.

Без іменіАвторка: Наталія Коломієць, юристка  та мешканка селища Коцюбинське

3 Comments

  1. Александра 15 Лютого 2016 at 12:19

    Ну коли ж хоть когось з них вже посадять.

    • Nataly Kolomiets 15 Лютого 2016 at 14:59

      Ось Вам витяг з ЄРДР. Але тут сподіватися на ірпінських мєнтів – марно

      • Хуго 15 Лютого 2016 at 19:13

        Сподіваємося, що доведете цю справу до логічного кінця…

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Приірпіння" не пізніше 2 речення.

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.
Контакти редакції: Ірина Федорів, Олена Жежера pigmaliones@gmail.com, +38 050 2000 539